:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?
  9°C zamglenie

Remont linii 447 - nie zdążyli na czas

inwestycje, Remont linii zdążyli - zdjęcie, fotografia

Nieukończona stacja w Parzniewie

Linia nr 447 to 22 km kolejowe połączenie m.in. pomiędzy Grodziskiem Maz. a Włochami obsługiwane przez Koleje Mazowieckie. Zaplanowany generalny remont miał trwać nieco ponad rok. Nie wnikając w jego szczegóły - otwarcie, ponowne uruchomienie tego odcinka zaplanowano na 4 września br. – potem na 23, w związku z czym rozkład jazdy obejmujący KM i SKM opracowano na nowo i wprowadzono go od poniedziałku 24 września br. W ostatni piątek 21 bm. mediom zorganizowano wycieczkę celem pokazania stanu robót oraz pochwalenia się nowymi obiektami. Dwiema oszklonymi drezynami mieliśmy okazję odbyć takową na trasie z Grodziska Maz. do Włoch, gdzie na peronie odbył się tzw. briefing prasowy. Ale pojazdy nie zatrzymały się:

w Milanówku, gdzie rozebrano zabytkową konstrukcję wiaty (dachu) peronowej, nie przebudowano tunelu peronowego (brak obiecanych wind), w ogóle w rejonie dworca nie dzieje się nic; pasażerowie „po deskach” dostają się na peron, gdy od poniedziałku 24 września ruszyły pociągi Kolei Mazowieckich

w Brwinowie, gdzie jest podobna sytuacja – nie ukończono budowy windy (termin na październik), nie ukończono schodów – dojście do peronu to obejście 300 m dalej i dostęp doń przez wejście tymczasowe  

drezyny zatrzymały na nowym przystanku w Parzniewie, gdzie brak zadaszenia na peronie i jest nieukończony tunel na peron; pasażerowie dostają się na niego wejściem tymczasowym od strony pobliskiego przejazdu

najgorzej wygląda sytuacja w Pruszkowie. Tutaj abstrahujemy od budowy tunelu w ciągu ulic Działkowa – Błońska oraz od przebudowy samego zabytkowego dworca – to osobne inwestycje i tutaj budowa może trwać dłużej, byleby końcowy efekt był satysfakcjonujący. Podróżni na JEDNĄ STRONĘ – tzw. przyjazdową peronu dostają się specjalną ścieżką pomiędzy barierkami od strony przejścia tymczasowego przez tory od strony elektrowni do ścieżki Czarna Droga. Brakuje ukończenia peronu, wykończenia tunelu, zainstalowania wind oraz toru odjazdowego w kierunku Warszawy. Ten tor to problem najmniejszy – do położenia w ciągu kilku dni. SKM-ki przyjeżdżają od strony Warszawy na prawą stronę części peronu i odjeżdżają na tory postojowe. Podobnie zatrzymują się Koleje Mazowieckie. Brakuje jeszcze tablic informacyjnych – elektronicznych, takich jak na WKD czy w stolicy oraz automatów biletowych. Postawiono tymczasową kasę biletową (czynną tylko za dnia) za remontowanym dworcem – przy przystankach autobusowych. Ten niepełny dostęp do stacji/peronów wmusza dalsze utrzymanie komunikacji autobusowej, którą pasażerowie wręcz polubili. Kursuje jeszcze linia ZP Pruszków – do Warszawy Zach., PKP uruchomiły tymczasowo linię autobusową z Pruszkowa do Piastowa (do tej stacji miały dojeżdżać SKM-ki) – czynną od g. 4 rano do g. 24.

Trwają intensywne prace na stacjach – peronach w Piastowie i w Ursusie. Przebudowana stacja (dwa perony) we Włochach – jest gotowa na podróżnych. Mówiąc krótko, rekonstrukcji linii 447 o budżecie niemal 300 mln zł – wykonawca spółka Intercor - chodzi o obiekty towarzyszące, nie wykonano w terminie, co wykrakali nawet optymiści. Jasne, że obiekty remontowane, czy też budowane od nowa, będą oddawane sukcesywnie – aż do końca pierwszego kwartału 2019 r.

 

Adam St. Trąbiński

Foto. T. Malczyk 

 


Remont linii 447 - nie zdążyli na czas komentarze opinie

Dodajesz jako: Zaloguj się