:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?
  13°C lekkie zachmurzenie

Rykowisko WKD

komunikacja, Rykowisko - zdjęcie, fotografia

Poniżej wyniki pomiarów natężenia dźwięku związanego z trąbieniem pociągów WKD na terenie Podkowy Leśnej.

Dla przypomnienia: WKD zasłania się prawem kolejowym, nakazującym jej trąbienie, prawo to jednak nie mówi nic o długości ani głośności sygnałów. Jak pamiętamy, 10 lat temu nikt raczej nie powiedziałby, że sygnały pociągów są uciążliwe.

Normy te określa jednak zwykłe prawo cywilne (max 60 dB w ciągu dnia), które jest łamane przez WKD praktycznie za każdym razem, gdy używane od kilku lat, nowe pociągi z programu Swiss Contribution uruchamiają swoje syreny.

WKD po kilkaset razy dziennie łamie prawo i prosi się o pozew zbiorowy. Ponadto naraża skarb państwa na potężne odszkodowania (podobne do tych lotniskowych) wobec stworzenia bubla prawnego polegającego na gwałceniu prawa cywilnego, miru domowego, przez absurdalnie zmodyfikowane prawo kolejowe.
 

Decybele:

0. Maksymalny dopuszczalny prawem hałas na terenie zabudowanym: 60 dB (w ciągu dnia) i 40 dB (w nocy).

1. Zmierzone poziomy natężenia dźwięku, gdy jesteśmy około 500 metrów od torów WKD, a pociąg właśnie trąbi: 70 dB

2. Sygnał pociągów WKD z odległości około 100 metrów, czyli na przykład ogród Werandy od stacji Podkowa Główna czy odległość od peronu tej stacji do miejsca trąbienia pociągu nadjeżdżającego od strony Warszawy: 80 dB.

3. Natężenie dźwięku na peronie, gdy stojący obok pociąg zatrąbi, bo ... właśnie rusza ... mierniki pokazują 100-120 dB, co stanowi bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia oraz po prostu przestępstwo. Trąbienia na peronach nie uprawia nawet PKP. O zamiarze ruszenia z miejsca można dawać znać ciszej. Czy ktokolwiek z Państwa widział taki cyrk na stacjach PKP ?...

4. Natężenie dźwięku wewnątrz domów stojących w odległości około 100 metrów od torów: zwykły przejazd WKD: 60-70 dB, trąbienie: 70-80 dB.

Powyższe dane kwalifikują się wprost do składania zawiadomienia o przestępstwie ciągłym przez zarząd WKD,
który twierdzi, że nie widzi (nie słyszy :-) problemu. Potwierdza jednak, że każdego dnia jest dobrze ponad 100 kursów ... razy 3 syreny przed każdym przejazdem w Podkowie... ryk co kilka minut.

Pociągi mają prawo używać sygnałów jednak nie tak głośnych, aby łamać inne przepisy prawa, a za obecny rozbój na spokoju mieszkańców odpowiada wprost ignorancja i arogancja kierownictwa WKD.

Prosty przykład: w godzinach nocnych reflektory pociągów są widoczne na kilkaset metrów do przodu, zauważy je więc każdy kierowca - po co więc stawiać na nogi całe miasto
o 4:30 rano lub dobrze po północy ?

W ten sposób rujnuje się dobre imię najstarszej kolei elektrycznej w Polsce a Podkowę Leśną zamienia w dzielnicę fabryczno - portową :-) Kolejna "Dobra Zmiana" ?... :-)

 

 

 


Rykowisko WKD komentarze opinie

  • gość 2018-08-20 12:20:58

    Sam przejazd WKD przy świszczących szynach momentami przekracza 80 dB. Co dopiero trąbienie. A jeszcze chcą wycinać drzewa, co zwiększy hałas

Dodajesz jako: Zaloguj się