:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?
PILNE
inwestycje, Żbikowska kładka torami - zdjęcie, fotografia

Chodzi o kładkę – mostek łączący dzielnicę Żbików z miastem w ciągu ulicy 3 Maja nad torami PKP. Najstarsi ludzie w mieście mają kłopoty z przypomnieniem kiedy owe kładki pobudowano, a robiono je w miejsce sukcesywnie zamykanych przyjazdów. Przypomnę, że istniała taka w Piastowie, następna w ciągu ulic Grunwaldzka – Warszawska (na Papierni) oraz najpóźniej pobudowana w rejonie dworca PKP łącząca peron z rejonem Waryńskiego i z wyjściem na tzw. Czarna Drogę – ta ostatnia rozebrana w ciągu jednego dnia po uruchomieniu tunelu pod torami. Były to inwestycje PKP wymuszone przez komunikacyjną sytuację podzielonych miejscowości na tej linii. Według mojej pamięci pierwsza taka kładka pojawiła się w końcu lat 70. ub. wieku, inni mieszkańcy twierdzą, że w latach 80. Konstrukcje były niewygodne dla rowerzystów i matek z wózkami (sam wiele razy wciągałem swój ciężki rower, pomagając także matkom) i zupełnie nieosiągalne dla niepełnoprawnych. Z czasem PKP zaniedbał je zupełnie, a nawet – więcej, nie przyznawał się do nich. Włodarzom Pruszkowa cała ta sytuacja objawiła się jaskrawo po zamknięciu przejazdu kolejowego Błońska – Działkowa.

Od kilku lat trwały rozmowy z odpowiednią spółką PKP w celu przejęcia kładki żbikowskiej. Łatwo nie było, bo nagle zniknął właściciel, dokumentacja, itd. W końcu w grudniu 2017 miasto formalnie przejęło kładkę, natychmiast też zlecono opracowanie projektu przebudowy – remontu. Dość długo trwa opracowywanie tego projektu (w międzyczasie ze względu na tragiczny stan kładki wyłączono ją z użytkowania) – w sumie będzie on gotowy na koniec bieżącego roku. Tymczasem po głośnych protestach mieszkańców po niewielkich przeróbkach będzie ona użytkowana od ok. 20 września – świadczy to tym jak bardzo jest potrzebna. Robiąc kilka zdjęć kładki widziałem kilkanaście osób przemykających się po niej. Jaka będzie po remoncie jaki zaplanowano na przyszły rok? Mówiąc najkrócej – wypasiona! Będzie posiadała dwie prawdziwe windy (a nie podnośniki) dla rowerzystów, matek z wózkami i oczywiście – niepełnosprawnych. Stalowy jej szkielet zostanie obudowany, m.in. drewnem by wytłumić drgania, odpowiednio oświetlona i równie odpowiednio monitorowania. W sumie koszty się zamkną w granicach 1,9 mln złotych (aż!), samo zamknięcie torowiska dla potrzeb budowy kosztować ma 125 tys. zł. Dodajmy ponadto, co ujawniła nam naczelnik od inwestycji Elżbieta Korach, miasto poważnie myśli o poprawieniu przeprawy „pod rurą” – tuż przy Utracie. Jest to ulubione przejście na drugą stronę miasta, jeśli nie liczyć fetoru od rzeki. Są pieniądze, ale też dwa problemy: - jak rozwiązać sprawę wybijającej wody (całe przejście ma być ułożone w wodnoszczelnej rynnie) oraz transportu osób nie pełnosprawnych, co wymuszają i przepisy i ludzka przyzwoitość.

Tekst&foto - Adam St. Trąbiński

 

 

Żbikowska kładka nad torami na nowo komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez gpr24.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Agencja "PROFIL" z siedzibą w Komorów 05-806, Stanisława Moniuszki 6

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"