Reklama

Sekretarz Miasta Pruszkowa: Monika Olczyk-Twardowska, doświadczenie i zakres obowiązków | SEO: Sekretarz Miasta, Pruszków, Monika Olczyk-Twardowska, samorząd, zarządzanie

Sekretarz miasta jest jednym z najważniejszych urzędników samorządowych, bezpośrednio podlega Prezydentowi Miasta. Sekretarz Miasta pełni kluczową rolę w zarządzaniu urzędem dbając o sprawność i legalność jej działania, a także zapewniając ciągłość pracy urzędu niezależnie od zmian politycznych. Od 1 marca 2025 roku funkcję Sekretarza Miasta Pruszkowa pełnić będzie Monika Olczyk-Twardowska.

Nowa Sekretarz Miasta Pruszkowa ma 48 lat i wraz z mężem i córką mieszka w Naszym Mieście.

Z wykształcenia jest geodetą. Tytuł magistra inżyniera uzyskała na Politechnice Warszawskiej na Wydziale Geodezji i Kartografii. Swoje wykształcenie uzupełniła zdobytymi uprawnieniami zawodowymi w dziedzinie geodezji i kartografii.

Ogromne doświadczenie samorządowe

Pani Monika Olczyk-Twardowska to także wieloletni pracownik samorządowy.

Od 2004 roku jest związana z Pruszkowem, rozpoczynając pracę w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej (PODGiK) w Pruszkowie na stanowisku geodety.
W 2005 roku doceniono jej kompetencje i organizację pracy, powierzając stanowisko kierownika Ośrodka. Następnie po likwidacji tej jednostki organizacyjnej, w 2010 roku Pani Monika Olczyk-Twardowska została Naczelnikiem Wydziału Geodezji i Katastru w Starostwie Powiatowym w Pruszkowie.

Od 2017 roku do końca lutego 2025 roku pełniła funkcję Geodety Powiatowego w Starostwie Powiatowym w Pruszkowie oraz Naczelnika Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami.

– W trakcie pełnienia funkcji Geodety Powiatowego kierowałam największym i zróżnicowanym Wydziałem w Starostwie Powiatowym w Pruszkowie, liczącym 58 osób. Duży nacisk kierowałam na cyfryzację usług sieciowych, dzięki którym mieszkaniec/inwestor mógł zrealizować sprawę nie wychodząc z domu czy biura – mówi Monika Olczyk-Twardowska, Sekretarz Miasta Pruszkowa.

Lider cyfrowej transformacji

We wspomnianym okresie Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami przeprowadził transformację cyfrową powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego oraz wdrażał innowacyjne rozwiązania w prowadzeniu tego zasobu, co również pozytywnie wpłynęło na rozwój cyfrowy całego Urzędu. Za te działania Powiat Pruszkowski otrzymywał wiele nagród.

– Wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu oraz otwartość na nowe wdrożenia rozwinął mój potencjał działania również poza obszarem geodezji i zawsze był skierowany na efektywny rozwój całego Urzędu.  Podczas pracy w Starostwie miałam zaszczyt być również przedstawicielem pracowników Urzędu i reprezentować ich interesy przed Starostą, łącząc zrozumienie potrzeb pracowników z koniecznością przestrzegania przepisów – wspomina Monika Olczyk-Twardowska.

Zakres zadań nowej Sekretarz Miasta Pruszkowa

  • ⁠Nadzór nad funkcjonowaniem urzędu – organizowanie pracy urzędu, opracowywanie regulaminów i procedur administracyjnych.
  • Zapewnienie sprawnego obiegu dokumentów – nadzorowanie pracy kancelarii, archiwów i obiegu korespondencji.
  • Koordynowanie pracy urzędników – dbanie o efektywność pracy wydziałów oraz zapewnianie zgodności działań urzędu z prawem.
  • ⁠Przygotowanie i wdrażanie rozwoju administracji – wdrażanie nowych rozwiązań organizacyjnych i technologicznych
  • Nadzór nad przestrzeganiem przepisów prawa i procedur – dbanie o zgodność działań urzędu z obowiązującymi regulacjami.
  • Zapewnienie sprawnej obsługi mieszkańców i komunikacja społeczna.
  • Współpraca z instytucjami zewnętrznymi – kontakty z jednostkami podległymi, innymi samorządami oraz administracją rządową.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do