
Sekretarz miasta jest jednym z najważniejszych urzędników samorządowych, bezpośrednio podlega Prezydentowi Miasta. Sekretarz Miasta pełni kluczową rolę w zarządzaniu urzędem dbając o sprawność i legalność jej działania, a także zapewniając ciągłość pracy urzędu niezależnie od zmian politycznych. Od 1 marca 2025 roku funkcję Sekretarza Miasta Pruszkowa pełnić będzie Monika Olczyk-Twardowska.
Nowa Sekretarz Miasta Pruszkowa ma 48 lat i wraz z mężem i córką mieszka w Naszym Mieście.
Z wykształcenia jest geodetą. Tytuł magistra inżyniera uzyskała na Politechnice Warszawskiej na Wydziale Geodezji i Kartografii. Swoje wykształcenie uzupełniła zdobytymi uprawnieniami zawodowymi w dziedzinie geodezji i kartografii.
Ogromne doświadczenie samorządowe
Pani Monika Olczyk-Twardowska to także wieloletni pracownik samorządowy.
Od 2004 roku jest związana z Pruszkowem, rozpoczynając pracę w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej (PODGiK) w Pruszkowie na stanowisku geodety.
W 2005 roku doceniono jej kompetencje i organizację pracy, powierzając stanowisko kierownika Ośrodka. Następnie po likwidacji tej jednostki organizacyjnej, w 2010 roku Pani Monika Olczyk-Twardowska została Naczelnikiem Wydziału Geodezji i Katastru w Starostwie Powiatowym w Pruszkowie.
Od 2017 roku do końca lutego 2025 roku pełniła funkcję Geodety Powiatowego w Starostwie Powiatowym w Pruszkowie oraz Naczelnika Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami.
– W trakcie pełnienia funkcji Geodety Powiatowego kierowałam największym i zróżnicowanym Wydziałem w Starostwie Powiatowym w Pruszkowie, liczącym 58 osób. Duży nacisk kierowałam na cyfryzację usług sieciowych, dzięki którym mieszkaniec/inwestor mógł zrealizować sprawę nie wychodząc z domu czy biura – mówi Monika Olczyk-Twardowska, Sekretarz Miasta Pruszkowa.
Lider cyfrowej transformacji
We wspomnianym okresie Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami przeprowadził transformację cyfrową powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego oraz wdrażał innowacyjne rozwiązania w prowadzeniu tego zasobu, co również pozytywnie wpłynęło na rozwój cyfrowy całego Urzędu. Za te działania Powiat Pruszkowski otrzymywał wiele nagród.
– Wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu oraz otwartość na nowe wdrożenia rozwinął mój potencjał działania również poza obszarem geodezji i zawsze był skierowany na efektywny rozwój całego Urzędu. Podczas pracy w Starostwie miałam zaszczyt być również przedstawicielem pracowników Urzędu i reprezentować ich interesy przed Starostą, łącząc zrozumienie potrzeb pracowników z koniecznością przestrzegania przepisów – wspomina Monika Olczyk-Twardowska.
Zakres zadań nowej Sekretarz Miasta Pruszkowa
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie