Reklama

Eko innowacje w nowym Factory Warszawa Ursus zaoszczędzą 250 mwh energii

21/07/2015 03:29

 


FACTORY Ursus wprowadzi w rozbudowanym centrum outletowym wiele rozwiązań służących ochronie środowiska. Wśród nich są takie jak: regulacja sztucznego oświetlenia zależna od ilości światła słonecznego, czy rekuperacja energii cieplnej. Wszystkie zastosowane technologie zaoszczędzą w ciągu pięciu lat do ok. 250 MWh energii. Rozbudowane centrum zacznie działać pod koniec III kwartału tego roku.



Więcej słońca i zaoszczędzonej wody


Wprowadzenie nowych technologii przyniesie wiele korzyści. „Nowa część centrum FACTORY Ursus ma duże świetliki. Pozwolą one na doświetlenie centrum naturalnym światłem dziennym. Jednocześnie zastosowane w 100% powierzchni publicznych (pasaż, garaż, parking) – energooszczędne źródła światło w technologii LED pozwoli na lepszą ekspozycję witryn sklepowych a użytkownikowi zapewni oszczędności w zużyciu energii” – mówi Cezary Kopij z NEINVER odpowiedzialny za rozbudowę . FACTORY wprowadziło także regulację oświetlenia, która będzie zależna od ilości światła dziennego. Rozwiązania powyższe pozwolą zaoszczędzić energię, z racji niewykorzystywanego oświetlenie sztucznego, o wartości ok. 150 tys. zł w ciągu pięciu lat.


W toaletach zostaną zamontowane specjalne zawory elektromagnetyczne. Zawory odcinają wodę w nieużywanych przez określony czas toaletach. „Innowacyjność ta zapobiega niekontrolowanemu wypływowi wody i tym samym ją oszczędza” - dodaje Cezary Kopij.



BMS (Building Management System)


Standardowym w centrach FACTORY rozwiązaniem jest zastosowanie systemu BMS (Building Management System). Jego celem jest zintegrowanie w jednym centrum sterowania instalacjami, jakie znajdują się na obiekcie: instalacjami wentylacji, grzewczymi, elektrycznymi czy chłodniczymi i dostosowanie ich pracy do zmieniających się warunków otoczenia. Głównym zadaniem takiego systemu jest zminimalizowanie kosztów eksploatacji budynku. Jednocześnie zmaksymalizowanie jego funkcjonalności, bezpieczeństwa i zapewnienie jak największego komfortu jego użytkownikom. „System wentylacji w FACTORY Ursus zostanie wyposażony w czujki dwutlenku węgla – od teraz ilość świeżego powietrza będzie uzależniona od ilości osób będących w Centrum.


 


Rekuperacja, czyli odzyskiwanie energii


W nowym FACTORY Warszawa Ursus współczynnik izolacyjności cieplnej i odzysk ciepła na wentylacji, tzw. rekuperacja, będą na wyższym poziomie. Rekuperacja to proces odzyskiwania energii (w tym przypadku energii cieplnej) i przekazywanie tej energii do systemu wentylacji. Rekuperację ciepła stosuje się w celu zmniejszenia zużycia energii oraz dobowej stabilizacji temperatury wnętrz. Wykorzystane ciepłe powietrze oddaje energię do układu, w którym ogrzewane jest świeże powietrze.



Ostatni kamień milowy przed otwarciem


Wszystkie prace na rozbudowie FACTORY Warszawa Ursus przebiegają zgodnie z harmonogramem i bez zakłóceń. Osiągnięto kolejny poziom zaawansowania prac - zakończono prace przy montażu elewacji! Jest to ostatni „kamień milowy” tuż przed otwarciem Centrum. Trwają prace wykończeniowe we wnętrzu obiektu oraz garażu. W 75% wykonano prace zewnętrzne w Centrum. Trwają pierwsze próby i testy wszystkich instalacji. Niebawem klienci FACTORY Ursus będą mogli robić zakupy w Centrum najwyższych standardów, nowoczesnym i ekologicznym.


Dzięki rozbudowie FACTORY Warszawa Ursus zwiększy powierzchnie z obecnych 13 700 m2 do 19 900 m2. Liczba salonów wzrośnie z obecnych 80 do 110. Pojemność przestrzeni parkingowej dla gości centrum zwiększy się z 440 do 850 miejsc. Budynek będzie efektywniejszy energetycznie, przyjaźniejszy środowisku i wygodniejszy dla klientów.


Generalnym wykonawcą prac budowlanych jest firma Agmet sp. z o.o. Generalnym projektantem jest studio architektoniczne SUD Architectes.


***
Marka FACTORY


FACTORY Outlet to największa sieć centrów wyprzedażowych w Polsce, odwiedzana co roku przez kilkanaście milionów klientów, w największych miastach: Warszawa (Ursus, Annopol), Poznań, Wrocław i Kraków. Na 84,500 m² powierzchni, centra FACTORY gromadzą ponad 250 znanych marek polskich i światowych.


Na polskim rynku centra FACTORY obecne są od 2002 roku, kiedy NEINVER otworzył pierwsze centrum wyprzedażowe w Polsce - FACTORY Warszawa Ursus, rozbudowywane dzisiaj o kolejne 6,000 m² powierzchni handlowej.


Pod marką FACTORY, NEINVER wprowadził koncepcję centrów outlet do Hiszpanii i Polski, od lat pozostając liderem na tych rynkach. Firma jest także drugim co do wielkości operatorem centrów outlet w Europie.


Więcej informacji o centrach FACTORY Outlet: www.FACTORY.pl


 

 

 

 

 
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do