Reklama

Impuls Newagu dla KM pojechał 226 km/h

01/09/2015 03:01


 


Pojazd 45 WE pobił rekord prędkości i na trasie CMK pomiędzy Psarami a Górą Włodowską pojechał z prędkością 226 km/h. Impuls 45 WE wyprodukowany na zlecenie Kolei Mazowieckich jest najszybszym pojazdem skonstruowanym i wyprodukowanym w Polsce.


W próbie bicia rekordu uczestniczyli m.in.: Waldemar Kuliński, przewodniczący rady nadzorczej spółki Koleje Mazowieckie, Czesław Sulima, członek zarządu spółki Koleje Mazowieckie, Maciej Duczyński, wiceprezes zarządu spółki NEWAG S.A., Andrzej Massel zastępca dyrektora ds. Studiów i Projektów Badawczych Instytutu Kolejnictwa oraz zaproszeni goście i dziennikarze.


Za sukcesem stoi zespół młodych inżynierów z działu Badań i Rozwoju NEWAG S.A. w Nowym Sączu. Testowany pociąg, pod względem konstrukcyjnym posiada tożsame rozwiązania z pociągami wiodących producentów taboru kolejowego na świecie - mówi Mariusz Bernaś, kierownik działu Badań i Rozwoju. – Rodzina pojazdów typu Impuls reprezentuje grupę pojazdów przeznaczonych do ruchu regionalnego oraz międzyregionalnego i stanowi bazę konstrukcyjną do zaprojektowania pojazdów wyższych prędkości, rzeczywistego odpowiednika Pendolino – dodaje.


Koleje Mazowieckie to najnowocześniejszy regionalny przewoźnik kolejowy, a teraz udowodniliśmy, że również najszybszy. Gratuluję spółce oraz producentowi pojazdu, a także maszynistom, którzy osiągnęli tak imponujący wynik – powiedział Waldemar Kuliński.


Podczas testów zweryfikowane zostały parametry pracy głównych komponentów, takich jak: wózki (układ biegowy), układ napędowy, układ hamulcowy, oraz współpraca odbieraków prądu z siecią trakcyjną. Otrzymane wyniki potwierdziły wcześniej wykonane symulacje numeryczne.


Pojazd, który pobił rekord prędkości, to Impuls nr 10 z 12, które zgodnie z umową ma dostarczyć nam NEWAG S.A. Jestem dumny, że dokonali tego nasi maszyniści, a producentowi gratuluję wykonania pojazdu tak wysokiej jakości – powiedział Czesław Sulima.


Pojazd zachowywał się bardzo dobrze. Płynnie przyspieszał do prędkości 220 plus i mógłby pojechać więcej, gdybyśmy mieli odpowiednią zgodę Instytutu Kolejnictwa – mówi Andrzej Markowski, maszynista-instruktor w Kolejach Mazowieckich - warto podkreślić, że pojazd prowadzi się bardzo intuicyjnie, jest prosty w obsłudze. Potwierdzam opinie moich kolegów, którzy bardzo chwalą ten pojazd – dodał.


Wszystkie parametry mówiące o bezpieczeństwie i stabilności biegu są zgodne z oczekiwaniami, żaden z parametrów nie przekroczył wartości dopuszczalnych, pozostał duży zapas bezpieczeństwa – stwierdził Grzegorz Wysocki z Instytut Kolejnictwa.


Testowany pojazd typu Impuls spełnia najnowsze wymagania i dzięki temu gwarantuje bezpieczeństwo, niezawodność oraz niskie koszty eksploatacji. Wysoki komfort podróży oraz poziom bezpieczeństwa przy prędkości 200 km/h jest zapewniony dzięki wykorzystaniu wózków zaprojektowanych zgodnie z najnowszym TSI LOC & PASS oraz stosownymi normami. Jest to pierwszy polski pojazd spełniający najnowsze restrykcyjne dyrektywy unijne wprowadzone w 2014 roku.


Z dumą możemy powiedzieć, że jesteśmy w czołówce europejskich producentów taboru kolejowego. Impuls 45WE wyprodukowany dla Kolei Mazowieckich jest jedynym pojazdem w Polsce posiadającym pełne TSI, jednym z niewielu w Europie, który spełnia najnowsze wymagania unijne – powiedział Maciej Duczyński, Wiceprezes Zarządu NEWAG S.A. – Jest to dowód na to, że nasz młody zespół, jeżeli będzie takie zamówienie, jest w stanie zaprojektować wysokiej jakości pojazd dużych prędkości – dodał.



****


Impuls 45WE


Impuls, produkowany w Nowym Sączu przez Newag S.A., jest przykładem zastosowania najnowszych trendów projektowych, z jakimi można się spotkać na światowych torach. Jest to pojazd pięcioczłonowy, niskopodłogowy i jednoprzestrzenny. Jako pierwszy polski pojazd spełnia najnowsze wymagania zawarte w TSI, czyli zbiór rygorystycznych wymagań i obowiązujących norm.


Dzięki spełnieniu TSI NOI, TSI PRM, TSI SRT oraz TSI LOC&PAS Impuls 45WE gwarantuje komfort i bezpieczeństwo tak pasażerom, jak i maszynistom prowadzącym pojazd. Jest w pełni przystosowany do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.



Każdy z 12 nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych 45 WE Impuls ma po 206 miejsc siedzących w układzie otwartym oraz po 325 miejsc stojących. Umowa na dostawę Impulsów została podpisana z firmą NEWAG S.A. 28 listopada 2014 r. Koszt inwestycji to 257 mln zł brutto, z czego 82 mln zł stanowią środki pozyskane z Unii Europejskiej.






Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do