Elektryczne zespoły trakcyjne EN57 to jedne z najstarszych pojazdów eksploatowanych przez Koleje Mazowieckie. Zgodnie z zapowiedziami przewoźnik zakończył modernizację starszej części parku taborowego na rzecz zakupu nowych pojazdów. Pozostałe EN57 zostaną wycofane, a część z nich sprzedana. Przewoźnik właśnie zamieścił ogłoszenie o sprzedaży piętnastu z nich.
- Czas elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57 w Kolejach Mazowieckich powoli się kończy. Zgodnie z założoną polityką taborową spółki skupiamy się na systematycznym unowocześnianiu naszego parku taborowego. Z tego względu kluczowym dla nas jest jak najszybsze rozstrzygnięcie postępowania przetargowego na dostawę 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych i zawarcie umowy ramowej z dostawcą - powiedział Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny KM.
W sumie w ciągu najbliższych dwóch lat Koleje Mazowieckie zamierzają wycofać z eksploatacji 39 sztuk ezt EN57. Piętnaście sztuk jest obecnie przeznaczonych na sprzedaż. Czternaście pojazdów zostało wyprodukowanych w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia, jeden pochodzi z 1974 r. Wszystkie pojazdy posiadają:
przetwornice statyczne;
sprężarki śrubowe;
wyłączniki szybkie;
tapicerowane fotele;
stojaki na rowery;
system informacji wizualno-akustycznej;
oprawy oświetleniowe wpuszczane w sufit;
ogrzewane szyby czołowe
Komentarze opinie