Reklama

Pierwsza podróż „Predatora” - WKD 39WE

30/05/2016 00:21


Fot. wkd.com.pl Docelowo „Predatory” będą jeździć z prędkością 80 km na godzinę


W sobotę, 28 maja w swój pierwszy kurs wyjechała nowa kolejka WKD 39WE. Dzień wcześniej pasażerowie pożegnali stare pociągi.


W serwisie zachodniemazowsze.info już informowaliśmy, że pod koniec maja na tory WKD wyjedzie pierwszy egzemplarz nowej kolejki 39WE. I stało się. Okrzyknięty przez internautów mianem „Predatora” skład punktualnie o godz. 5.40 z Grodziska Mazowieckiego wyjechał w swoją pierwszą podróż.


39WE powstał w nowosądeckim Newagu. Na zlecenie WKD wyprodukowano sześcioczłonowy pojazd, który, według producenta, wyróżnia się wyjątkowym designem, funkcjonalnością oraz zaawansowanymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi. Pociąg przyciąga uwagę przede wszystkim swoim futurystycznym wyglądem. Składa się z dwóch jednoprzestrzennych części po trzy człony każda. Łącznie mieści 505 pasażerów, w tym 164 na miejscach siedzących. Jest wyposażony w pełni zintegrowany system informacji pasażerskiej z zewnętrznymi tablicami LED oraz wewnętrznymi monitorami LCD, a także w system monitoringu z rejestratorem zdarzeń. W pociągach znajduje się się klimatyzacja z układem okien umożliwiającym swobodne przewietrzanie składu oraz system zliczania podróżnych. Pod koniec kwietnia 39WE uzyskał bezterminowe świadectwo dopuszczenia do eksploatacji.


Oficjalna premiera pociągu WKD odbędzie się 3 czerwca o godz. 12.00 na stacji Grodzisk Mazowiecki Radońska. Wszystkie nowe składy mają dotrzeć do siedziby WKD do końca sierpnia. 39WE pojadą z prędkością 80 km na godzinę.


Pojawienie się na torach nowego pociągu wiąże się ze zmianą zasilania na linii WKD z 600 na 3000 V. Dzięki temu, zostanie zwiększona częstotliwość kursów, a także prędkość jazdy. Docelowo w godzinach szczytu ma jeździć nawet 16 pociągów. A to oznacza skrócenie czasu jazdy na wybranych odcinkach i rozładowanie tłoku wśród pasażerów. Docelowo kolejki będą jeździć co siedem i pół minuty na trasie Warszawa – Komorów lub co dziesięć minut na odcinku Warszawa – Podkowa Leśna.


Z kolei w piątek, 27 maja pasażerowie na zawsze pożegnali kolejki EN94. W swój ostatni kurs skład wyruszył z Warszawy Śródmieście o godz. 19.05. Wśród pasażerów przeważali kolejowi pasjonaci, przedstawiciele mediów oraz mieszkańcy podwarszawskich miejscowości, którzy robili pamiątkowe zdjęcia i kręcili filmiki. Od teraz wysłużone wagony EN94 będzie można oglądać wyłącznie jako muzealne eksponaty.






Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do