Reklama

Pierwsze piętrusy PESY dla KM jadą na testy

16/07/2015 03:23



PESA Bydgoszcz SA kończy produkcję pierwszych zestawów polskich „push-pulli” dla Kolei Mazowieckich. W najbliższych dniach zostaną przeprowadzone jazdy techniczne z prędkością do 160 km/h środkowych wagonów piętrowych na trasach PLK.


Zgodnie z umową podpisaną w kwietniu 2014 roku PESA wykona dla Kolei Mazowieckich 22 wagony piętrowe oraz 2 lokomotywy elektryczne. Koleje Mazowieckie posiadają obecnie 37 wagonów piętrowych (26 środkowych i 11 sterowniczych) oraz 11 lokomotyw TRAXX P160 DC firmy Bombardier Transportation i są wśród polskich przewoźników kolejowych pionierem pod względem wykorzystania możliwości, jakie daje uruchamianie pociągów w systemie „push-pull”. Wartość kontraktu z PESĄ to około 278 mln zł, z czego blisko 180 mln zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej.


- Jazdy techniczne wagonów środkowych, które rozpoczniemy dzisiaj mają na celu sprawdzenie parametrów pracy poszczególnych elementów układów oraz prawidłowego funkcjonowania instalacji i urządzeń, jako całości. Będziemy obserwować zachowanie pojazdu podczas hamowania, przyśpieszania oraz jazdy przy prędkości konstrukcyjnej 160 km/h. – powiedział szef kontraktu pojazdów piętrowych w PESA – Maciej Walczak.


Wagony od PESY to pierwsze polskie „push-pulle”. Posiadają nowoczesny design, połączony z przestronnymi wnętrzami, wygodnymi fotelami, klimatyzacją, nowoczesnym systemem informacji pasażerskiej, a także dostępem do internetu. Dla bezpieczeństwa podróżnych zostanie w nich zainstalowany monitoring. W wagonach sterowniczych znajdą się także strefy dla osób niepełnosprawnych, z częścią gastronomiczną, toaletą oraz wejściami wyposażonymi w platformy umożliwiające wjazd osobom na wózkach inwalidzkich.


- Sukcesywnie rozbudowujemy nasz park taborowy o kolejne nowoczesne pojazdy. Obecnie trwają odbiory Impulsów z Newagu, a za chwilę będziemy odbierać pierwsze polskie „push-pulle”. Dzięki dodatkowym piętrusom oraz dwóm lokomotywom będziemy mogli polepszyć ofertę pociągów przyspieszonych. Chcemy aby dojazd do pracy z bardziej odległych miast jak Radom, Dęblin, czy Płock stawał się coraz bardziej komfortowy – mówi Czesław Sulima, członek zarządu Kolei Mazowieckich.




Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do