
Konsorcjum ZNTK „Mińsk Mazowiecki” S.A. oraz Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. zmodernizują elektryczne zespoły trakcyjne Kolei Mazowieckich. Umowy zostały podpisane 17. grudnia 2015 r. i łącznie stanowią jeden z największych dotychczas zawartych kontraktów na modernizacje elektrycznych zespołów trakcyjnych przewoźnika. Całość została podzielona na trzy zadania, obejmujące naprawy w poziomach P4 i P5 wraz z modernizacją.
Ze strony Kolei Mazowieckich dokumenty podpisali członkowie zarządu: Czesław Sulima, dyrektor eksploatacyjny, oraz Andrzej Buczkowski, dyrektor finansowy. Wykonawcę reprezentowali: Sławomir Piątek, prezes zarządu ZNTK „Mińsk Mazowiecki” S.A., oraz Krzysztof Adamski, członek zarządu. Podczas podpisania obecny był także Tomasz Zaboklicki, prezes zarządu firmy Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A.
W sumie kontrakt obejmuje naprawy 91 elektrycznych zespołów trakcyjnych z modernizacją i jest podzielony na następujące 3 zadania:
Wartość całego kontraktu opiewa na blisko 330,5 mln zł brutto.
- Podpisane dzisiaj dokumenty to kolejny istotny krok w kierunku poprawy jakości usług świadczonych przez Koleje Mazowieckie. Jest to sfinalizowanie największego przetargu na modernizacje taboru w historii Kolei Mazowieckich. Chcę przy okazji podkreślić, że podpisane umowy dotyczą ostatnich pojazdów przewidzianych do modyfikacji i modernizacji. W połowie 2017 roku nasz park taborowy będzie składał się wyłącznie ze zmodernizowanych oraz nowych pojazdów i będzie to dostrzegalna zmiana. - powiedział Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.
W ramach napraw w poziomie utrzymania P5 z modernizacją zostaną zamontowane nowe podzespoły, m.in.: przetwornica, sprężarka, silnik asynchroniczny, drzwi odskokowo-przesuwne. Zostanie zainstalowana pełna informacja pasażerska (tablice, wyświetlacze, dźwięk, interkom), monitory LCD, system zliczania pasażerów, monitoring, oświetlenie, klimatyzacja, ogrzewanie szyb czołowych kabiny maszynisty, wc dla niepełnosprawnych. Pojazdy będą wyposażone w dwie krótkie pochylnie wykładane z podłogi przystosowane do obsługi wysokich peronów oraz dwie długie łamane, obrotowe pochylnie przystosowane do obsługi peronów niskich. Pojazdy zyskają instalację pod biletomaty bezgotówkowe i kasowniki biletowe, WiFi oraz gniazdka sieciowe.
W ramach napraw w poziomie utrzymania P4 zostaną wykonane m.in.: powłoki lakiernicze „antygraffiti” na pudłach EZT. Zostaną wymienione wszystkie przyciski w przedziałach pasażerskich na przyciski z napisami w języku Braille’a. Wykonawca zamontuje WiFi, kamery czołowe i urządzenia do nagrywania dźwięku. Pojazdy zyskają pełną informację pasażerską (tablice, wyświetlacze, dźwięk, interkom).
- Po raz kolejny nasza firma będzie realizowała tak duży kontrakt dla Kolei Mazowieckich. W ciągu jedenastu lat współpracy wykonaliśmy już ponad 400 napraw w poziomie P4 i 55 napraw w poziomie utrzymania P5. Cieszymy się, że wysoka jakość świadczonych przez nas usług znajduje uznanie zarówno w oczach przewoźnika, jak i pasażerów. Liczymy na dalszą współpracę w przyszłości - powiedział Sławomir Piątek, prezes zarządu ZNTK „Mińsk Mazowiecki” S.A.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie