
Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że w związku z realizacją kolejnego etapu przedsięwzięcia pn. „Poprawa bezpieczeństwa ruchu w pasażerskich przewozach kolejowych na linii WKD”, obejmującego wymianę szyn i rozjazdów na określonych szlakach i stacjach linii kolejowej WKD,
Ograniczenia w ruchu są związane z dostawą nowych szyn oraz koniecznością ich rozwiezienia i wyładunku wzdłuż zamykanego toru nr 1 – tym razem na odcinku pomiędzy Komorowem i Podkową Leśną.
Organizacja ruchu na linii WKD
Ruch pociągów po torze nr 2, sąsiednim względem toru objętego zamknięciem, na odcinku Komorów – Podkowa Leśna Główna – Podkowa Leśna Zachodnia będzie prowadzony z częstotliwością co 40 minut w danym kierunku ruchu (zarówno w kierunku Warszawy, jak i w kierunku Grodziska Mazowieckiego).
Przez cały weekend na linii WKD będą kursować pociągi w zasadniczych relacjach pomiędzy stacjami Warszawa Śródmieście WKD oraz Grodzisk Mazowiecki Radońska. Częstotliwość kursowania na tych relacjach wyniesie co 40 minut. Połączenia do Milanówka obsłużą pociągi w krótszych relacjach, rozpoczynające lub kończące bieg na przystanku Podkowa Leśna Zachodnia, zapewniając częstotliwość co 40-80 minut – w ramach połączeń przesiadkowych na tym przystanku pomiędzy pociągami kursującymi na relacjach łączących Warszawę i Grodzisk Mazowiecki. Czas oczekiwania na przesiadkę pomiędzy pociągami na przystanku Podkowa Leśna Zachodnia wyniesie 6 minut. Uwaga: przesiadka będzie możliwa do zrealizowania tylko na przystanku Podkowa Leśna Zachodnia.
Czas przesiadki traktowany jest jako przejściowy i nie ma wpływu na czas ważności biletu w stosunku do czasu przejazdu pociągiem WKD według zwykłej organizacji ruchu. W związku z powyższym przy zakupie biletów jednorazowych mają zastosowanie „Tabele opłat stosowane w przypadku prac remontowych na linii WKD” dostępne na stronie internetowej www.wkd.com.pl i w gablotach peronowych.
Organizacja ruchu na przystanku Podkowa Leśna Zachodnia: z peronu nr 1 (peron prawy względem torowiska patrząc w kierunku Warszawy) będą odjeżdżały pociągi w relacjach do stacji Warszawa Śródmieście WKD oraz do stacji Grodzisk Mazowiecki Radońska, natomiast z peronu nr 2 (peron prawy względem torowiska patrząc w kierunku Grodziska Mazowieckiego) będą odjeżdżały pociągi wyłącznie w relacji do przystanku Milanówek Grudów. Przy peronie nr 2 będą kończyły również bieg pociągi z Milanówka, a następnie po zmianie kabiny maszynisty będą oczekiwać na odjazd w kierunku przeciwnym, tj. do Milanówka.
Specjalny rozkład jazdy obowiązuje od nocy z piątku na sobotę (26.09/27.09.2025) – godz. 3:00, do nocy z niedzieli na poniedziałek (28.09/29.09.2025) – godz. 3:00. W ww. terminach zawieszone zostaje obowiązywanie rozkładu jazdy przyjętego dla okresu od dnia 01.09.2025 do dnia 31.12.2025 w części dotyczącej sobót, niedziel, świąt.
W okresie ograniczeń na linii WKD, tj. w dniach 27-28.09.2025 obowiązywać będzie honorowanie wszystkich ważnych biletów okresowych WKD w pociągach spółki „Koleje Mazowieckie – KM” na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Warszawa Śródmieście.
Zasady zwrotu biletów WKD
1. W odstępstwie od terminów wskazanych w § 13 Regulaminu przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez spółkę Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. (RPO-WKD), podróżni, którzy zrezygnują z przejazdów pociągami WKD mogą dokonać zwrotu biletów okresowych odcinkowych: tygodniowych, dwutygodniowych, miesięcznych i kwartalnych zakupionych najpóźniej 26.09.2025 i ważnych na przejazdy w dniu 27.09.2025 i później:
– całkowicie niewykorzystanych;
– częściowo niewykorzystanych, proporcjonalnie do liczby dni niewykorzystanych
bez potrącania odstępnego.
2. Zwrotu w/w biletów całkowicie lub częściowo niewykorzystanych dokonują odpowiednio:
– kasy biletowe – w przypadku biletów zakupionych w kasach lub stacjonarnych automatach biletowych;
– Biuro Obsługi Klienta w Warszawie – Al. Jerozolimskie 181A, 02-222 Warszawa (1 piętro); czynne od pn. do pt. w godz. 9:00-17:00, 801 789 405, [email protected] – w przypadku biletów zakupionych w stacjonarnych automatach biletowych;
– Centrum Obsługi Klienta, e-mail: [email protected]; tel. 22 437 92 85 (godz. 9:00-17:00 w dni robocze od poniedziałku do piątku) w przypadku biletów zakupionych w mobilnych automatach biletowych;
– w przypadku biletów zakupionych za pośrednictwem strony internetowej WKD należy złożyć pisemną reklamację na adres mailowy [email protected]; w treści reklamacji należy podać m.in. dane osobowe, datę i numer zakupionego biletu, ewentualnie dołączyć zdjęcie/skan biletu w celu zablokowania biletu w systemie.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie