
Już 20 października na warszawskiej Agrykoli miłośnicy biegania pokonają pięciokilometrową trasę, by symbolicznie „przegonić raka”. Organizatorami biegu są „Rak. To się leczy!” oraz ING Życie.
Celem charytatywnego biegu jest zbiórka pieniędzy na Polską Koalicję Pacjentów Onkologicznych oraz symboliczne „przegonienie raka”, czyli pokazanie, że aktywność fizyczna jest bardzo ważną kwestią w profilaktyce nowotworowej. Bieg wystartuje o godzinie 12, a trasa będzie prowadzić przez alejki Parku Agrykola.
Chcemy w pozytywny sposób zachęcić mieszkańców Warszawy i okolic do dbania o swoje zdrowie, a także poprawić ich świadomość w temacie profilaktyki nowotworowej – mówi Alicja Zakrzewska, rzecznik kampanii „Rak. To się leczy”. Do udziału w biegu zapraszamy wszystkich miłośników biegania, którzy chcą przyłączyć się do wspólnego manifestu przeciwko chorobie nowotworowej.
Jak wziąć udział w biegu?
By uczestniczyć w wydarzeniu, wystarczy zarejestrować się na stronie www.przegonicraka.pl
i dokonać opłaty wpisowej w wysokości 45 zł. Co więcej, każdy zawodnik – w ramach pakietu startowego – otrzyma atrakcyjny zestaw, który składa się z: koszulki technicznej, imiennego numeru startowego (przy rejestracji do 14.10), wygodnego worka, pakietu czasopism Runner’s World, Men`s Health oraz Woman`s Health, regeneracyjnego posiłku, wody oraz bezpłatnego dostępu do zdjęć z biegu i certyfikatu za udział w wydarzeniu. Pakiety startowe będą do odebrania przy ul. Myśliwieckiej 9, od godziny 8 do 11 w dniu wydarzenia.
Organizatorzy zapraszają także do udziału w niecodziennym happeningu promującym profilaktykę nowotworową pozwalającą zrobić rakowi wspak. Przed biegiem odbędzie się krótka rozgrzewka,
w ramach której kilka metrów zostanie pokonanych… wspak.
Warszawie biega i bada się profilaktycznie
Biegowi „Przegonić raka” towarzyszyć będzie piknik rodzinny podczas, którego powstanie specjalne miasteczko zdrowia. Każdy będzie mógł w nim skorzystać z bezpłatnych konsultacji lekarzy specjalistów, a dodatkowo kobiety będą mogły nieodpłatnie wykonać badania mammograficzne. Sponsorem badań jest ING Życie – współorganizator wydarzenia.
„ING Życie od roku angażuje się w akcje mające na celu promowanie profilaktyki nowotworowej, zwłaszcza takie, które w pozytywny sposób zachęcają Polaków do dbania o własne zdrowie i życie. Bieg „Przegonić raka” oraz miasteczko zdrowia pozwalają mieszkańcom Warszawy i okolic
na podjęcie aktywnych działań mających na celu zmniejszenie ryzyka zachorowania na raka” - mówi Marta Pokutycka – Mądrala, Rzecznik Prasowy ING Życie.
W ramach pikniku odbędzie się również koncert zespołu „The Chance”, trio znanego z programu
„X- Factor”, a imprezę poprowadzi prezenter radia Eska Rock – Marcin Bisiorek. Ponadto dla rodziców z dziećmi będą przygotowane gry i zabawy ruchowe oraz animacje na scenie.
A ty chcesz przegonić raka?
ORGANIZATOR BIEGU
„Rak. To się leczy!” - ogólnopolska kampania społeczna „Rak. To się leczy!” to pierwsza w naszym kraju akcja łącząca najważniejsze organizacje lekarzy onkologów i pacjentów onkologicznych. Jej celem jest walka ze społecznymi stereotypami na temat chorób nowotworowych oraz zachęcenie Polaków do badań profilaktycznych.
Partnerami kampanii są Polska Koalicja Organizacji Pacjentów Onkologicznych, Polskie Towarzystwo Onkologiczne, Polska Unia Onkologów, Polskie Towarzystwo Onkologów Klinicznych oraz Towarzystwo Chirurgów Polskich. Dzięki współpracy tych środowisk powstała platforma www.rak.tosieleczy.pl, która gromadzi informacje przydatne każdemu, kto poszukuje wiedzy o dostępnych badaniach profilaktycznych, ośrodkach medycznych, metodach leczenia itp. Organizatorzy kampanii pragną również przełamać lęk przed nowotworem i zmienić język opisujący go. Dlatego w pierwszej odsłonie kampanii zaprosili do współpracy znanych i lubianych aktorów z różnych pokoleń, aby zachęcali Polaków do badań: Jerzego Stuhra, Cezarego Pazurę, Stanisława Mikulskiego i Jarosława Boberka. W bieżącej edycji do badań zachęcać będą znane kobiety – Kayah, Dorota Stalińska i Małgorzata Kożuchowska.
WSPÓŁORGANIZATOR BIEGU
ING Życie - to jedno z największych towarzystw ubezpieczeniowych na polskim rynku. Firma oferuje innowacyjne produkty finansowe chroniące życie i zdrowie oraz pozwalające gromadzić kapitał na przyszłość. Od 2012 roku ING Życie posiada w swojej ofercie Ubezpieczenie na wypadek nowotworu Ona i On. Wprowadzając na rynek nowy produkt firma przeprowadziła badania z lekarzami, a także z osobami chorymi oraz ich rodzinami. Wnioski z badań posłużyły do skonstruowania polisy odpowiadającej na potrzeby chorych a także do zainicjowania kampanii Rakowi Wspak, promującej profilaktykę rakową. ING Życie angażuje się również w inne akcje mające na celu wzrost świadomości społeczeństwa w zakresie profilaktyki, m.in. jest strategicznym partnerem kampanii „Rak. To się leczy!”.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie