
Aerodynamiczny nos zaprojektowany przez Giorgettę Giugiaro, srebrno-niebieski design, 402 fotele w pierwszej i drugiej klasie, do tego trzy przedziały biznesowe oraz pokładowy internet. Na 20 pociągów pendolino w Polsce (wraz z utrzymaniem przez 17 lat) PKP Intercity wyda 2,7 mld zł, a zakup będzie spłacany przez 20 lat. Minister Sławomir Nowak zaprezentował na Stadionie Narodowym wygląd najnowszego nabytku PKP Intercity.
DGP dotarł do przygotowanego dla PKP poufnego raportu o wprowadzaniu pendolino w Czechach. Tamtejszy przewoźnik Czeske Drahy w 2000 roku też zamówił 20 pociągów - w przeciwieństwie do PKP z wychylnym pudłem, czyli mogących jeździć szybciej niż nasze. Ale ich wejście do eksploatacji wiązało się z wielkimi problemami. Pierwszy skład został dostarczony w 2003 r., a z powodu problemów technicznych uzyskał pełne dopuszczenie do ruchu trzy lata później.
Z powodu wykrytych problemów technicznych Czesi wstrzymali przyjmowanie pociągów od producenta. Potem eliminowano kolejne usterki podczas jazd próbnych. Krytyczny był styczeń 2006 r. i eksploatacyjne próby z pasażerami. Awarie trapiły pociągi na trasie z Pragi do Ostrawy seriami, aż w końcu 24 stycznia przewoźnik wycofał z tras wszystkie składy. Miesiącami trwały negocjacje i poprawki.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie