Reklama

Rowerowa rewolucja w Polskich metropoliach: kombinacja roweru i kolei na czele transformacji transportu miejskiego - debata z udziałem Prezydenta Miasta Pruszkowa.

Komu służy rowerowa rewolucja” – to druga z debat Nowego Kongresu Mobilności, w której uczestniczył Piotr Bąk, Prezydent Miasta Pruszkowa.

Podczas prezentacji dr Piotr Kuropatwiński z Uniwersytetu Gdańskiego i Unii Mobilności Aktywnej przekonywał, że rower  to idealny środek transportu, który w połączeniu z komunikacją publiczną  zapewnia przewidywalny czas podróży – w przeciwieństwie do samochodu .

Kombinacja roweru i kolei to z kolei konkurencyjna oferta wobec podróży autem.

Karolina Kopyra z Unii Metropolii Polskich dodała, że dziś mamy do dyspozycji 3222 km tras rowerowych w 12 polskich metropoliach.

W polskich miastach można korzystać z prawie 14 tys. rowerów, a aż 63% gospodarstw w Polsce posiada rower.

Co roku sprzedaje się w Polsce około 1,1 mln jednośladów.

Piotr Bąk, Prezydent Miasta Pruszkowa, podkreślił, że rower miejski w Pruszkowie to uzupełnienie miejskiej sieci autobusowej i możliwość skomunikowania się z dwoma centrami kolejowymi.

– Startowaliśmy w 2017 roku z 40 rowerami, a dziś jest ich ponad dwa razy więcej. Staramy się budować drogi rowerowe nie tylko tam, gdzie modernizowane są ulice – mówił Prezydent.

Największym sukcesem, co spotkało się z dużym zainteresowaniem uczestników spotkania, było podpisanie porozumienia z WKD na budowę drogi rowerowej, która połączy Grodzisk Mazowiecki z Warszawą. To ponad 20 km nowej infrastruktury rowerowej, realizowanej we współpracy z koleją, która udostępnia swój teren. W projekt zaangażowało się 5 gmin.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do