
Paneuropejski System Ratunkowego eCall oparty o rozwiązania techniczno –organizacyjne zaprojektowane przez ;
Uruchomienie Systemu eCall Polska, jest możliwe dzięki istnieniu;
Wypadek drogowy wiąże się z ogromną stratą dla gospodarki. Szacuje się, że w wielu krajach członkowskich UE koszty społeczne wypadków sięgają nawet 2-4% PKB W Polsce szacuje się wysokość kosztów społecznych wypadków komunikacyjnych na poziomie 1,3% naszego PKB ( Dane wg INSTYTUTU BADAWCZEGO DRÓG IMOSTÓW maj 2012)
( Dane wg INSTYTUTU BADAWCZEGO DRÓG IMOSTÓW maj 2012)
Na posiedzeniu w dniu 12 grudnia 2012 r. Komitet do Spraw Europejskich, przyjął informację nt. wdrożenia Systemu eCall w Polsce, oraz projekt założeń do odpowiedzi Rzeczypospolitej Polskiej na uzasadnioną opinię Komisji Europejskiej, wystosowaną w trybie art. 258 TFUE, dotyczącą uchybienia nr 2011/2102, - Artykuł 258 dawny artykuł 226 TWE, Jeśli Komisja uzna, że Państwo Członkowskie uchybiło jednemu z zobowiązań, które na nim ciążą na mocy Traktatów, wydaje ona uzasadnioną opinię w tym przedmiocie, po uprzednim umożliwieniu temu Państwu przedstawienia swych uwag. Jeśli Państwo to nie zastosuje się do opinii w terminie określonym przez Komisję, może ona wnieść sprawę do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej
Operator eCall Polska, Sygnatariusz Europejskiego Memorandum of Understanding na rzecz Paneuropejskiego Projektu eCall. Autor Projektu eCall Polska.
CMA MONITORING - Partner Strategiczny, który jest Operatorem Systemu eCall Polska i jego dostawcą realizuje w Projekcie eCall Polska, skuteczną ochronę pojazdów za pomocą rozwiązań techniczno- technologicznych, które generuje Paneuropejski System eCall wraz z usługami dodanymi.
Projektując i realizując Projekt eCall Polska , od kilku lat przedstawiciele Operatora eCall Polska Sp z o.o. aktywnie uczestniczyli w pracach Komitetu Sterującego eCall w Brukseli (DG eCall -Driving Group eCall -Grupa sterująca ds. eCall ).
W trakcie prac Komitetu Sterującego przedstawiciele Operatora eCall Polska, zgłosili wiele propozycje rozwiązań projektowych, które zostały zaakceptowane i są uwzględnione w dokumencie końcowym UE, Paneuropejskiego Systemu eCall.
Ważną inicjatywą polskiego Sygnatariusza Memorandum of Understanding na forum Komitetu Sterującego był wniosek dotyczący wyrównania szans w przystąpieniu do projektu krajów, które niedawno stały się członkiem UE. Zapis obligujący stosowanie we wszystkich Krajach Członkowskich systemu eCall tylko w nowo produkowanych samochodach według analiz opracowanych przez Operatora eCall Polska powodować mógł opóźnienie około 5 -letnie we wdrożeniu Systemu w Polsce jak i innych krajach Europy. W krajach tych znaczniej w stosunku do ‘’starych Krajów UE’ rozbudowany jest rynek samochodów używanych.
W związku z tym propozycja Systemu eCall Polska, ma realne szanse rynkowe i może zostać zastosowana na rynku samochodowym znanym pod pojęciem ‘’after market” jeszcze przed wprowadzeniem Dyrektywy Europejskiej (IV Kwartał 20140, obligującej Państwa Członkowskie do wdrożenia Paneuropejskiego Systemu eCall w skali całej Europy.
Zbudowane na bazie Projektu eCall Polska, urządzenie pokładowe IVS ( In-Vehicle System - urządzenie pokładowe eCall Systemu eCall), - podstawowy element Systemu - posiada operacyjną możliwość generowania automatycznego lub ręcznego sygnału ratunkowego i przesłania w ciągu 4 sekund tego sygnału MSD ( Minimum Set of Data - Minimalny zestaw danych alarmowych do Centrów Powiadamiania Ratunkowego (CPR - PASP- Public Safety Answering Point - Punkt obsługi zgłoszeń alarmowych ).
Według autorskich rozwiązań Projektu eCall Polska, urządzenie pokładowe IVS zostało rozbudowane i wyposażone w możliwość generowania dodatkowych informacji przesyłanych za pomocą sieci GSM, do Komercyjnych Centrów Operacyjnych Systemu eCall (TPSP Third Party Service Provider - operatora Systemu i dostawcy urządzenia pokładowego eCall) , stanowiących ofertę rynkową dla PARTNERÓW OPERACYJNYCH tj. Firm Ubezpieczeniowych, Dealerów Samochodowych oraz Spersonalizowanego Centrum Informacyjnego dla wsparcia technicznego i informacyjnego w czasie podróży na rzecz kierujących pojazdami.
Celem Projektu eCall Polska jest stworzenie możliwości operacyjnego połączenia odpowiedzialności Organów Państwa za niesienie pomocy swoim obywatelom w wyniku zagrożenia Ich życia , z TPSP (Third Party Service Provider - operator systemu i dostawca urządzenia pokładowego eCall) , to jest Komercyjnym Operatorem Systemu eCall Polska .
Projekt ten w ramach swego funkcjonowania połączył ideę ogólno - europejskiego telefonu E112, w którym połączono opcję komercyjną w ramach preferowanej przez UE formuły funkcjonowania Systemu eCall (Usługi dodane- TPSP) z funkcją państwową .
Głównym celem jaki przyświecał Autorom Projektu eCall Polska było;
Do Systemu eCall Polska , będą zapraszane Firmy współpracujące z Operatorem eCall Polska jako Partnerzy Operacyjni realizujący część wykonawczą usług dodanych.
Podstawowy Partner dla funkcjonowania Systemu eCall Polska - to silny Partner- Operator Telekomunikacyjny, który stanowi docelowy model współpracy w zakresie usług dodanych. Współpraca z takim Partnerem będzie polegała na realizacji połączeń telefonicznych w oparciu o Jego kartę SIM, udostępnienie dla Systemu eCall Polska najnowszej infrastruktury GSM/3G/4G oraz przygotowania na potrzeby Centrum Operacyjnego Operatora eCall Polska odbierania zgłoszeń i usług dodanych. Dalszymi podstawowymi Partnerami Operacyjnymi będą Firmy Ubezpieczeniowe oraz Importerzy i Dealerzy różnych marek samochodowych, którzy to będą mieli znaczący wpływ na rynkową implementacje i upowszechnienie Systemu eCall Polska.
Powstałe do tej pory w niektórych Krajach Członkowskich UE systemy powiadamiania - tak zwane eCall - w opinii Komitetu Sterującego europejskiego projektu eCall nie sprawdziły się. Nie uwzględniały bowiem one poprawnych technicznie i operacyjnie standardów paneuropejskich oraz nie posiadały najważniejszego elementu polegającego na głosowym In-band`owym powiadamianiu o wypadku.
Dotychczasowe powstałe systemy powiadamiania ratunkowego są dostosowane do obsługi wąskiej grupy klientów, li tylko w granicach administracyjnych państwa Producenta Systemu i nie współpracują z numerem E112 oraz nie odpowiadają standardom eCall zatwierdzonych przez ETSI (Europejski Komitet Normalizacyjny i Europejski Instytut Norm Telekomunikacyjnych). Te Systemy posiadają wyłącznie prywatne centra powiadamiania o wypadku, co w rezultacie znacznie przedłuża możliwość udzielenia pierwszej pomocy. Dlatego też UE nie wyraża zgody na nazywanie tych Systemów - Systemem eCall , tylko Inteligentnymi Systemami Ratunkowymi.
Operator eCall Polska jako autor rozwiązania techniczno – operacyjnego Systemu eCall Polska, , rozpoczynając prace w Komitecie Sterującym europejskim projektem eCall od samego początku przyjął rygorystyczną zasadę projektowania Polskiego Systemu eCall w zgodzie ze standardem UE. Dlatego przygotowywany Projekt eCall Polska, jest dostosowany i wypełni kompatybilny z zatwierdzonymi przez stosowne gremia - techniczno organizacyjne UE rozwiązaniami zapewniającymi bezpieczeństwo operacyjne oraz bezwzględną zasadę niemożliwości ingerencji w dane osobowe oraz prywatność Użytkownika Systemu bez Jego zgody.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie