Reklama

Wiele dzieciaków marzy o karierze YouTubera lub influencera, chciałoby występować w serialach lub reklamach, jednak wygranie castingu przytrafia się nielicznym jak wygrany los na loterii. Później okazuje się, że jest to także ciężka praca, ponieważ oprócz obowiązków szkolnych dochodzą próby, przymiarki, nauka roli, nagrania i duża odpowiedzialność. Z kolei Ci, którzy chcieliby zaistnieć w sieci i pokazać innym swoje pasje i zainteresowania często nie wiedzą jak się za to zabrać. W jaki sposób dobrze technicznie nagrać i zmontować odcinek, aby zachęcić widzów do kliknięcia SUBSKRYBUJ. Z myślą o takich dzieciach powstały zajęcia MEDIA KIDS podczas których kursanci wraz z profesjonalną ekipą tworzą ramówkę dziecięcej telewizji internetowej, w której gwiazdami - prezenterami, aktorami, reporterami - są najmłodsi.

Teraz nasi czytelnicy mogą bezpłatnie dołączyć do społeczności MEDIA KIDS, która tworzy programy telewizyjne dla najmłodszych. Jak? Biorąc udział w konkursie dla dzieci z klas 1-8 szkoły podstawowej. Na czym polegają te zajęcia i jakie efekty przynoszą porozmawiamy z trenerką MEDIA KIDS, Martą Kownacką. 

 

Cześć Marta, na codzień pracujesz z kursantami MEDIA KIDS, prowadzisz zajęcia i tworzysz ramówkę dziecięcej telewizji internetowej. Przybliż nam proszę ideę Waszego projektu. Skąd wziął się pomysł na tak innowacyjne zajęcia? 

 

Cześć! To prawda, MEDIA KIDS to zajęcia dla najmłodszych, których na polskim rynku edukacyjnym jeszcze nie było. Wielu dzieciaków marzy o karierze w produkcjach filmowych czy reklamowych, ale brakuje im pewności siebie i doświadczenia w pracy z kamerą. Dodatkowo nie każdy rodzic w dzisiejszym zapracowanym świecie znajdzie dodatkowy czas na bycie managerem swojego dziecka - wożenie go na castingi, plany zdjęciowe, wspólną naukę ról, wspieranie w chwilach zwątpienia. Jednocześnie wiele dzieci chciałoby doświadczyć pracy na profesjonalnym planie filmowym, obejrzeć wyniki swojej pracy w Internecie, zdobyć doświadczenie dziennikarskie i aktorskie. Niektórzy z naszych kursantów uczestniczyli już w zajęciach aktorskich w innych szkołach jednak z tego co mówią brakowało im możliwości obejrzenia efektów swojej pracy. Z tych wszystkich wyzwań, problemów i potrzeb narodził się pomysł na MEDIA KIDS, czyli zajęcia w ramach których uczniowie wraz z reżyserem, scenarzystą oraz operatorem tworzą ramówkę dziecięcej telewizji internetowej. Samodzielnie prowadzą programy, relacjonują wydarzenia z szkoły, kraju i świata, przeprowadzają wywiady, prezentują swoje pasje i zainteresowania. A to wszystko po to, aby budować pewność siebie i obycie na planie filmowym. 

 

Brzmi ciekawie. Czym w takim razie zajęcia MEDIA KIDS różnią się od typowych zajęć teatralnych? 

 

Różnica jest kolosalna! Przede wszystkim efektem działań dzieci, którym jest profesjonalnie nagrany i zmontowany program dziecięcej telewizji internetowej. Dodatkowo powstają zapowiedzi programu jak w prawdziwym paśmie telewizyjnym. Zatem krótko mówiąc: oprócz odcinka na YouTube nagrywamy serię reelsów, czyli krótkich video udostępnianych na social mediach z zajawkami programu. 

 

Co nagrywacie z dziećmi? Jaka jest tematyka nagrań?

 

Zanim zaproponowaliśmy udział w zajęciach dzieciakom, skrupulatnie zaprojektowaliśmy kilkanaście formatów telewizyjnych, które wspólnie z kursantami będziemy produkować. To między innymi sondy, wywiady, relacje, recenzje, a także programy tematyczne: kulinarne, techniczne, naukowe, artystyczne, modowe, muzyczne, podróżnicze. 

 

Wow! Imponujący pomysł. W jaki sposób podejmujecie decyzję który format decydujecie się nagrywać z daną grupą dzieci? 

 

To nie my, tylko dzieci podejmują ostateczną decyzję. Podczas pierwszych zajęć scenarzysta MEDIA KIDS rozmawia z dziećmi o ich pasjach i zainteresowaniach, próbując uzyskać jak najwięcej informacji o tym jak dana grupa spędza wolny czas, w jakim kierunku się rozwija, co lubi, co czyta i co ogląda oraz co jest dla nich ważne. Na bazie tej rozmowy powstaje scenariusz, który później realizujemy i zamieniamy w program telewizyjny.

 

 Kto stoi za realizacją MEDIA KIDS? Ile osób jest zaangażowanych w projekt? 

 

Twórcami projektu są absolwenci Łódzkiej Szkoły Filmowej. W procesie powstawania formatów telewizyjnych uczestniczy: reżyser, scenarzysta, operator filmowy, a także reels maker - czyli twórca tak zwanych rolek, czyli krótkich video dedykowanych kanałom social media. Wszystkie osoby zaangażowane w projekt mają doświadczenie w pracy z dziećmi, a także doświadczenie w pracy na planie filmowym.

 

Bardzo podoba mi się cała koncepcja MEDIA KIDS. Pewnie nie jeden rodzic chciałby obejrzeć zrealizowane już programy zanim zapisze dziecko na zajęcia. Dlaczego nie mogę znaleźć Waszych dotychczasowych nagrań na YouTube? 

 

Rok szkolny 2023/2024 to czas, w którym postanowiliśmy zaproponować współpracę pierwszym szkołom i przedstawić możliwość udziału w zajęciach chętnym dzieciom. Na rynku edukacyjnym działamy od 2016 roku tworząc zajęcia naukowe i sportowe. W tym roku startujemy z nowym projektem i zapraszamy do udziału w nim zainteresowane dzieci. Dzieci mogą przetestować nasze możliwości, biorąc udział w 45minutowej lekcji pokazowej. 

 

W jaki sposób w ciągu 45 minut prezentujecie możliwości Waszego programu? 

 

Nagrywamy z dziećmi teledysk do znanej piosenki. Tańczymy, improwizujemy, dobrze się bawimy. W ten sposób dziecko może poczuć atmosferę towarzyszącą pracy na planie filmowym, poznać ekipę, sprawdzić czy to coś dla niego.

 

Jak widzicie MEDIA KIDS za rok, dwa? 

 

Tworząc MEDIA KIDS myślimy nie tylko o twórcach, czyli dzieciach, które będą współtworzyły ramówkę dziecięcej telewizji internetowej, ale także o widzach, którzy będą oglądać wyprodukowane przez nasz programy. Chcemy stworzyć kanał internetowej telewizji dziecięcej o zróżnicowanej tematyce tak, aby najmłodsi mogli znaleźć w Internecie bezpieczne i ciekawe dla siebie treści. 

 

Czy można wziąć udział nieodpłatnie w Waszym projekcie i nagrać z Wami program? 

 

Tak! Organizujemy konkurs dla chętnych uczniów z klas 1-8 szkoły podstawowej. Jeżeli marzysz o poprowadzeniu własnego programu, chcesz zaistnieć na YouTube nagraj telefonem i wyślij krótką wideo-wizytówkę, w której przedstawisz się, opowiesz o swoich pasjach i przedstawisz nam swój pomysł na własny program na YouTube. Spośród nadesłanych zgłoszeń wybierzemy najciekawsze pomysły i wspólnie z dziećmi je zrealizujemy! Zgłoszenia można przesyłać do 30.10.2023 na [email protected] w tytule wpisując KONKURS 

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do