Reklama

Magdalena Kumorek ambasadorką programu MegaMisja

27/04/2016 00:58

 


Aktorka filmowa i teatralna – Magdalena Kumorek wspiera program edukacyjny Fundacji Orange. MegaMisja uczy dzieci bezpiecznego i mądrego korzystania z technologii i wzbogaca ofertę zajęć świetlicowych. Szkoły podstawowe z całej Polski mają już tylko kilka dni na zgłoszenie świetlicy do MegaMisji.


Widok dzieci z tabletami lub smartfonami nie dziwi już nikogo. Ich sprawność posługiwania się technologiami niejednokrotnie przekracza umiejętności dorosłych. Warto jednak zwrócić uwagę na przygotowanie najmłodszych do odpowiedzialnego korzystania z internetu i cyfrowych narzędzi. Z sondażu MillwardBrown wynika, że większość rodziców (64 proc.) obawia się, że technologie stwarzają zagrożenie dla bezpieczeństwa ich dzieci. Jednak aż 93 proc. badanych postrzega nowe media jako szansę na ciekawszą i łatwiejszą naukę[1]. By w pełni wykorzystać te możliwości, kluczowe jest wyrabianie pozytywnych nawyków u dzieci i dbanie o „higienę” korzystania z cyfrowych gadżetów.


Jako mama wiem, że internet i nowe technologie, mogą stać się doskonałym wsparciem dla rozwoju. Wszystko zależy od tego, jak wykorzystamy ich potencjał. MegaMisja gwarantuje uczniom zabawę i dużą dawkę wiedzy oraz wspiera rodziców, którym zależy na bezpieczeństwie ich dzieci. Zachęcam wszystkie szkoły do udziału w programie – mówi Magdalena Kumorek, aktorka, honorowa ambasadorka MegaMisji.


Program Fundacji Orange to pierwsze ogólnopolskie działanie na rzecz edukacji cyfrowej w świetlicach szkolnych. Jego celem jest podniesienie wiedzy i cyfrowych kompetencji wychowawców świetlic oraz ich uczniów, a także zapewnienie szkołom dostępu do atrakcyjnych i sprawdzonych materiałów, dzięki którym mogą prowadzić nowoczesne zajęcia.


Program został opracowany tak, by zaangażować najmłodszych - jego forma opiera się na bajce o cyfrowym laboratorium, uczestnicy poznają jej bohaterów i pomagają im wychodzić z kłopotów. Poprzez wykonywanie kolejnych zadań w MegaMisji uczą się, jakie treści można upubliczniać, jak chronić prywatność, jak kulturalnie zachowywać się w sieci, a także jak odróżnić treści wiarygodne od niewiarygodnych w internecie. Wykonywanie ćwiczeń pozwala grupie gromadzić punkty i wymieniać je na nagrody dla całej świetlicy, m.in. sprzęt multimedialny, książki, materiały plastyczne, gry, zabawki edukacyjne.


MegaMisja to 10-miesięczny cykl zajęć dla dzieci z klas 1-3, realizowanych w świetlicach raz  w tygodniu przez godzinę. Wychowawca otrzymuje scenariusze zajęć, ma też dostęp do filmów      i porad ekspertów. Może liczyć na wsparcie od Fundacji Orange na każdym etapie programu.


Zgłoszenia do niego mogą składać nauczyciele na www.megamisja.pl. Wystarczy przesłać krótki filmik zapraszający MegaMisję do świetlicy i wypełnić wniosek. Fundacja Orange wybierze 300 szkół, które wspierać będzie w prowadzeniu zajęć świetlicowych dla dzieci. Aby wziąć udział  w programie, wychowawca nie musi być ekspertem w dziedzinie informatyki, a świetlica nie musi być wyposażona w komputery – większość zajęć z dziećmi  odbywa się bez użycia sprzętu.


Dzięki pilotażowej edycji programu 50 szkół podstawowych w całej Polsce realizuje MegaMisję w swoich świetlicach. W jednej z nich powstał film zachęcający do udziału w programie: https://youtu.be/-F34UGIxa1Q


Fundacja Orange to jedyna fundacja wśród firm telekomunikacyjnych w Polsce. Działa od 10 lat, realizując projekty edukacyjne dla dzieci. Na specjalnych warsztatach nauczyła 38 tys. dzieci zasad bezpiecznego internetu, zaangażowała 25 tys. dzieci i młodzieży w projekty z  wykorzystaniem nowych mediów. Utworzyła i pomaga prowadzić multimedialne Pracownie Orange dla mieszkańców 75 małych miast i wsi (w których mogą skorzystać z sieci, komputerów oraz kursów). Wyposażyła w internet 3,5 tys. bibliotek i 10 tys. szkół, wspomogła 1 tys. oddziałów szpitalnych i ponad 900 organizacji w Polsce.


[1] Raport „Rola szkolnej świetlicy i zajęcia świetlicowe dla dzieci w opinii rodziców” – badanie ilościowe, przeprowadzone przez MillwardBrown na zlecenie Fundacji Orange z dnia 22 marca 2016r. wśród rodziców dzieci w wieku 7-14 lat, które korzystały ze świetlicy szkolnej. N=501, metoda: CAWI


Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do