
Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, iż w uzgodnieniu z Organizatorem publicznego transportu zbiorowego od dnia 3 marca 2025 r. wprowadza nowe stawki cen biletów jednorazowych w II i III strefie czasowej oraz biletów okresowych obowiązujących na linii WKD, w związku z rosnącymi kosztami działalności spółki WKD jako przewoźnika, a zarazem zarządcy infrastruktury kolejowej.
Ostatnia podwyżka cen biletów WKD miała miejsce 5 lat temu, tj. na początku 2020 r. W tym czasie znacząco wzrosły koszty funkcjonowania spółki, na co wpływ miały przede wszystkim znaczne wzrosty cen energii elektrycznej, inflacja, wzrost kosztów osobowych wynikających z systematycznego podwyższania płacy minimalnej oraz wzrost kosztów rodzajowych obejmujących, m.in. koszty utrzymania infrastruktury i taboru kolejowego (wzrost kosztów związanych z wymianą części, podzespołów, elementów zamiennych do taboru kolejowego, czy materiałów eksploatacyjnych związanych z zarządzaną infrastrukturą, m.in. przewodów sieci trakcyjnej i elementów systemu sterowania ruchem kolejowym) – wyjaśnia Warszawska Kolej Dojazdowa.
Nowe ceny biletów jednorazowych
Zwrot biletów o nieaktualnej wartości nominalnej
W związku ze zmianą cen biletów jednorazowych wyłącznie w II i III strefie czasowej (kartkowych do kasowników elektronicznych), podróżni, którzy po dniu 2 marca 2025 r. będą posiadali bilety jednorazowe o nieaktualnej wartości nominalnej, mogą dokonać zwrotu biletów jednorazowych, zakupionych przed 3 marca 2025 r. w drodze pisemnej reklamacji zgodnie z §12 Regulaminu przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez spółkę Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o.
Reklamacje wraz z oryginałami niewykorzystanych biletów można składać w terminie 6 miesięcy od daty wprowadzenia zmiany cen:
– korespondencyjnie lub w siedzibie WKD: Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. ul. Stefana Batorego 23, 05-825 Grodzisk Maz. (Kancelaria Główna),
– w dowolnej kasie biletowej WKD (Warszawa Śródmieście WKD, Warszawa Ochota WKD, Warszawa Zachodnia WKD, Pruszków WKD, Komorów, Podkowa Leśna Główna, Grodzisk Maz. Radońska).
– W przypadku biletów zakupionych w stacjonarnych automatach biletowych – reklamacje w sprawie zwrotu należności za bilety jednorazowe o nieaktualnej wartości nominalnej przyjmowane są w punkcie obsługi w Warszawie – Al. Jerozolimskie 181A, 02-222 Warszawa, tel. 801 789 405 [email protected].
Punkt czynny jest od poniedziałku do piątku w godz. 9:00-17:00.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie