
Znane Państwu i funkcjonujące w latach 1999 – 2006 logo i hasło miasta Pruszków... zagraj z nami! i kolejne opracowanie (2007 – 2013 Kolej na Pruszków!) przechodzą do historii. Dobrze przysłużyły się miastu chociażby dlatego, że z Pruszkowem zagrało wielu nowych inwestorów i nowych mieszkańców, a wskaźniki rozwoju gospodarczego i zamożności Pruszkowian lokują miasto w krajowej czołówce. Jesteśmy oczekiwanym partnerem dla wielu obecnych i przyszłych mieszkańców planujących start do samodzielnego życia oraz dla firm już działających i tych poszukujących najkorzystniejszych lokalizacji.
Definicja: logo - graficzna forma prezentacji jakiejś marki (zwykle składa się z logotypu - tekstowej prezentacji nazwy marki i sygnetu - symbolu graficznego, czasem rozbudowane jest o hasło).
Wynikiem zmieniających się potrzeb i opracowania w 2013 roku Strategii Promocji Miasta Pruszkowa jest nowe logo, logotyp i sygnet miasta (logotyp jest już uwidoczniony w winiecie nowej wersji Informatora Urzędu Miejskiego, którego pierwsze wydanie w tym roku otrzymywać będziecie Państwo od 3 marca).
Autorem nowego logo i szaty graficznej Informatora jest firma Bakalie Studio Brandingowe z Warszawy. Opracowanie powstało przy współpracy z Biurem Promocji i Kultury Miasta Pruszkowa. Wykonawcy znaku objaśniają: Mamy przyjemność przedstawić propozycje kreatywne logotypu dla Pruszkowa. Szukaliśmy formy jak najbardziej nowoczesnej i żywej, czytelnej dla dynamicznie żyjących, korzystających ze zdobyczy nowoczesności potencjalnych odbiorców. Dzięki swojej prostocie bardzo nowoczesne i syntetyczne, lapidarne a zarazem pełne optymizmu logo. Nazwa miasta nabrała nowego znaczenia dzięki prostemu, zakorzenionemu w języku współczesnej ikonografii zabiegowi – litera „ó” jest zarazem symbolem „włącz” mówiącym o dobrym początku, starcie pewnej pozytywnej historii, innym dla każdego. Tym symbolem posługujemy się nieświadomie codziennie, w telefonach, komputerach, elektronicznych sprzętach. To logo dla nowoczesnego, dynamicznego, pełnego działań, nieznoszącego zastoju tak mieszkańca, jak i miasta. Zachęca do aktywności, włączenia się w życie miasta, bo tak naprawdę to ludzie, ich potencjał i wspólna energia mają olbrzymi wpływ na pozytywny obraz i odbiór rzeczywistości wokół.
Ten sam zespół opracował nowe wzory plakatów miejskich – poznacie je Państwo dwa tygodnie przed tradycyjnymi pruszkowskimi wydarzeniami. Dni Pruszkowa odbędą się 31 maja i 1 czerwca w Parku Kościuszki, Pruszkowskie Wianki 22 czerwca w Parku Potulickich, a lato pożegnamy 7 września w Parku Mazowsze. Biuro Promocji i Kultury Miasta przygotowuje także letnie Koncerty do Północy w Parku Kościuszki i Pruszkowskie Kino Letnie (10 seansów – pierwszy 29. czerwca na Placu Jana Pawła II).
W najbliższych dniach planowane jest też podpisanie umowy na budowę nowego serwisu internetowego miasta - o szczegółach poinformowani będą Państwo w oddzielnym newsie.
W planach Biura Promocji i Kultury Miasta jest również produkcja nowego miejskiego spotu dźwiękowego.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie