Reklama

Odnieś sukces z Markiem Kondratem

04/08/2014 03:17


 


Marek Kondrat rozwija w Poznaniu franczyzową sieć sklepów winiarskich i szuka partnerów do współpracy. – To świetny biznes, trzeba jednak podejść do niego z sercem – mówi aktor. Magnesem jest znane nazwisko, ale i unikatowa oferta win w przystępnej cenie.


Potencjał sieci Kondrat Wina Wybrane potwierdzają wyniki. W ciągu dwóch lat powstało pod tym szyldem 7 sklepów, m.in. w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Katowicach i Przemyślu, a sprzedaż internetowa wciąż rośnie. Polacy coraz chętniej wybierają wino gronowe zamiast innych alkoholi, a specjaliści szacują, że jego spożycie w Polsce w kolejnych latach będzie wzrastało*. Marek Kondrat, który od lat popularyzuje kulturę winiarską w Polsce, postanowił teraz powiększać autorską sieć sklepów franczyzowych o nowe lokalizacje. - Ostatnie kilka miesięcy były dla nas bardzo dobre - mówi Małgorzata Sułek, manager ds. rozwoju sieci franczyzowej Kondrat Wina Wybrane. – Dlatego szukamy do współpracy franczyzobiorców, obecnie w Poznaniu, ale i Trójmieście oraz Warszawie, gdzie już zbadaliśmy rynek. Jesteśmy też otwarci na rozmowy z miłośnikami wina z innych miast, ponieważ dostajemy wiele pytań od klientów internetowych, kiedy stacjonarny sklep powstanie u nich - mówi Małgorzata Sułek.


Jasne zasady gry


Zasady współpracy z franczyzobiorcami są precyzyjnie ustalone. Firma Kondrat Wina Wybrane udziela partnerowi wsparcia i przekazuje mu własne know-how, wspierając biznes na każdym etapie działalności. Zapewnia:




Wina od najlepszych producentów z całego świata – starannie wybrane przez Marka Kondrata i zespół specjalistów.
Udostępnia sprawdzony koncept oparty na atrakcyjnej wizualizacji i dopracowanym wystroju sklepów.
Pełny system szkoleń: wstępne, okresowe i dla nowych pracowników.
Wspólne działania marketingowe.

- Jasne zasady to podstawa działania delikatnego układu, jakim jest franczyza – mówi Marek Kondrat, właściciel sieci sklepów Kondrat Wina Wybrane. - Własny sklep z winem potrafi przynieść i satysfakcję, i radość, ale w jego prowadzenie należy włożyć serce. Dlatego na samym początku rozmów staram się zniechęcić franczyzobiorcę.


Magnes nazwiska


Właściciel sklepów chce mieć pewność, że jego potencjalny parter dogłębnie przemyślał swój pomysł na biznes i wie, na co się decyduje. Sieć Kondrat Wina Wybrane gwarantuje rozgłos budowany na znanym nazwisku, wsparcie marketingowe i liczy na długą współpracę. To jednak właściciel franczyzowego sklepu będzie go prowadził i może to robić z powodzeniem.


Najlepszym przykładem jest Krystian Żmuda, który już od 10 lat działa w handlu detalicznym alkoholami. W 2013 roku otworzył we Wrocławiu sklep Kondrat Wina Wybrane i skupił się tylko na tej działalności. – Wino to pasja i postanowiłem się jej oddać w pełni. Nazwisko Marka Kondrata przyciąga, ale to właściciel sklepu ma zadanie zatrzymać w nim klienta. Jeśli potrafi to zrobić, na pewno będzie się cieszył sukcesem – mówi Krystian Żmuda.


Przed franczyzobiorcami stawia się kilka wymagań:




Wielkość lokalu – co najmniej 40 m kw.
Położenie przy jednej z głównych ulic miasta lub innym atrakcyjnym handlowo obszarze.
W najbliższej okolicy powinien znajdować się parking.
Własny kapitał franczyzobiorcy na inwestycję (koszt otwarcia i utrzymania lokalu). Finansowanie własne – a nie z kredytu lub pożyczek – daje większy komfort przy dłuższym okresie zwrotu inwestycji. Przewidywana suma inwestycji to ok. 140 tys. zł netto.


Filozofia miejsca


Sklepy Kondrat Wina Wybrane to otwarte na ludzi miejsca, w których można poznać bogatą ofertę specjalnie wyselekcjonowanych win, często wybranych przez samego Marka Kondrata w trakcie jego podróży po świecie. Trafiają tu zarówno koneserzy, jak i osoby, które dopiero wyrabiają własny gust. Najczęściej kupują oni wina do codziennego picia, w cenie 20-50 zł. Organizowane są tu także degustacje i warsztaty, na które zapraszani są producenci wina. Takie spotkania są okazją do smakowania wina i poznania jego historii. - Wino otworzyło mi drzwi do świata zmysłów i pięknej tradycji. Kondrat Wina Wybrane ma właśnie takie podstawy, firma wyrosła z potrzeby poznawania ludzi, kultur i smakowania życia wszystkimi zmysłami – mówi Marek Kondrat. - Wino ma w sobie coś mistycznego i poetyckiego. Chciałbym, żeby właściciel partnerskiego sklepu również potrafił to dostrzec i zarażał tą pasją.


Pierwszy sklep pod szyldem Kondrat Wina Wybrane słynny aktor otworzył w Warszawie w 2012 roku. Później rozwijał sieć franczyzową. Obecnie w Polsce działa 6 partnerskich sklepów: w Bydgoszczy, Gliwicach, Katowicach, Krakowie, Przemyślu oraz Wrocławiu.


* Według cytowanych przez portal eGospodarka.pl prognoz Euromonitor International spoicie wina gronowego w 2017 r. ma przekroczyć 140 mln litrów. To oznacza wzrost spożycia wina aż o 40% w ciągu pięciu lat (http://www.egospodarka.pl/99936,Spozycie-alkoholu-w-Polsce-wino-zyskuje-amatorow,1,39,1.html)


Kondrat Wina Wybrane


Kondrat Wina Wybrane to przede wszystkim sieć winiarskich sklepów. Jeden w Warszawie, który jest własnością Marka Kondrata, i 6 w sieci franczyzowej w 6 miastach Polski (Bydgoszczy, Gliwicach, Katowicach, Krakowie, Łodzi, Przemyślu i Wrocławiu). Jej pomysłodawca Marek Kondrat, wielki miłośnik wina osobiście poszukuje i wybiera najciekawsze propozycje z małych, rodzinnych winnic z całego świata. Winiarska miłość Marka Kondrata narodziła się podczas jego podróży po południowo-zachodniej Francji. Od tego czasu zwiedza, degustuje i decyduje, które z win staną się tymi wybranymi. Jak sam podkreśla, jego sklepy ilość zastępują jakością, a ich oferta charakteryzuje się zmiennością – to efekt współpracy z małymi wytwórcami. W kolekcji znajdują się najlepsze wina z Europy, Ameryki Południowej, Afryki, Australii i Nowej Zelandii.


Kondrat Wina Wybrane to także szeroka oferta degustacji, kursów i publikacji opowiadających o świecie i kulturze wina, które od stuleci współtworzy naszą cywilizację. To również wyjątkowa oliwa, specjalistyczne wydawnictwa, zestawy upominkowe, szkolenia dla firm i klientów indywidualnych, ale przede wszystkim umiłowanie jakości i radości życia.


www.marekkondrat.pl

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do