Reklama

Poczta Polska rozmawia z Ministrem Cyfryzacji o digitalizacji usług państwa i jednym okienku

26/04/2016 01:32



Możliwości uczestnictwa Poczty Polskiej w procesie cyfryzacji państwa, a także tematy dotyczące tzw. „jednego okienka” (rozwiązanie przez które obywatel może załatwić wszystkie sprawy administracyjne z wykorzystaniem usług cyfrowych) – to tylko niektóre tematy poruszone w czasie ubiegłotygodniowego spotkania Zarządu Poczty Polskiej z Ministrem Cyfryzacji – Panią Anną Streżyńską i Piotrem Woźnym – podsekretarzem stanu w tym resorcie.


Poczta Polska jako instytucja zaufania publicznego jest naturalnym partnerem państwa m.in. do wykonywania usług na linii obywatel – państwo. Spółka ma największą sieć placówek  w kraju, dzięki której może stać się pomostem dla administracji w kontakcie z obywatelem. Natomiast dzięki cyfrowej platformie Envelo, gdzie już dziś można wysyłać korespondencję bez wychodzenia z domu, może być katalizatorem zmian w zakresie digitalizacji kraju. Poczta Polska podejmuje liczne działania w zakresie rozwoju innowacyjnych usług tak aby w dobie e –substytucji oraz e –administracji móc w niedalekiej przyszłości pełnić rolę Narodowego Operatora Cyfrowego. 


W czasie spotkania Zarządu Poczty Polskiej z Ministrem Cyfryzacji, rozmawiano także m. in: o koncie zaufanym, uwierzytelnianiu, czy też możliwościach świadczenia usług elektronicznych w zakresie tzw. odwróconej hybrydy (możliwość odbierania tradycyjnej korespondencji w koncie elektronicznym poprzez jej wcześniejsze zeskanowanie). W czasie rozmów omówiono również możliwości rozwiązania Mobilny Listonosz, które obejmuje podpis biometryczny np. w zakresie składania wniosków w sposób elektroniczny. Zarząd Poczty Polskiej zapoznał także przedstawicieli Ministerstwa Cyfryzacji z możliwościami oraz realizowanymi przedsięwzięciami spółki Poczta Polska Usługi Cyfrowe należącej do Grupy Poczty Polskiej. PPUC zarządza i rozwija platformę cyfrową Envelo.


Pani Anna Streżyńska zaproponowała kolejne spotkanie dotyczące współpracy w obszarze digitalizacji oraz wyraziła chęć poznania innowacyjnych rozwiązań w zakresie usług cyfrowych proponowanych przez Grupę Poczty Polskiej.


 

 

 

 
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do