
Pojazd elektryczny to pojazd, który w całości lub częściowo napędzany jest silnikami elektrycznymi, wykorzystującymi energię zgromadzoną w akumulatorach. Pierwsze pojazdy elektryczne pojawiły się w latach osiemdziesiątych XIX wiekuRozwój i postęp w dziedzinie silników spalinowych (ICE) oraz produkcja na dużą skalę tańszych pojazdów na gaz spowodowały spadek wykorzystania pojazdów elektrycznych.
Rodzaje samochodów elektrycznych:
Istnieją cztery rodzaje pojazdów elektrycznych, wraz z towarzyszącymi im ramami:
Pojazd elektryczny na baterie (BEV)
Hybryda
Hybrydowy pojazd elektryczny (HEV)
Modułowy hybrydowy pojazd elektryczny (PHEV)
Pojazd elektryczny z modułem zasilania (FCEV)
Jak działa samochód elektryczny?
Gdy pedał pojazdu jest wciśnięty, wtedy, w tym momencie:
Regulator pobiera i kieruje energię elektryczną z akumulatorów i przetwornic.
Przy ustawionym regulatorze, falownik wysyła określoną miarę energii elektrycznej do silnika, który zamienia energię elektryczną na mechaniczną.
Obrót wirnika silnika wprawia w ruch skrzynię biegów, dzięki czemu koła obracają się, a następnie pojazd rusza.
Obraz części i akcesoriów pochodzi ze strony internetowej autodoc.pl
Pojazdy elektryczne potrzebują do pracy 6 głównych części:
Zestaw akumulatorów
przetwornica mocy
Silnik elektryczny
Zainstalowana ładowarka akumulatorów
System zarządzania akumulatorem
Port ładowania
Części samochodów elektrycznych:
Electric engine:
Ten silnik o szerokości 8 cali, 50 kg/110 lb. Został prawdopodobnie wykonany przez Otisa z Hi-Torque Electric. Jest to mocny minimalny silnik, odpowiedni dla over-volting. Posiada cztery zestawy szczotek, a w części napędowej pracował wentylator chłodzący. Jego największą wadą był wałek z wewnętrznym wielowypustem.
Płyta przyłączeniowa:
Płyta łącznikowa (do montażu silnika elektrycznego na unikalnej skrzyni biegów pojazdu) z kawałka blachy aluminiowej 5/8.
Sprzęgło wału silnika/przekładni:
Sprzęgło łączące silnik ze skrzynią biegów było najbardziej skomplikowanym wyzwaniem ze względu na wielowypustowy wał silnika pompy hydraulicznej ciśnieniowej.
Baterie:
Pierwotnie pojazd rozpoczął się z przeszukaniem paczką BARDZO zużytych baterii Power.Były to na wpół martwe i źle dobrane baterie Nadaje się do testów, do budowy stojaków na baterie, oraz do kilku testów na całym placu.
Port ładowania (J):
Port ładowania pozwala na połączenie pojazdu z zewnętrznym źródłem zasilania w celu naładowania pakietu akumulatorów. Ładowarki pobierają energię z zewnętrznych źródeł, np. z sieci energetycznej lub elektrowni słonecznych.Energia elektryczna jest zamieniana na prąd stały, a następnie odkładana w akumulatorze. Istnieją 2 rodzaje ładowarek do pojazdów elektrycznych:
Wbudowana ładowarka: ładowarka jest umieszczona i wprowadzona do pojazdu
Ładowarka poza płytą: ładowarka nie jest umieszczona lub nie została wprowadzona do pojazdu.
Konwerter DC/DC (G):
Jest to jedna z części pojazdu elektrycznego, która zmienia zasilanie prądem stałym o wyższym napięciu z pakietu akumulatorów podporowych na zasilanie prądem o niższym napięciu. Zasilanie prądem stałym przewidziane do zasilania akcesoriów pojazdu i ponownego zasilania akumulatora pomocniczego.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie