
Unikalne projekty autorskie, uznani twórcy oraz przemawiające do wszystkich kultowe zjawiska pop kultury – to właśnie na nie postawił Empik w drugiej już odsłonie projektu STREFA SZTUKI. Poszukując unikalnych, kreatywnych prezentów pod choinkę dla osób, które kochają niebanalne rzeczy warto sięgnąć po kolekcje Empiku, dla których inspiracją są filmy: „Kiler” i „Kiler-ów 2-óch”, „Seksmisja”, komiks „Tytus, Romek i A’Tomek”, a także malarstwo Józefa Wilkonia, Włodzimierza Szpingera oraz Joanny Sarapty.
Przebojem tegorocznej odsłony projektu STREFA SZTUKI już okazała się kolekcja „Kilerzy”. Jej ambasadorem jest odtwórca roli Jurka Kilera – Cezary Pazura. Kubki ceramiczne z silikonową pokrywką, torby na ramię, podkładki pod kubek, talerze ceramiczne oraz oryginalne T-Shirty, fartuchy i rękawice kuchenne z wiecznie żywymi cytatami z filmu wzbudziły duże zainteresowanie i uznanie klientów Empiku. To wystarczająca rekomendacja, aby wybrać produkt z kolekcji i sprezentować osobie kochającej polskie kino i komedie Machulskiego. Autorką projektów graficznych do tej kolekcji jest młoda i zdolna projektantka – Ola Cieślak. Warto również sięgnąć po kolekcję „Seksmisja”. Przebój kinowy Juliusza Machulskiego wybrany przez czytelników magazynu FILM „Polską Komedią Stulecia” już po raz drugi zainspirował artystów współpracujących z Empikiem. W ubiegłym roku autorem typografii na chętnie kupowane kubki i torby na ramię był Edgar Bąk. Tym razem graficznym zilustrowaniem cytatów zajęło się Studio Fajne Chłopaki.
Tytus towarzyszy nam całe życie. Niezliczone teksty powtarzające się w kumpelskich rozmowach, Papciowe mądrości na każdą okazję czy nawet toasty – jak słynne „Żeby nam się dzieci rakiet nie czepiały”, to nasz wspólny, niewyczerpalny skarbczyk sowizdzrzalstwa, ożywczej myśli i optymizmu – mówi Paweł Kłudkiewicz, grafik i „tytusolog”. Kolekcja Empiku „Tytus, Romek i A’Tomek” to sentymentalne uzupełnienie wydawanej od 1957 roku aż do dziś legendarnej serii komiksów od lat dostępnych na półkach Empiku. Nie ma więc nic w tym dziwnego, że fani talentu Henryka Chmielewskiego chętnie sięgają po etui i podkładki na laptopa oraz kubki termiczne z wizerunkiem tworzonych przez niego nieśmiertelnych postaci. Kolekcja ma szansę stać się prawdziwym bestsellerem okresu przedświątecznego!
Celem projektu STREFA SZTUKI jest przybliżenie współczesnej rodzimej sztuki szerokiemu odbiorcy. Obok popkulturowych inspiracji bardzo ważna dla jego autorów jest współpraca z polskimi artystami plastykami. Wyboru swoich prac na potrzeby kolekcji dokonali dotąd: Andrzej Pągowski, Józef Wilkoń, Joanna Sarapata oraz Włodzimierz Szpinger. W ten sposób często bardzo cenne obrazy znalazły się na przedmiotach użytku codziennego: zestawach śniadaniowych, filiżankach, puzzlach czy puzderkach dla kobiet. W krótkiej rozmowie na temat udziału w projekcie STREFA SZTUKI oraz wykorzystania prac na przedmiotach użytku codziennego Włodzimierz Szpinger powiedział: Sztuka na pewno idzie w parze z celebrowaniem smakowania pożywienia. I dlatego, moim zdaniem, należy stworzyć możliwość wyboru pomiędzy plastikowym naczyniem jednorazowego użytku a pięknym przedmiotem, po który sięgnie osoba mająca większe potrzeby estetyczne. Wrażenia wywołane przez kontakt z rzeczą wysmakowaną zależą od wrażliwości i usposobienia człowieka, który po nią sięga. Wyobraźnia podpowiada mi, że moja praca może działać pozytywnie, a piękne przedmioty używane na co dzień mogą odgrywać większą rolę niż sprzęty, które mają wartość jedynie użytkową. Jednocześnie przydatność przedmiotu też jest jego wartością, przedmiot użyteczny jest bliski człowiekowi. Ta świadomość jest dla mnie inspirująca.
Połączenie sztuki z funkcjonalnością otwiera nowe, szerokie możliwości dotarcia do odbiorców w Polsce – to oryginalny sposób promocji dokonań artystów i ich twórczości, a także nowych trendów czy zjawisk w kulturze. Właśnie w ten sposób sztuka z galerii i muzeów, dostępna do tej pory dla wybranych odbiorców, wychodzi szeroko do ludzi. Powstałe w ścisłej współpracy z artystami produkty użytku codziennego są dostępne wyłącznie w salonach Empik.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie