Reklama

Przebudowa ul. Przejazdowej w Pruszkowie Gąsinie

24/09/2014 03:26



Inwestycja wraz mostem nad rzeką Utratą w Pruszkowie (dofinansowana z tzw. Schetynówek) obejmuje roboty polegające na przebudowie odcinka drogowego o długości 645 m, wykonaniu ciągu pieszo–rowerowego, przeniesieniu krzyża - miejsca kultu religijnego, wykonaniu zjazdów indywidualnych, wykonaniu pobocza z niesortu kamiennego, likwidacji słupów średniego napięcia i skablowaniu napowietrznej linii SN, budowie oświetlenia drogowego, budowie rowów odwadniających chłonnych, budowie przepustów o śr. 400 mm, przebudowie mostu nad rzeką Utrata, wprowadzeniu stałej organizacji ruchu.


Modernizowana droga będzie miała jezdnię o szerokości 6 m, dwukierunkowy ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 3 m oraz pobocza o szerokości 0,75 ma także oświetlenie drogowe.  Wzorem wykonanego już doświadczalnego odcinka ul. Parzniewskiej w Pruszkowie o długości ponad 500 m, w niniejszej inwestycji Inwestor zamierza do budowy nawierzchni wykorzystać innowacyjną na skalę  światową super-wytrzymałą mieszankę mineralno-asfaltową z dodatkiem gumy ze zużytych opon do asfaltu. Nową technologię opracował TPA Instytut Badań Technologicznych we współpracy z Wydziałem Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej w rezultacie projektu badawczego dofinansowanego z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka


Dotychczas rozebrano stary most, wybudowany przyczółek nowego mostu od ul. Żbikowskiej i ul. Przejazdowej. Niebawem rozpocznie się budowa ustroju nośnego mostu. Ponadto trwają prace związanie z przebudową nawierzchni, budowy ciągów pieszo rowerowych oraz oświetlenia drogowego.


Prezydent Miasta Pruszkowa uzyskał dofinansowanie z Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych – Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój (tzw. Schetynówka) na inwestycję polegającą na przebudowie ul. Przejazdowej w Pruszkowie na odcinku od ul. Promyka do mostu na Utracie wraz z rozbiórką oraz rekonstrukcją mostu.


Koszt inwestycji wyniesie 3 749 956,28 zł w tym połowa zostanie sfinansowana z NPPDL.


Inwestycja ta ma szczególne znaczenie dla rozwoju spójnej, funkcjonalnej i efektywnej sieci dróg publicznych na terenie Pruszkowa i okolic, jest ona kolejnym elementem stworzenia szerszej koncepcji komunikacyjnej mającej na celu wyprowadzenie ruchu tranzytowego z centrum Pruszkowa, poprzez stworzenie  tzw. „Małej Obwodnicy Miasta Pruszkowa” łączącej węzeł „Pruszków” Autostrady A2 z drogą wojewódzką nr 719 oraz z drogami wojewódzkimi nr 701 i nr 718.


Planowany czas zakończenia inwestycji to grudzień 2014 r.




Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do