
Inwestycja wraz mostem nad rzeką Utratą w Pruszkowie (dofinansowana z tzw. Schetynówek) obejmuje roboty polegające na przebudowie odcinka drogowego o długości 645 m, wykonaniu ciągu pieszo–rowerowego, przeniesieniu krzyża - miejsca kultu religijnego, wykonaniu zjazdów indywidualnych, wykonaniu pobocza z niesortu kamiennego, likwidacji słupów średniego napięcia i skablowaniu napowietrznej linii SN, budowie oświetlenia drogowego, budowie rowów odwadniających chłonnych, budowie przepustów o śr. 400 mm, przebudowie mostu nad rzeką Utrata, wprowadzeniu stałej organizacji ruchu.
Modernizowana droga będzie miała jezdnię o szerokości 6 m, dwukierunkowy ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 3 m oraz pobocza o szerokości 0,75 ma także oświetlenie drogowe. Wzorem wykonanego już doświadczalnego odcinka ul. Parzniewskiej w Pruszkowie o długości ponad 500 m, w niniejszej inwestycji Inwestor zamierza do budowy nawierzchni wykorzystać innowacyjną na skalę światową super-wytrzymałą mieszankę mineralno-asfaltową z dodatkiem gumy ze zużytych opon do asfaltu. Nową technologię opracował TPA Instytut Badań Technologicznych we współpracy z Wydziałem Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej w rezultacie projektu badawczego dofinansowanego z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka
Dotychczas rozebrano stary most, wybudowany przyczółek nowego mostu od ul. Żbikowskiej i ul. Przejazdowej. Niebawem rozpocznie się budowa ustroju nośnego mostu. Ponadto trwają prace związanie z przebudową nawierzchni, budowy ciągów pieszo rowerowych oraz oświetlenia drogowego.
Prezydent Miasta Pruszkowa uzyskał dofinansowanie z Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych – Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój (tzw. Schetynówka) na inwestycję polegającą na przebudowie ul. Przejazdowej w Pruszkowie na odcinku od ul. Promyka do mostu na Utracie wraz z rozbiórką oraz rekonstrukcją mostu.
Koszt inwestycji wyniesie 3 749 956,28 zł w tym połowa zostanie sfinansowana z NPPDL.
Inwestycja ta ma szczególne znaczenie dla rozwoju spójnej, funkcjonalnej i efektywnej sieci dróg publicznych na terenie Pruszkowa i okolic, jest ona kolejnym elementem stworzenia szerszej koncepcji komunikacyjnej mającej na celu wyprowadzenie ruchu tranzytowego z centrum Pruszkowa, poprzez stworzenie tzw. „Małej Obwodnicy Miasta Pruszkowa” łączącej węzeł „Pruszków” Autostrady A2 z drogą wojewódzką nr 719 oraz z drogami wojewódzkimi nr 701 i nr 718.
Planowany czas zakończenia inwestycji to grudzień 2014 r.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie