Reklama

Przygotowana komunikacja na czas modernizacji linii Warszawa – Grodzisk

02/06/2017 00:14


Cztery specjalne linie autobusowe oraz zwiększona częstotliwość istniejących połączeń miejskich zapewnią optymalną komunikację na czas przebudowy linii grodziskiej. Zmiany zostaną wprowadzone od września i potrwają 12 miesięcy. W tym czasie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.  kompleksowo przebudują przystanki, tory i sieć trakcyjną na linii 447. Dla pasażerów efektem inwestycji kolejowej będą lepsze przejazdy w ruchu aglomeracyjnym, funkcjonalne perony i większe bezpieczeństwo.

Od września rozpocznie się kluczowy moment dla inwestycji. Wystartują roboty przy przebudowie peronów, torów i sieci trakcyjnej. Ruch pociągów pomiędzy Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą zostanie wstrzymany na 12 miesięcy. W tym czasie dojazd do i ze stolicy zapewnią autobusy komunikacji zastępczej.

Organizację przejazdów opracował Zarząd Transportu Miejskiego oraz Koleje Mazowieckie we współpracy z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi S.A.

Na trzon zastępczej komunikacji składa się pięć autobusowych linii dedykowanych mieszkańcom Grodziska Mazowieckiego, Pruszkowa, Milanówka, Brwinowa i Piastowa. Połączenia zapewniają nie tylko przejazd do Warszawy, ale także umożliwiają komunikację między miastami leżącymi wzdłuż linii kolejowej.

Linia ZG (Warszawa – Grodzisk Mazowiecki) – Koleje Mazowieckie

kursy w dni robocze co 15 minut, a w dni świąteczne – co 30 minut;
przejazd w pobliżu przystanków kolejowych;
12-metrowe autobusy;

Linia ZM (Milanówek – Grodzisk Mazowiecki) – Koleje Mazowieckie

wahadłowe kursy w dni robocze w godzinach szczytu przewozowego co 15 minut;
połączenie umożliwi przesiadkę z autobusu do pociągu w Grodzisku Mazowieckim;
12-metrowe autobusy;

Linia ZB (Brwinów – Warszawa) – Koleje Mazowieckie

linia przyspieszona;
kursy w dni robocze co 10 minut w szczycie przewozowym, w godzinach pozaszczytowych w dni robocze – co 15 minut, a w dni wolne od pracy – co 30 minut;
w godzinach popołudniowych w dni robocze co drugi kurs w kierunku Brwinowa będzie kierowany na drogę S2 i autostradę A2;
12-metrowe autobusy;

Linia ZP (Pruszków – Warszawa) – Zarząd Transportu Miejskiego

linia przyspieszona;
kursy w dni robocze w szczycie przewozowym co 8 minut, a w godzinach pozaszczytowych i w dni wolne od pracy – co 15 minut; w przypadku realizacji kursów autobusami 12-metrowymi częstotliwość w szczycie przewozowym będzie zwiększona
autobusy 18-metrowe lub 12-metrowe (w zależności od rozstrzygnięcia przetargu);

Istniejąca linia 717 z Piastowa do Warszawy zostanie wzmocniona. W szczycie przewozowym autobusy będą odjeżdżały co 10 minut. W godzinach pozaszczytowych i w dni wolne od pracy – co 15 minut. Pasażerowie będą korzystać z 18 i 12 metrowych autobusów.

Połączenia z Ursusa i Włoch do centrum Warszawy zostaną dodatkowo wzmocnione ok.20 autobusami przegubowymi. Wybór linii przewidzianych do wzmocnienia będzie wynikał z możliwości lokalnych dróg w pobliżu modernizowanej linii kolejowej.

Pasażerowie linii grodziskiej będą mogli korzystać także z połączeń WKD. Bezpośredni dojazd do Warszawy z Grodziska Mazowieckiego bez postojów na stacjach i przystankach zapewnią połączenia Kolei Mazowieckich ze Skierniewic i Żyrardowa. Analizowana jest możliwość wprowadzenia na linię dalekobieżną dodatkowych połączeń z Grodziska Mazowieckiego.

Przystanek Warszawa Aleje Jerozolimskie umożliwi sprawne przesiadki z autobusów zastępczych do pociągów SKM, KM i WKD. Szczegółowe informacje na temat zmian w organizacji ruchu będą przekazywane pasażerom na stacjach, przystankach i w środkach komunikacji miejskiej. O zmianach będzie można także przeczytać na stronach internetowych zarządcy infrastruktury oraz przewoźników.

 

Wygodniej w aglomeracji warszawskiej

Przebudowana linia kolejowa między Warszawą a Grodziskiem Mazowieckim zapewni większy komfort podróży dla pasażerów. 6 stacji i przystanków zostanie kompleksowo przebudowanych i dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych. Dojście na perony ułatwią windy zamontowane w przejściach podziemnych. Wybudowany zostanie nowy przystanek Parzniew, który umożliwi lepszy dojazd do stolicy i Grodziska Mazowieckiego. Sprawny przejazd pociągów umożliwią wymienione tory, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem.

Liczby inwestycji:

Przebudowa 22 kilometrów linii kolejowej (łącznie 43 km torów)
Przebudowa 22 kilometrów sieci trakcyjnej
Montaż 15 nowych rozjazdów
Przebudowa 7 mostów i wiaduktów
Przebudowa 5 przejść podziemnych oraz budowa 2 nowych
Budowa 1 tunelu drogowego (w Pruszkowie)
Modernizacja 6 stacji i przystanków oraz budowa 1 nowego przystanku (Parzniew)
Wszystkie obiekty będą dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami

Koszt całej inwestycji na linii Grodzisk Mazowiecki – Warszawa wynosi 285 mln zł.

Projekt „Prace na linii kolejowej Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki (linia nr 447)” jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.

 

 

 

 
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do