Reklama

Rozwój infrastruktury. Rok 2013 oraz plany inwestycyjne

30/01/2014 04:07

Wojciech Folejewski, członek zarządu PKP PLK; wicemarszałek województwa mazowieckiego Krzysztof Strzałkowski; wojewoda Jacek Kozłowski; Łukasz Lendner, dyrektor GDDKiA w Warszawie.



Budowa obwodnicy Warszawy i tras ekspresowych, modernizacja dróg wojewódzkich i linii kolejowych to priorytety w zakresie rozwoju infrastruktury transportowej na Mazowszu. Miniony rok i plany inwestycyjne podsumowano podczas spotkania z udziałem wojewody oraz przedstawicieli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, samorządu województwa oraz Polskich Kolei Państwowych.


Wojewoda Jacek Kozłowski w trakcie konferencji prasowej podkreślił rolę Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego oraz Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego przy wydawaniu decyzji pozwalających na sprawną realizację inwestycji w regionie. W 2013 roku podpisano 28 pozwoleń na budowę dróg krajowych (8) i wojewódzkich (20). Wojewoda włącza się również w bieżącą koordynację działań inwestycyjnych – między innymi pośredniczy w rozmowach z Mazowieckim Zarządem Dróg Wojewódzkich, samorządami oraz Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad w przypadku wspólnych projektów. Organizuje również cykliczne spotkania, w trakcie których omawiany jest harmonogram i stan realizacji projektów infrastrukturalnych na Mazowszu.


Łukasz Lendner, dyrektor GDDKiA w Warszawie zwrócił uwagę m.in. na ring warszawski, czyli mającą liczyć 77 km obwodnicę stolicy (szacowany łączny koszt to 15,3 mld zł). Dotychczas wykonano 40 proc. wszystkich prac o wartości 6,7 mld zł. Postępowaniem przetargowym objęte jest 28 proc. (21 km) projektu, 6 proc. to budowa (4,6 km), a dokumentacja została stworzona dla 26 proc. (20 km) dróg w ramach inwestycji.


Plany z zakresu przebudowy dróg wojewódzkich na rok 2014 zaprezentował wicemarszałek województwa mazowieckiego Krzysztof Strzałkowski. Wśród priorytetów samorządu województwa mazowieckiego znajduje się rozbudowa drogi 631 w Zielonce, która obejmie odcinek od granicy „Węzła Zielonka” i drogi ekspresowej S-17 do rogatek Warszawy (koszt budowy liczącego 2,1 km fragmentu to ok. 45,8 mln zł). Istotne będą również przebudowa drogi nr 728 Grójec-Mogielnica (20 km) oraz budowa obwodnicy Nowego Miasta nad Pilicą. Na wszystkie te przedsięwzięcia podpisano już umowy z wykonawcami.


O inwestycjach zrealizowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe w latach 2012-2013 opowiedział Wojciech Folejewski, członek zarządu PKP PLK. Wśród kluczowych projektów wymieniono m.in. budowę nowego przystanku osobowego Warszawa Ursus Niedźwiadek na linii Warszawa Zachodnia – Grodzisk, rewitalizację peronu w Ząbkach, a także poprawę bezpieczeństwa na moście średnicowym w Warszawie, przez kompleksową wymianę mostownic. Plany na przyszłość to m.in. modernizacja linii kolejowej E 75 Rail Baltica Warszawa – Białystok – Litwa oraz przystosowanie infrastruktury do projektu Pendolino, który umożliwi znaczące skrócenie czasu podróży.


Szczegóły dotyczące zrealizowanych, a także planowanych inwestycji znajdują się w załączonej prezentacji.


Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do