Reklama

Ryanair dynamicznie rozszerza sieć połączeń

16/02/2017 21:25


 

Prezes zarządu Ryanaira Michael O’Leary nie często bywa w Warszawie. Tym razem na spotkaniu w Novotelu (d. Forum) mówił ze swadą o pięciu nowych połączeniach: do Baden-Baden dwa razy w tygodniu; do Ejlat, Sewilli, Wenecji – podobnie, zaś do Memmingen aż trzy loty tygodniowo. Zatrzymajmy się na Memmingen: - to 40 tys. miasto w zachodniej Bawarii – dokładnie pomiędzy Monachium, Zurychem a Stuttgartem. To wszystko od sezonu 2017/18 z Modlina, który stał się hubem tej irlandzkiej linii. Ilość pasażerów tej linii odprawianych stamtąd sięga 2,9 mln, co wg badań ACI daje prace ponad 2 tys. osobom. Jeżeli chodzi o lotnisko Chopina – Okęcie to Ryanair wprowadzi tam od sezonu zimowego 2017/18 codzienne połączenie do Szczecina, a także wzmocni połączenia do Gdańska, Szczecina i Wrocławia. Firma odprawia tu 750 tys. klientów rocznie, co generuje ponad 550 miejsc pracy.

„W sumie na obu tych warszawskich lotniskach – dodał prezes O’Leary – spodziewamy się obsłużyć 3,6 mln pasażerów”. Ponadto szef Ryanaira zapowiedział uruchomienie w przyszłym roku działalności czarterowej linii, co prawda, chwilę potem dodał, że nie podjęto jeszcze decyzji, w jakiej formie. Rozważa się przeznaczenie kilku samolotów tylko na przeloty czarterowe lub uruchomienie specjalnej linii. Wrażenie robi mapa połączeń Ryanaira – tylko tych do i z Polski. Firma posiada 400 samolotów, a będzie wkrótce ich miała ok. 600. Przewozi w naszym kraju oraz do/i na zewnątrz 11 mln pasażerów – zanotowała ich wzrost o 20%   rok do roku. Chce być takim „Amazonem” podróży, gdzie oprócz samego przelotu można zamówić miejsce w hotelu, stolik w restauracji, wyposażenie do podróży i wiele, wiele innych rzeczy z tym związanych. Wracając bardziej na ziemię, Ryanair rozbudowuje swój hangar we Wrocławiu, gdzie „stacjonuje” kilka samolotów i zatrudnienie ma 120 osób. Pytany przez naszą redakcję p.o. prezesa lotniska w Modlinie Leszek Chorzewski o dokończenie linii kolejowej – SKM – ze stacji Modlin do terminala powiedział, iż PLK zaproponowały 7 letni okres budowy 5 km odcinka. Dodał, iż po negocjacjach uda się ten okres skrócić do dwu – dwu i pół roku. Niemniej jest to trudna inwestycja, gdyż przebiega przez teren chroniony programem Natura 2000 (liczne uzgodnienia), wymaga też budowy wiaduktu.  

Adam St. Trąbiński

 

 
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do