Prezes zarządu Ryanaira Michael O’Leary nie często bywa w Warszawie. Tym razem na spotkaniu w Novotelu (d. Forum) mówił ze swadą o pięciu nowych połączeniach: do Baden-Baden dwa razy w tygodniu; do Ejlat, Sewilli, Wenecji – podobnie, zaś do Memmingen aż trzy loty tygodniowo. Zatrzymajmy się na Memmingen: - to 40 tys. miasto w zachodniej Bawarii – dokładnie pomiędzy Monachium, Zurychem a Stuttgartem. To wszystko od sezonu 2017/18 z Modlina, który stał się hubem tej irlandzkiej linii. Ilość pasażerów tej linii odprawianych stamtąd sięga 2,9 mln, co wg badań ACI daje prace ponad 2 tys. osobom. Jeżeli chodzi o lotnisko Chopina – Okęcie to Ryanair wprowadzi tam od sezonu zimowego 2017/18 codzienne połączenie do Szczecina, a także wzmocni połączenia do Gdańska, Szczecina i Wrocławia. Firma odprawia tu 750 tys. klientów rocznie, co generuje ponad 550 miejsc pracy.
„W sumie na obu tych warszawskich lotniskach – dodał prezes O’Leary – spodziewamy się obsłużyć 3,6 mln pasażerów”. Ponadto szef Ryanaira zapowiedział uruchomienie w przyszłym roku działalności czarterowej linii, co prawda, chwilę potem dodał, że nie podjęto jeszcze decyzji, w jakiej formie. Rozważa się przeznaczenie kilku samolotów tylko na przeloty czarterowe lub uruchomienie specjalnej linii. Wrażenie robi mapa połączeń Ryanaira – tylko tych do i z Polski. Firma posiada 400 samolotów, a będzie wkrótce ich miała ok. 600. Przewozi w naszym kraju oraz do/i na zewnątrz 11 mln pasażerów – zanotowała ich wzrost o 20% rok do roku. Chce być takim „Amazonem” podróży, gdzie oprócz samego przelotu można zamówić miejsce w hotelu, stolik w restauracji, wyposażenie do podróży i wiele, wiele innych rzeczy z tym związanych. Wracając bardziej na ziemię, Ryanair rozbudowuje swój hangar we Wrocławiu, gdzie „stacjonuje” kilka samolotów i zatrudnienie ma 120 osób. Pytany przez naszą redakcję p.o. prezesa lotniska w Modlinie Leszek Chorzewski o dokończenie linii kolejowej – SKM – ze stacji Modlin do terminala powiedział, iż PLK zaproponowały 7 letni okres budowy 5 km odcinka. Dodał, iż po negocjacjach uda się ten okres skrócić do dwu – dwu i pół roku. Niemniej jest to trudna inwestycja, gdyż przebiega przez teren chroniony programem Natura 2000 (liczne uzgodnienia), wymaga też budowy wiaduktu.
Komentarze opinie