Reklama

Specjalistyczne szkolenie nt. diagnozy i terapii autyzmu z udziałem ekspertów

02/07/2013 03:50


Ośrodek Diagnoz i Szkoleń Psychologicznych ODIS oraz Fundacja Inicjatyw Psycho-Edukacyjnych Po-Mocni zapraszają na 5-dniowe (40 godzin zegarowych) szkolenie w dziedzinie diagnozy i terapii autyzmu. Szkolenie skierowane jest do psychologów, pedagogów, pedagogów specjalnych, terapeutów, a także do studentów kierunków psychologiczno-pedagogicznych.


DATA & MIEJSCE SZKOLENIA


Szkolenie odbędzie się w dniach: 08 – 12 lipca 2013 r. (Poniedziałek  -  Piątek) w siedzibie naszego Ośrodka przy ul. Polnej 3 w Warszawie.


CEL SZKOLENIA


Celem Szkolenia jest zapoznanie uczestników z następującymi zagadnieniami:


BLOK I – DIAGNOZA


Wprowadzenie teoretyczne do diagnozy autyzmu oraz całościowych zaburzeń rozwojowych ze spektrum autyzmu: Rys historyczny, etiologia autyzmu, charakterystyka behawioralna dzieci z autyzmem, diagnoza i ocena poziomu funkcjonowania dzieci z autyzmem. Podstawowe kryteria diagnostyczne autyzmu według ICD-10 i DSM IV. Planowane zmiany w DSM V. Procedura diagnostyczna (diagnoza nozologiczna vs diagnoza funkcjonalna. M-CHAT, The PDD Assessment Scale, CZR – test przesiewowy PDDST, etc. Kwestionariusz wywiadu wstępnego ODIS + arkusz danych (wstępnych) medycznych. Spotkanie z ekspertem 1: Magdalena Osęka, prezes Fundacji na rzecz Rodzin Dotkniętych Autyzmem – FuRDA, matka trzech synów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.


BLOK II – STOSOWANA ANALIZA ZACHOWANIA


Wprowadzenie teoretyczne do form i metod terapii autyzmu prowadzonych w nurcie behawioralnym. Teorie uczenia się oparte na zasadzie warunkowania klasycznego i warunkowania sprawczego. Wprowadzenie teoretyczne do pracy metodą Stosowanej Analizy Zachowania (ang. Aplied Behavioral Analysis – ABA). Główne zasady ABA: zasada stosowania wzmocnień, model ABC, piramida behawioralna, ustalanie celu interwencji behawioralnej.  Podstawowe metody ABA: metoda wyodrębnionych prób, uczenie sytuacyjne, uczenie łańcuchów zachowań. (ok. 10 minut materiał filmowy z oryginalnej sesji terapeutycznej ABA). Metody pracy z zachowaniami trudnymi wg kodeksu etycznego behawiorysty. Model Richarda Foxa. Inne (wybrane) techniki behawioralne radzenia sobie z trudnymi zachowaniami. Spotkanie z ekspertem 2: Anna Terlecka-Romanowicz, psycholog-terapeuta dzieci z CZR ze spektrum autyzmu, certyfikowany terapeuta SI. Obserwacja pracy behawiorysty za pomocą specjalnie do tego celu zaprojektowanego lustra weneckiego (ok. 60 min) wraz ze szczegółowym omówieniem.  


BLOK III – ALTERNATYWNE FORMY TERAPII


Inne (wspomagające) alternatywne metody i formy terapii autyzmu. Niedyrektywne formy terapii: Metoda Opcji, Metoda stymulacyjna Delacato, Holding, Metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne, Metoda Knillów, etc. Jakich form i metod terapii unikać? Metody o potwierdzonej versus niepotwierdzonej naukowo skuteczności: EEG Biofeedback, Trening słuchowy Tomatisa & Johansena, etc. Terapia z wykorzystaniem roślin i zwierząt: hortiterpia, dogoterapia, animoterapia, onoterapia, felinoterapia, delfinoterpia, hipoterapia, etc. Spotkanie z ekspertem 3: Anna Timofiejew, pedagog-kynoterapeuta. Prezentacja pracy psa-dogoterapeuty na forum.  Rola i znaczenie procesów przetwarzania sensorycznego w codziennym funkcjonowaniu osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Spotkanie z ekspertem 4: mgr Elżbieta Ptasińska, certyfikowany terapeuta SI, pedagog o ponad 20-letnim doświadczeniu w pracy z dziećmi ze sprzężonymi niepełnosprawnościami. Obserwacja zajęć  terapii SI za pomocą specjalnie do tego celu zaprojektowanego lustra weneckiego (ok. 60 min).


BLOK IV – MODEL TEACCH


Elementy modelu TEACCH (ang. Treatment and Education of Autistic and Communication related handicapped Children) w pracy behawiorysty. Krótkie wprowadzenie historyczne do metody TEAACH. Główne założenia TEAACH. Najczęściej stosowane elementy metody TEAACH. Plusy vs minusy każdej z metod? Wybrane podobieństwa versus różnice w podejściu ABA & TEACCH? Piktogramy & Plany aktywności. Tworzenie własnych pomocy terapeutycznych TEACCH. Praca z dorosłymi osobami z autyzmem i Zespołem Aspergera. Formy rehabilitacji i aktywizacji społeczno-zawodowej dorosłych osób z autyzmem. TEACCH Transition Assesment Profile (TTAP). Spotkanie z ekspertem 5: Spotkanie z ekspertem 6: Monika Jędrusiak, terapeuta dorosłych osób z autyzmem Fundacji Synapsis w Warszawie.


BLOK V – PODSUMOWANIE SZKOLENIA 


Podsumowanie 5-dni Szkolenia w formie spotkania z zaproszonym gościem związanym bezpośrednio z tematyką całościowych zaburzeń rozwojowych ze spektrum autyzmu.  Dyskusja moderowana na forum. Ankiety ewaluacyjne, pytania do prowadzących, rozdanie imiennych certyfikatów potwierdzających uczestnictwo w Szkoleniu. Prezentacja materiału filmowego wraz z jego szczegółowym omówieniem.


 


CENA SZKOLENIA


Cena szkolenia (40h) to TYLKO 650 PLN / 1 osoba!


W cenę szkolenia wliczono:


serwis kawowy


drobny poczęstunek


materiały w formie papierowej i/lub elektronicznej


imienne certyfikaty potwierdzające uczestnictwo


Osoby zainteresowane prosimy o zgłoszenia na adres: [email protected]


Uwaga! Liczba miejsc ograniczona - maksymalna liczba uczestników to TYLKO 15 osób! 




Niepubliczny terapeutyczny punkt przedszkolny ODIS świata ciekawi



Ośrodek Diagnoz i Szkoleń Psychologicznych ODIS oraz Fundacja Inicjatyw Psycho-Edukacyjnych Po-Mocni prowadzą do końca września 2013 roku zapisy do nowo powstających grup przedszkolno– terapeutycznych dla dzieci z autyzmem oraz dla dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi (CZR) ze spektrum autyzmu. Wszystkie zajęcia przedszkolno – terapeutyczne (z wyjątkiem terapii SI) będą się odbywały od poniedziałku do piątku w godzinach: 08.00 – 14.00 (6h dziennie) w Niepublicznym Terapeutycznym Punkcie Przedszkolnym ODIS Świata Ciekawi przy ulicy Kościuszkowców 73 B w Warszawie – Wawer. Zajęcia będą się odbywały w dwóch równoległych (max. 4 – osobowych) grupach. Dodatkowo każde dziecko uczęszczające do Niepublicznego Terapeutycznego Punktu Przedszkolnego ODIS Świata Ciekawi będzie miało zapewnioną wysoce specjalistyczną opiekę w postaci:


1) jednego terapeuty grupowego (pedagoga-specjalnego/psychologa),


2) jednego terapeuty indywidualnego (psychologa),


3) jednego tzw. terapeuty cienia (psychologa-stażysty/pedagoga-stażysty) przypisanego tylko i wyłącznie do opieki nad jednym konkretnym dzieckiem! Ze względu na rozbudowany program stażowy dla studentów oraz absolwentów realizowany w Ośrodku Diagnoz i Szkoleń Psychologicznych ODIS tylko w naszym punkcie przedszkolnym do każdego dziecka z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego przypisany zostanie jeden psycholog/pedagog-stażysta pełniący rolę tzw. terapeuty – cienia przez cały okres pobytu dziecka. Jakość pracy terapeutów-cieni poddawana będzie stałej ewaluacji.
4) Nadzór merytoryczno-organizacyjny nad placówką sprawuje dyrektor o wykształceniu pedagogicznym ze specjalnością: edukacja wczesnoszkolna oraz wychowanie przedszkolne.


Kompleksowy pakiet przedszkolno – terapeutyczny obejmuje:


1) 60 minutowy wywiad wstępny z rodzicami dziecka w siedzibie głównej Ośrodka ODIS przy ulicy Polnej 3/104 w Warszawie,


2) 30 minutową obserwację dziecka (na życzenie rodziców możliwa jest również obserwacja dziecka w jego środowisku naturalnym) prowadzoną za pośrednictwem specjalnie do tego celu zaprojektowanego lustra weneckiego (obserwacja prowadzona jest w głównej siedzibie Ośrodka ODIS przy ulicy Polnej 3/104 w Warszawie),


3) ułożenie oraz stałą modyfikacje comiesięcznego w pełni zindywidualizowanego programu terapeutycznego dziecka,


4) indywidualne bezpłatne konsultacje dla rodziców w wymiarze min. 60 minut miesięcznie; podczas konsultacji psycholog-terapeuta dokonuje oceny postępów pracy dziecka w oparciu o wcześniej przyjęty program terapeutyczny oraz jego stałą modyfikacje,


5) kompleksowe zajęcia przedszkolno – terapeutyczne w wymiarze 30h tygodniowo (5x6h dziennie), w tym:


- Minimum 60 minut zajęć intensywnej terapii behawioralnej dziennie z psychologiem -terapeutą indywidualnym specjalizującym się w pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Zajęcia intensywnej terapii behawioralnej są realizowane w systemie 1:1. Podczas zajęć indywidualnych dziecko pracuje nad realizacją specjalnie dla niego napisanego oraz stale modyfikowanego programu oddziaływań terapeutycznych.


Program realizowany jest w myśl głównych założeń terapeutycznych ABA (ang. Aplied Behavioral Analysis; pl. Stosowana Analiza Zachowania), ale zawiera również elementy modelu TEACCH, PECS, SI, etc.


- Minimum 60 minut zajęć TUS (Treningów Umiejętności Społecznych) dziennie z psychologiem/pedagogiem-terapeutą grupowym specjalizującym się w pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Podczas zajęć TUS szczególny nacisk kładziony jest na trening umiejętności komunikacyjnych dziecka oraz na trening prawidłowego kształtowania umiejętności społecznych w grupie rówieśniczej. Wszystkie zajęcia grupowe prowadzone są przy dyskretnym wsparciu ze strony tzw. terapeutów-cieni.


- Minimum 4h zajęć terapii grupowej dziennie, w tym minimum 60 minut specjalistycznych zajęć prowadzonych w ramach innych nurtów terapeutycznych. Zajęcia prowadzone w ramach innych nurtów terapeutycznych realizowane są zamiennie jeden raz w tygodniu w stały (z góry określony) dzień tygodnia: Poniedziałek – Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne; Wtorek – program Aktywności Knilla; Środa – Metoda Czytania Globalnego Domana; Czwartek – Metoda Dobrego Startu; Piątek – Metoda Delacato z elementami SI. Podczas zajęć grupowych dziecko ma zapewnioną profesjonalną opiekę ze strony pedagoga – terapeuty (o specjalności: wychowanie przedszkolne, edukacja wczesnoszkolna, oligofrenopedagogika) lub psychologa – terapeuty grupowego. Podczas zajęć grupowych dziecko uczy się również kierowanej zabawy rówieśniczej, swobodnej zabawy własnej oraz skutecznych sposobów nawiązywania kontaktów z rówieśnikami (przy dyskretnym wsparciu, zarówno ze strony tzw. terapeutów – cieni, jak i ze strony pedagoga/psychologa terapeuty – grupowego).


- Minimum 60 minut zajęć Integracji Sensorycznej tygodniowo w głównej siedzibie Ośrodka ODIS przy ulicy Polnej 3/104 w Warszawie. W celu podjęcia terapii SI


niezbędne jest wcześniejsze wykonanie tzw. Diagnozy Integracji Sensorycznej; wszystkie dzieci uczęszczające do Niepublicznego Terapeutycznego Punktu Przedszkolnego ODIS Świata Ciekawi otrzymają 50% zniżki na Diagnozę Integracji Sensorycznej w Ośrodku ODIS przy ulicy Polnej 3/104 w Warszawie.


- Minimum 60 minut zajęć terapeutycznych z udziałem roślin i zwierząt miesięcznie. Zajęcia prowadzone zamiennie: animoterapia, dogoterapia, cavioterapia, hortiterapia, hipoterapia, etc. Zajęcia te prowadzone są w ramach tzw. Wspomagających (alternatywnych) form terapii autyzmu oraz CZR ze spektrum autyzmu.


6) możliwość nieodpłatnego uczestnictwa we wszystkich Warsztatach oraz Szkoleniach dla Rodziców organizowanych przez Ośrodek Diagnoz i Szkoleń Psychologicznych ODIS przy ulicy Polnej 3/104 w Warszawie,


7) możliwość korzystania (za dodatkową opłatą ze strony rodziców) z świetlicy funkcjonującej codziennie przy Niepublicznym Terapeutycznym Punkcie Przedszkolnym ODIS Świata Ciekawi przy ulicy Kościuszkowców 73 B w Warszawie – Wawer.


Cena kompleksowego pakietu terapeutyczno – przedszkolnego:


Cena rynkowa kompleksowego pakietu terapeutyczno – przedszkolnego to minimum 2640 PLN miesięcznie. Cena ta obejmuje 6h kompleksowych zajęć terapeutyczno – przedszkolnych dziennie w Niepublicznym Terapeutycznym Punkcie Przedszkolnych ODIS Świata Ciekawi oraz 1h zajęć Integracji Sensorycznej tygodniowo w Ośrodku ODIS (w sumie min. 124h zajęć terapeutyczno – przedszkolnych miesięcznie, w tym: min. 20h intensywnej indywidualnej terapii behawioralnej dziecka, min. 20h zajęć TUS, min. 80h zajęć terapii grupowej oraz min. 4h metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, min. 4h programu Aktywności Knilla, min. 4h Metody Czytania Globalnego Domana, min. 4h Metody Dobrego Startu, min. 4h Metody Delacato, min. 4h Integracji Sensorycznej, min. 1h terapii z udziałem roślin i zwierząt). Dla osób dokonujących zapisów do końca sierpnia 2013 roku cena kompleksowego pakietu terapeutyczno – przedszkolnego (6h dziennie terapii + 1h SI tygodniowo) to TYLKO 450 PLN miesięcznie! Dla osób dokonujących zapisów w terminie po 01 września 2013 roku cena kompleksowego pakietu terapeutyczno – przedszkolnego (6h dziennie terapii + 1h SI tygodniowo) to 600 PLN miesięcznie. Cena nie obejmuje wyżywienia oraz zajęć świetlicowych. Cena zajęć świetlicowych: 10 PLN dziennie (200 PLN/ms) dla dzieci przebywających na świetlicy w godzinach: 14.00 – 16.00 & 20 PLN dziennie (400 PLN/ms) dla dzieci przebywających na świetlicy w godzinach: 14.00 – 18.00. Wpisowe: 400 PLN. Ponadto, wszyscy rodzice podejrzewający u swojego dziecka możliwość występowania zaburzeń ze spektrum autyzmu (takich jak np: autyzm dziecięcy, zespół Aspergera, całościowe zaburzenia rozwojowe) otrzymają 10% zniżki na pełną pięcioetapową diagnozę nozologiczną autyzmu prowadzoną w Ośrodku Diagnoz i Szkoleń Psychologicznych ODIS przy ulicy Polnej 3/104 w Warszawie.


Serdecznie Zapraszamy – liczba miejsc ograniczona!


 
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do