
STRABAG Sp. z o.o., 2 kwietnia podpisała z GDDKiA umowę na realizację jednej z kluczowych dla miasta Warszawy inwestycji - budowę drogi ekspresowej S8 na odcinku Opacz – Paszków. Długo oczekiwana przez kierowców „wylotówka na Janki” powstanie w 32 miesiące i będzie kosztowała 565 mln złotych. Ponad 12,5 km drogi zbudowane zostanie w systemie zaprojektuj i wybuduj, pozwalającym na wykorzystanie dobrych praktyk, wiedzy i technologii jakimi koncern STRABAG posługuje się, realizując kluczowe inwestycje drogowe na terenie całej Europy.
Droga będąca przedmiotem umowy, to jeden z najbardziej obciążonych ruchem odcinków drogowy w Polsce, którym kierowcy wydostają się z Warszawy udając się w kierunku Krakowa i Katowic, na którym średnie obciążenie sięga ponad 61 tysięcy pojazdów na dobę. Jej zadaniem będzie zmniejszenie ruchu w Al. Krakowskiej i na trasie do Raszyna docelowo nawet o 50 tys. pojazdów na dobę.
Zakres prac objętych kontraktem obejmuje budowę: trzech pasów ruchu w obie strony na 5,3 km odcinku drogi ekspresowej Opacz – Janki Małe, 2 pasów ruchu w obie strony z rezerwą pod budowę trzeciego pasa na 4 km odcinku Janki Małe – Paszków wraz z odcinkiem drogi o klasie GP od węzła Janki Małe do skrzyżowania z drogą wojewódzką 721 o długości prawie 3,3 km. W ciągu budowanej drogi między węzłami Opacz – Paszków powstaną 3 kładki ruchu pieszego, 4 mosty, 12 wiaduktów, 10 przejść dla zwierząt. Natomiast w ciągu drogi krajowej nr 7 na odcinku Janki Małe – skrzyżowanie drogi krajowej nr 721 w rejonie Magdalenki, zgodnie z porozumieniem zawartym z mieszkańcami, w miejscowości Sękocin Las zamiast pierwotnie planowanego węzła drogowego, wybudowane zostanie skrzyżowanie drogowe, a droga zostanie przebudowana do klasy ruchu głównego przyspieszonego. Na odcinku 2,4 km powstaną 2 kładki piesze, 1 wiadukt, urządzenia bezpieczeństwa ruchu oraz urządzenia ochrony środowiska wraz z zielenią. W ciągu budowanej drogi Opacz-Paszków, powstaną 3 węzły drogowe(Sokołowska, Janki Małe, Paszków), miejsca kontroli pojazdów dla Inspekcji Transportu Drogowego i Miejsca Obsługi Podróżnych.
Pierwsza część robót, którą będzie można zaobserwować w ciągu budowanej trasy, będzie polegała na wykonaniu dróg technologicznych dla ruchu budowy o szerokości 6 m w śladzie projektowanych dróg lokalnych, w celu uniknięcia zniszczenia istniejących dróg lokalnych, a tym samym zmniejszenia w maksymalny sposób uciążliwości dla mieszkańców okolicznych terenów.
Wykonawca budowy spółka STRABAG, będąca częścią austriackiego koncernu STRABAG SE, zrealizuje inwestycję w systemie „zaprojektuj i wybuduj”, który pozwala, bazować na rozbudowanych zasobach własnych spółki, nowoczesnych technologiach opracowanych przez zależne ośrodki badawcze. W ramach realizacji kontraktu przewidziano bowiem optymalizację istniejącego projektu dla części zaplanowanej trasy wg standardów STRABAG, co pozwoli w przekonaniu GDDKiA na zastąpienie niektórych drogich rozwiązań projektowych, tańszymi ale zachowującymi pełne standardy i parametry techniczne i jakościowe, zgodnymi z projektem funkcjonalno-użytkowym rozwiązaniami.
Spółka STRABAG jest doświadczonym wykonawcą dróg, bazującym na wieloletnim doświadczeniu zdobywanym przy budowie tak kluczowych odcinków infrastruktury drogowej w Polsce jak Autostrada A2 Nowy Tomyśl-Świecko, na którym zastosowano po raz pierwszy w Polsce nowatorską technologię budowy nawierzchni „waschbeton”, budowy Autostradowej Obwodnicy Wrocławia czy Autostrady A1 Bełk-Świerklany. Obecnie spółka prowadzi także prace budowlane na czwartym odcinku drogi S8 obejmującym prace drogowe od węzła Złoczew do węzła Sieradz Południe łącznie z jego budową. Konsorcjum STRABAG i Heilit Woerner na realizację tego kontraktu ma 27 miesięcy, prace trwają od stycznia 2012 roku i obejmują 19,8 km drogi S8. Nową drogą wybudowaną przez konsorcjum kierowcy pojadą w 2015 roku.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie