
Przeprowadzona diagnoza obecnego wizerunku Pruszkowa oraz zasobów miasta dała podstawę do sformułowania idei przewodniej promocji, którą można określić hasłem: Pruszków 2.0. (Web 2.0 - potoczne określenie serwisów internetowych, powstałych po 2001, w których działaniu podstawową rolę odgrywa treść generowana przez użytkowników danego serwisu. Uważa się, że serwisy Web 2.0 zmieniają paradygmat interakcji między właścicielami serwisu i jego użytkownikami, oddając tworzenie większości treści w ręce użytkowników. Filozofia Web 2.0 miała istotny wpływ na rozwój serwisów społecznościowych, wielu aplikacji internetowych czy blogosfery).
W uzasadnieniu Uchwały napisano: Polskie samorządy zaczynają prowadzić świadome działania w zakresie marketingu terytorialnego, którego głównym celem jest kreowanie wizerunku gminy, jako miejsca przyjaznego do zamieszkania, prowadzenia działalności gospodarczej i wypoczynku. Taki wizerunek przyciąga nowych mieszkańców i sprzyja rozwojowi gospodarczemu, co w efekcie zwiększa dochody miasta, rozszerza jego możliwości realizacji celów inwestycyjnych i społecznych. Realizacja uzgodnionych celów promocji miasta zapewni efektywność podejmowanych działań i przewidywalność potrzeb i wydatków z tym związanych. Programowe podejście do tego zagadnienia zapewni z kolei możliwość kontroli efektów, a proponowana w strategii metodologia daje szansę włączenia do tych działań szerokich grup mieszkańców. Dokument Strategia Promocji Miasta Pruszkowa na lata 2013-2020 zawiera załącznik będący harmonogramem działań do 2020 roku połączonych z szacunkiem kosztów. Takie podejście jest gwarancją czytelności projektów budżetu w tym zakresie na najbliższe lata.
Poniżej dokument Strategia Promocji Miasta Pruszkowa na lata 2013-2020, który znajdą Państwo również w zakładce Programy wieloletnie.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie