Reklama

Strategia promocji miasta Pruszkowa na lata 2013-2020

07/09/2013 03:41


 

Na XXXVI Sesji Rady Miejskiej w Pruszkowie radni podjęli uchwałę w sprawie przyjęcia Strategii Promocji Miasta Pruszkowa na lata 2013-2020. W dokumencie określono długookresowe działania pozwalające osiągnąć cel nadrzędny zdefiniowany jako Kreowania wizerunku miejsca przyjaznego do mieszkania, prowadzenia działalności gospodarczej i wypoczynku. Wykonawcą opracowania jest firma Ageron Polska z Warszawy.

Przeprowadzona diagnoza obecnego wizerunku Pruszkowa oraz zasobów miasta dała podstawę do sformułowania idei przewodniej promocji, którą można określić hasłem: Pruszków 2.0. (Web 2.0 - potoczne określenie serwisów internetowych, powstałych po 2001, w których działaniu podstawową rolę odgrywa treść generowana przez użytkowników danego serwisu. Uważa się, że serwisy Web  2.0 zmieniają paradygmat interakcji między właścicielami serwisu i jego użytkownikami, oddając tworzenie większości treści w ręce użytkowników. Filozofia Web 2.0 miała istotny wpływ na rozwój serwisów społecznościowych, wielu aplikacji internetowych czy blogosfery).


W uzasadnieniu Uchwały napisano: Polskie samorządy zaczynają prowadzić świadome działania w zakresie marketingu terytorialnego, którego głównym celem jest kreowanie wizerunku gminy, jako miejsca przyjaznego do zamieszkania, prowadzenia działalności gospodarczej i wypoczynku. Taki wizerunek przyciąga nowych mieszkańców i sprzyja rozwojowi gospodarczemu, co w efekcie zwiększa dochody miasta, rozszerza jego możliwości realizacji celów inwestycyjnych i społecznych. Realizacja uzgodnionych celów promocji miasta zapewni efektywność podejmowanych działań i przewidywalność potrzeb i wydatków z tym związanych. Programowe podejście do tego zagadnienia zapewni z kolei możliwość kontroli efektów, a proponowana w strategii metodologia daje szansę włączenia do tych działań szerokich grup mieszkańców. Dokument Strategia Promocji Miasta Pruszkowa na lata 2013-2020 zawiera załącznik będący harmonogramem działań do 2020 roku połączonych z szacunkiem kosztów. Takie podejście jest gwarancją czytelności projektów budżetu w tym zakresie na najbliższe lata.


Poniżej dokument  Strategia Promocji Miasta Pruszkowa na lata 2013-2020, który znajdą Państwo również w zakładce  Programy wieloletnie.


Biuro Promocji i Kultury Miasta Pruszkowa
tel.: 22 735 87 42 lub 20

Więcej: http://www.pruszkow.pl/pdf_3/01_strategia_promocji_2013_2020.pdf
http://www.pruszkow.pl/pdf_3/02_diagnoza.pdf
http://www.pruszkow.pl/pdf_3/03_harmonogram_ogolny.pdf
http://www.pruszkow.pl/pdf_3/04_harmonogram_szczegolowy%20.pdf
http://www.pruszkow.pl/pdf_3/05_wskazniki_realizacji%20.pdf
http://www.pruszkow.pl/pdf_3/06_wskazniki_efektywnosci.pdf

 

 
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do