Reklama

Szykuje się paraliż na kolei. Grodzisk zachęca do głosowania w ankiecie na temat organizacji ruchu

27/02/2016 01:28


Fot. mazowieckie.com.pl Remont na linii podmiejskiej ma potrwać 22 lub 33 miesiące.



W przyszłym roku ma rozpocząć się kompleksowa modernizacja podmiejskiej linii kolejowej nr 447. Władze Grodziska Mazowieckiego zachęcają do zagłosowania w ankiecie, który wariant organizacji ruchu na ten czas wybrać.


W serwisie www.zachodniemazowsze.info informowaliśmy już o planach przebudowy podmiejskiej linii kolejowej nr 447 na odcinku Warszawa Włochy-Grodzisk Mazowiecki. Przetarg na realizację inwestycji został ogłoszony pod koniec listopada ubiegłego roku.


Co to oznacza dla pasażerów? Na pewno ogromne utrudnienia, jeśli nie zupełny paraliż. Prace mają rozpocząć się za rok i potrwać 22 lub nawet 33 miesiące. W przypadku wyboru pierwszego wariantu w grę wchodzi całkowite wyłączenie ruchu pociągów na trasie Warszawa Włochy-Grodzisk Mazowiecki. Wtedy pasażerowie musieliby się ograniczyć wyłącznie do korzystania z komunikacji zastępczej. W przypadku wyboru drugiej opcji, kolejarze planują częściowe zamknięcie linii na odcinku Warszawa Włochy-Pruszków, a na trasie Pruszków-Grodzisk Mazowiecki – zamknięcie obu torów i uruchomienie komunikacji zastępczej. Obecnie trwają rozmowy dotyczące wyboru najbardziej dogodnego wariantu. Są one prowadzone również z włodarzami samorządów, na terenach których ma przebiegać remont.


Władze Grodziska Mazowieckiego zorganizowały specjalną ankietę internetową, w której mieszkańcy mogą zagłosować za najbardziej korzystnym dla nich wariantem. Sonda potrwa do 6 marca. Ankieta jest dostępna na stronie internetowej miasta pod adresem: http://www.grodzisk.pl/sondy/pokaz/21.html.


Głównym celem modernizacji linii podmiejskiej jest przejęcie aglomeracyjnego i regionalnego ruchu pasażerskiego, co pozwoli na odciążenie linii z Katowic do Warszawy (nr 1), a to ma umożliwić niezawodne prowadzenie ruchu pociągów dalekobieżnych i międzynarodowych. Z kolei efektem odczuwalnym dla pasażerów ma być większa niezawodność przejazdu, lepsza obsługa na stacjach i przystankach oraz możliwość szybszej jazdy pociągów. Postępowanie jest jednym z siedmiu projektów zgłoszonych przez PLK w ramach nowego, unijnego instrumentu finansowania „Łącząc Europę” (CEF). Cała inwestycja pochłonie około 350 mln zł.





Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do