Reklama

Tesco dla Szkół rozbudza w uczniach z województwa mazowieckiego „Kulinarnych odkrywców”

19/09/2014 03:37



1. września pod hasłem „Kulinarni odkrywcy” ruszyła 12. edycja programu Tesco dla Szkół, który tym razem koncentruje się na edukacji kulinarnej uczniów. W poprzednim roku szkolnym ponad 700 dzieci z województwa mazowieckiego czynnie zaangażowało się w konkurs kręcąc w sumie 55 filmów konkursowych, w tym aż 2 zespoły znalazły się na podium, zdobywając dla szkół i uczniów w Żakowie i Warszawie cenne nagrody. Szkoły z regionu, które chcą powtórzyć ten sukces, mogą już zgłaszać się do konkursu.


Badania Tesco dla Szkół – „Kulinarni odkrywcy” wykazały, że aż 90% uczniów potrafi zrobić sobie kanapkę, jednak tylko 47% pokroi sobie chleb lub wędlinę. Jak się okazuje - dzieci w kuchni nie są wystarczająco samodzielne. Z przygotowywaniem ciepłych potraw jest jeszcze trudniej - tylko 5 % dzieci w wieku 6-16 lat samodzielnie ugotuje zupę. Dzieci, które nie radzą sobie w kuchni, w 70% przypadków sięgają po niezdrowe przekąski, by nasycić głód. Efekt to coraz większa liczba otyłych dzieci w Polsce. Wyniki badań wskazują, że bardzo ważne jest rozbudzanie zainteresowania kulinariami od najmłodszych lat, kiedy dzieci najchętniej przebywają w kuchni. „Jedzenie przygotowane własnoręcznie zawsze lepiej smakuje, a przede wszystkim jest zdrowsze od jedzenia w fast foodach. Dodatkowo dzięki eksperymentowaniu w kuchni dzieci częściej próbują i częściej  jedzą te produkty, których w innej sytuacji nawet by nie tknęły” – mówi Alicja Kalińska, dietetyk i doradca żywieniowy.


Zasady konkursu


Program Tesco dla Szkół tradycyjnie przyjmuje formę konkursu filmowego. Uczestnicy konkursu będą poznawać tajniki kulinarnego świata i rywalizować o cenne nagrody w emocjonującym konkursie filmowym, wśród jurorów którego znajdą się m.in. wykładowcy profesjonalnej szkoły filmowej Wajda School oraz znany i ceniony krytyk kulinarny Robert Makłowicz. Już od 1. września aż do 10. listopada szkoły będą mogły przysyłać prace konkursowe stworzone przez zespoły swoich uczniów, czyli maksymalnie dwuminutowe filmiki przekonujące, że gotowanie może być kreatywną i ciekawą zabawą.


Praca nad filmem konkursowym to także szansa na rozwijanie talentów uczniów poprzez niestandardową pracę projektową, integrację oraz promocję szkoły oraz regionu. – Ten konkurs to taki test na zwartość, zgranie klasy, szkoły, całego środowiska.(…) Akcja zwróciła uwagę na problem marnowania żywności. Nie ma mowy o tym, by po takiej akcji uczniowie, nauczyciele czy rodzice nie zauważyli problemu. Przede wszystkim, ta akcja promowania przekonała nas, że tylko wspólny, zespołowy, systematyczny, ciągły wysiłek może przynieść efekt. -Arkadiusz Pomierny opiekun zespołu ,,Klasa 3” z Publicznego Gimnazjum w Żakowie, laureata 11. edycji konkursu Tesco dla Szkół.


Nagrody i więcej


Zwycięzcy otrzymają wartościowe nagrody, m.in. 10 nowoczesnych pracowni multimedialnych, nagrody dla członków zwycięskich zespołów – oryginalne czapki i fartuchy kucharskie oraz odtwarzacze MP4, a na najbardziej aktywną szkołę w województwie mazowieckim czeka wyposażenie szkolnej sali kinowej.


Do konkursu można zgłaszać szkoły podstawowe i gimnazjalne za pomocą strony www.tescodlaszkol.pl. Zapraszamy wszystkich chętnych do śledzenia konkursu, a wszystkie aktywne szkoły podstawowe i gimnazjalne do walki o atrakcyjne nagrody!



Informacje dodatkowe:


O programie Tesco dla Szkół:


Program Tesco dla Szkół to organizowany od 2002r. przez firmę Tesco Polska program z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Głównymi beneficjentami programu są szkoły podstawowe oraz gimnazjalne. W ramach programu ufundowano pracownie komputerowe i multimedialne oraz sprzęt dydaktyczno – sportowy dla ponad 11 tysięcy polskich szkół o łącznej wartości ponad 13 milionów złotych. Program Tesco dla Szkół poruszał problematykę proekologiczną, zdrowego żywienia oraz niemarnowania jedzenia. Dzięki corocznym konkursom Tesco dla Szkół dzieci i młodzież ze szkół podstawowych i gimnazjalnych jest aktywizowana do działania poprzez promocję postaw obywatelskich.  W 2012 roku program został doceniony na arenie międzynarodowej przez League of Americam Communications Professionals w kategorii Best Community Relations Program. Wcześniejsze edycje zostały docenione m.in. w VIII edycji Raportu Społeczna Odpowiedzialność Biznesu przygotowanej przez Gazetę Finansową oraz w 9. i 11. Raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Program Tesco dla Szkół otrzymał także prestiżową nagrodę międzynarodową – statuetkę Stevie Award, przyznaną w ramach 2011 International Business Awards.


 


O Tesco Polska:


Tesco Polska jest czołową siecią sklepów samoobsługowych działającą na polskim rynku. Szyldem Tesco opatrzonych jest ponad 400 sklepów, do których należą zarówno hipermarkety, jak i małe osiedlowe supermarkety. Tesco zatrudnia w Polsce ponad 28 000 pracowników i aktywnie przyczynia się do gospodarczego rozwoju regionów inwestując w lokalne produkty i dostawców. Firma ceni sobie wysoko dobre relacje z lokalnymi społecznościami. W celu ich aktywizacji zorganizowała już kilkaset akcji dla swoich sąsiadów, takich jak festyny ekologiczne i festiwale recyklingu, zbiórki żywności i środków czystości dla powodzian oraz akcje wparcia dla lokalnych organizacji.


 

 

 

 

 
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do