Reklama

Transplantacja od „KUCHNI”! – Filmy Dawca.pl

11/09/2013 03:23



 

Jakie emocje towarzyszą lekarzom, koordynatorom, pacjentom? Jak wygląda proces rekrutacji dawców? Co czują osoby po przeszczepie? Na te i inne pytania próbowaliśmy znaleźć odpowiedź i przekazać ją społeczeństwu. Powstał cykl filmowych spotkań z osobami, które są związane z transplantacją.


Dzisiaj mamy przyjemność zaprezentować pierwszy odcinek serii poświęconej tematyce przeszczepów. Nosi on tytuł „EMOCJE” i jest dostępny na naszym kanale na portalu YouTube (http://youtu.be/dRNKYKeo-74).


 „Chcemy, aby każdy z nas mógł poznać emocje towarzyszące osobom związanym z przeszczepami narządów oraz poznać ludzki wymiar transplantacji” -– mówi Paweł Klikowicz, Dawca.pl.


W Polsce na przeszczep narządu oczekuje ok 1500 osób. Warto jednocześnie zaznaczyć, że w tym roku wykonano już 1065 przeszczepów. Chociaż ta liczba wzrasta, to nadal istnieje potrzeba edukacji oraz zwiększania świadomości polskiego społeczeństwa w tym zakresie.


Zależy nam na rozpoczęciu ogólnopolskiej dyskusji o transplantacji i mamy nadzieję, że nasze filmy przyczynią się do tego.” – podkreśla Paweł Klikowicz, Koordynator Dawca.pl.


Projekt powstał przy współpracy z firmą Creative Studio z Krakowa (www.facebook.com/creativestudio88).



Dawca.pl jest kampanią promującą świadome dawstwo narządów, szpiku oraz krwi. Jej głównym celem jest podniesienie poziomu wiedzy polskiego społeczeństwa na temat procedur przeszczepiania tkanek, komórek i narządów, a w efekcie wzrostu powszechnej akceptacji dla tych procedur. Jest prowadzona przez grupę studentów z Gdańska na zasadach wolontariatu. Na stronie kampanii można wyrobić oświadczenie woli, które jest „testamentem” osoby chcącej oddać pośmiertnie narządy.


Można nas znaleźć na:
Facebook: https://www.facebook.com/dawcapl
Twitter: https://twitter.com/dawca_pl
YouTube: http://www.youtube.com/user/wwwdawcapl




Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do