W środę 21 czerwca 2017 roku o godzinie 11:00 zgodnie z aranżacją MAZOWIECKIEGO URZĘDU WOJEWÓDZKIEGO W WARSZAWIE nastąpiło symboliczne WBICIE SZPADLA na rozpoczęcie budowyPołudniowej Obwodnicy Warszawy.
Uroczystość przy ulicy SITOWIE, PROSTOPADŁEJ DO WAŁU MIEDZESZYŃSKIEGO zgromadziła:
Andrzeja Adamczyka, ministra Infrastruktury i Budownictwa;
Jerzego Szmita, wiceministra Infrastruktury i Budownictwa;
Zdzisława Sipierę, wojewodę Mazowieckiego;
Mariana Gołosia, dyrektora Mazowieckiego Oddziału GDDKiA;
Od wielu lat oczekiwane domknięcie RINGU obwodnicy Warszawy coraz bliżej. Brakuje tylko estakady + nasypu + mostu który GULERMAK zbuduje jak nad Bosforem* Warunkiem jest kasa Unijna, by inwestycja na miarę planów bohaterskiego prezydenta WARSZAWY Generała Stefana Starzyńskiego stała się faktem.
Południowa Obwodnica Warszawy (S2) wraz z budową Trasy NS (S79)
Trasa Południowej Obwodnicy wykorzystuje dawny korytarz rezerwowany w planach zagospodarowania dla autostrady A2, która zgodnie z ustaleniami uchwalonego w czerwcu 2004 r. Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Mazowieckiego nie będzie przechodziła przez Warszawę. Nowa trasa wprowadzona w dawny korytarz, (który od kilkudziesięciu lat rezerwowany był na cele komunikacyjne), będzie pełniła rolę trasy miejskiej na parametrach trasy ekspresowej i charakteryzować się będzie liczniejszymi niż autostrada powiązaniami z układem ulic.
DOTYCHCZAS ZREALIZOWANE ODCINKI
W węźle "Konotopa" wlot autostrady A2 do Warszawy rozgałęzia się na trasę POW oraz drogę ekspresową nr S7/S8 stanowiącą przedłużenie istniejącej Trasy Toruńskiej w kierunku zachodnim, zapewniając sprawne rozprowadzenie ruchu z autostrady do północnych i południowych dzielnic Warszawy. Budowę Południowej obwodnicy Warszawy podzielono na trzy etapy, które realizowane są niezależnie.
Zachodni odcinek trasy POW zaczyna się tuż za węzłem "Konotopa", położonym niedaleko miasta Piastów na końcu zachodniego wlotu autostrady A2 do Warszawy, a kończy się przed węzłem "Lotnisko", zlokalizowanym na granicy Dawid i Ursynowa-Krasnowoli.
Środkowy odcinek trasy POW od ul. Puławskiej do węzła "Lotnisko" oraz trasa N-S (S79) od węzła "Lotnisko" do ul. Marynarskiej pełnią rolę dojazdu do Lotniska Chopina na Okęciu.
DO ZREALIZOWANIA POZOSTAŁ
III. Wschodni odcinek trasy POW łączący węzeł "Puławska" ze wschodnim wylotem autostrady A2 z Warszawy w kierunku Siedlec oraz z szosą lubelską (przyszłą S17), gdzie w rejonie Góraszki koło Wiązowny powstaje już węzeł "Lubelska".
Południowa Obwodnica Warszawy
jest przede wszystkim trasą dla miasta
Jej podstawowym zadaniem jest obsługa ruchu związanego z Warszawą. Pozwalają na to liczne węzły z układem ulic miejskich. Analizy prognozowanych obciążeń wykazują, że ruch związany z Warszawą stanowi 80% całości ruchu na trasie, z czego 50-60% to ruch przyjazdowy i wyjazdowy z miasta, a 20-30% to ruch wewnątrz Warszawy. Pozostały to ruch związany z Województwem Mazowieckim (średnio 17%) i ruch dalekiego zasięgu, który stanowi tylko 3%. Planowana droga (wraz z innymi jej odcinkami tworzącymi zamknięty ciąg pod nazwą ekspresowa obwodnica Warszawy) umożliwi usprawnienie komunikacji pomiędzy dzielnicami miasta; zapewnienie spójności obszaru metropolitarnego Warszawy oraz powiązanie docelowego układu drogowego Warszawy z siecią dróg zewnętrznych (krajowych) ~ w tym z autostradą A2 w węźle "Konotopa" (na zachodzie) i "Konik" (na wschodzie).
Komentarze opinie