Reklama

Premierowy Warsaw Fashion Week: Przełomowa edycja, która zdefiniowała polską modę. Gwiazdy, pokazy i niesamowite momenty!

Za nami premierowa edycja Warsaw Fashion Week, wydarzenia, które na nowo definiuje polską scenę mody i ambicjami sięga poziomu największych światowych fashion weeków. Podczas kilku dni pokazów, targów, paneli i spotkań kreatywnych, Warszawa stała się prawdziwą stolicą mody, przyciągając zarówno międzynarodowe agencje, jak i uznanych artystów oraz gwiazdy.

 

Gwiazdy i osobowości świata mody

Na wybiegu Warsaw Fashion Week wystąpiły modelki związane z najbardziej prestiżowymi agencjami, takimi jak: Embassy, Magteam Models, D’Vision, Rebel Models, Maxima Models, Specto czy Selective.

Nie zabrakło także wyjątkowych nazwisk znanych z telewizyjnych programów i światowych wybiegów:

  • Klaudia Neścior – zwyciężczyni programu Top Model,
  • Ania Piszczałka – finalistka pierwszej edycji Top Model,
  • Adrianna Hyżopska – uczestniczka Top Model, pierwsza transpłciowa modelka w programie,
  • Aleksandra Zyśk – modelka plus size,
  • Julia Sobczyńska – uczestniczka Top Model,
  • Sara Kondal – polska międzynarodowa modelka i producentka pokazów.
  • Oliwier Sobczyk - Top Model

Artyści i kreatorzy pokazów

Jednym z kluczowych punktów programu był pokaz, którego reżyserem był Maciek Majzner, znany ze swojego nieszablonowego podejścia do narracji modowych. Agnes Samuel, pełniąca funkcję Creative Directora Warsaw Fashion Week pojawiła się także na wybiegu jako modelka, podkreślając swoją wielowymiarową obecność podczas tego wyjątkowego wydarzenia.

Warsaw Fashion Week – nowy rozdział w historii polskiej mody

Pierwsza edycja Warsaw Fashion Week udowodniła, że Polska potrzebuje platformy, która nie tylko łączy projektantów, modelki i agencje, ale także inspiruje odbiorców do odwagi w modzie i twórczej ekspresji. Organizatorzy podkreślają, że wydarzenie ma ambicję rozwijać się w skali międzynarodowej, stając się miejscem spotkań dla twórców z całego świata.

Odbył się 1. historyczny Warsaw Fashion Week w Warszawie

Warszawa obok Nowego Jorku, Mediolanu i Paryża ma w końcu swój tydzień mody

Warszawa na trzy dni stała się centrum światowej mody. W dniach 4–6 września 2025 roku odbyła się premierowa edycja Warsaw Fashion Week, wydarzenia, które już dziś określane jest mianem przełomowego dla polskiej branży fashion. Organizatorzy zadbali o spektakularny program, łączący pokazy kolekcji uznanych projektantów, występy artystyczne, targi, warsztaty i inspirujące panele.

Browary Warszawskie – serce Designer Avenue

Pierwsze dwa dni w Browarach Warszawskich wypełniły targi slow fashion, showroomy młodych marek oraz spotkania z influencerami i projektantami. Publiczność mogła uczestniczyć w warsztatach, panelach i rozmowach z ekspertami, a także zobaczyć, jak wygląda backstage pracy w świecie mody.

The Tides – wielka Gala Główna

Kulminacją wydarzenia była sobotnia gala w The Tides przy ul. Wioślarskiej 8. W eleganckiej przestrzeni nad Wisłą odbyły się pokazy projektantów w starannie zaplanowanej kolejności – od klasyki po awangardę. Wieczór poprowadził Krzysztof Ibisz, a atmosferę budowały występy artystyczne Sławka Uniatowskiego, Hermes Karela i samej Steczkowskiej .

Benefis Jerzego Antkowiaka – hołd dla mistrza

Jednym z najbardziej wzruszających momentów wieczoru był benefis Jerzego Antkowiaka – legendarnego projektanta i wieloletniego dyrektora artystycznego Mody Polskiej. Na wybiegu pojawiły się kreacje mistrza oraz modelki, które w czasach PRL tworzyły historię tej ikonicznej marki: Marzena Zadrożna, Monika Rendecka, Blanka Poksińska, Katarzyna Chocian, Katarzyna du Chăteau, Joanna Dark i Liliana Stpiczyński.

Pokazy projektantów – kolejność i emocje wieczoru

Po historycznym otwarciu przyszedł czas na kolejne pokazy:

  • Yavorska – młodość, świeżość i odwaga w łączeniu prêt-à-porter z artystycznymi pomysłami.
  • Patrycja Plesiak – kobieca siła i indywidualizm w formach, które łączą sztukę odwagę z subtelną elegancją.
  • Paweł Węgrzyn – luksus, nowoczesność i ekstrawagancja w kolekcjach docenianych także poza Polską.
  • Sandra Skórko & Julia Juszczak – laureatki Off Kielce, których autentyczność i świeżość zostały entuzjastycznie przyjęte przez publiczność.
  • Poca & Poca – bajkowy świat prosto z Emiratów arabskich utkany z kolorów i lekkości, który przeniósł widzów w modową fantazję.
  • La Metamorphose – haute couture w paryskim stylu, czyli olśniewające kreacje pełne magii kunsztu krawieckiego i elegancji.
  • Malesa – nowoczesne krawiectwo, minimalizm i ekstrawagancja zarazem perfekcja, które wzbudziły szczególne zainteresowanie gości.
  • Jarosław Ewert – rock’n’roll polskiej mody, niepokorny, mocny i pełen charakteru i tajemniczości
  • Angelika Józefczyk x Justyna Steczkowska – wielki finał. Kolekcja „Glam Witch” połączyła zmysłowość z muzyką, a Justyna Steczkowska premierowo zaprezentowała autorskie kreacje na scenie, łącząc występ wokalny z pokazem mody.

Wystawy – historia i współczesność

Towarzyszące wydarzeniu ekspozycje miały wyjątkowy charakter. Publiczność mogła zobaczyć wystawę dzieł Jerzego Antkowiaka, ukazującą jego twórczość w kontekście historii polskiej mody, a także wystawę kolekcji wszystkich projektantów biorących udział w Warsaw Fashion Week, co pozwoliło porównać różne style i wizje w jednym miejscu.

After Party – networking do rana

Oficjalną część gali zwieńczyło After Party, podczas którego wystąpił Hermes Karel, a następnie DJ poprowadził muzyczną część wydarzenia do białego rana. To była przestrzeń nie tylko do zabawy, ale także do networkingu branżowego.

Warszawa – nowa stolica mody

Pierwszy Warsaw Fashion Week pokazał, że Polska jest gotowa, by dołączyć do światowego kalendarza tygodni mody obok Nowego Jorku, Mediolanu i Paryża. Wydarzenie było nie tylko świętem mody, ale też ważnym impulsem wizerunkowym dla stolicy, która udowodniła, że może być gospodarzem wydarzeń na najwyższym, międzynarodowym poziomie.

Organizatorzy już zapowiedzieli kolejną edycję – Warsaw Fashion Week FW’26 odbędzie się na przełomie marca i kwietnia 2026 roku i ma być jeszcze większym i bardziej spektakularnym wydarzeniem.

 

Rekordowy zasięg medialny Warsaw Fashion Week

Według danych Instytutu Monitorowania Mediów (IMM), premierowa edycja Warsaw Fashion Week osiągnęła imponujący zasięg na poziomie ponad 10 milionów odbiorców, a ekwiwalent reklamowy (AVE) wydarzenia wyniósł blisko 3 miliony złotych. To rezultat, który nie tylko ustanawia WFW największym wydarzeniem modowym roku w Polsce, ale także stawia je w gronie najgłośniejszych i najbardziej medialnych wydarzeń kulturalno-lifestylowych w kraju.

Skala zainteresowania mediami, influencerami i publicznością sprawiła, że Warsaw Fashion Week wybił się ponad wszystkie inne wydarzenia modowe, osiągając poziom porównywalny, a często nawet przewyższający zasięgi największych koncertów i eventów polskich gwiazd muzyki czy kina, które od lat mają ugruntowaną pozycję medialną. Tym samym WFW już przy swojej premierze udowodnił, że jest nie tylko świętem mody, ale także pełnoprawnym, masowym wydarzeniem kulturowym o randze ogólnopolskiej.

Kolejna edycja

Warsaw Fashion Week powróci na przełomie marca i kwietnia 2026 roku, zapowiadając jeszcze więcej innowacyjnych pokazów, inspirujących osobowości i wydarzeń towarzyszących.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do