Warsztaty, które odbędą się w najbliższy czwartek (20 października br.) są pierwszym etapem opracowania Strategii promocji gminy Michałowice.
Są adresowane do następujących grup interesariuszy:
mieszkańcy gminy oraz przedstawiciele organizacji pozarządowych (stowarzyszenia mieszkańców i towarzystwa), organizacje sportowe, kluby uczniowskie, koła sportowe, przedsiębiorcy prowadzący działalność na terenie gminy, organizacje prowadzące działalność kulturalną,
przedstawiciele samorządu gminy oraz jednostek organizacyjnych i pomocniczych gminy.
Cele warsztatów:
wspólna diagnoza stanu w zakresie:
- podejmowanych przez gminę działań promocyjnych oraz działań w zakresie kreacji wizerunku,
- wizerunku gminy,
prowadzonych przez samorząd gminy działań komunikacyjnych z mieszkańcami, poznanie opinii mieszkańców na temat promocji gminy na zewnątrz oraz podejmowanych działań komunikacyjnych wewnętrznych na linii samorząd – mieszkańcy.
Efekt warsztatów:
zdiagnozowanie sytuacji oraz określenia mocnych i słabych stron gminy w zakresie promocji,
zdefiniowanie szans i zagrożeń,
podsumowanie w postaci problemów kluczowych i rekomendacji strategicznych, co warunkuje przejście do etapu drugiego koncepcyjno-strategicznego.
Spotkanie będzie miało charakter warsztatowy i będzie prowadzone w formule dyskusji moderowanej/prac w podgrupach.
Ramowy zakres warsztatów:
Cele promocji gminy Michałowice
Określenie najważniejszych potencjałów promocyjnych gminy
Najważniejsze słabe strony w promocji gminy
System komunikacji pomiędzy gminą a mieszkańcami
Najefektywniejsze narzędzia komunikacji
W wymiarze komunikacji wewnętrznej i społecznej oraz wizerunkowej Strategia promocji gminy dotyczy:
Stworzenia warunków dla efektywnej komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej budującej integrację i aktywność społeczną,
Budowania i utrzymywanie partnerstwa i sieci współpracy z ważnymi interesariuszami (obywatele, organizacje pozarządowe, stowarzyszenia zawodowe, przedsiębiorcy, inne władze publiczne),
Budowania i podnoszenie publicznej świadomości, reputacji i uznania dla gminy, jej walorów oraz świadczonych przez nią usług.
Opracowania koncepcji marketingu (marka gminy i jej wybranych produktów i usług),
Promocji gminy jako atrakcyjnego miejsca zamieszkania i jej upowszechniania.
Komentarze opinie