
Tak samo, jak w innych sferach również w handlu obecne są pewne trendy, które będą wyznaczone przez upodobania i potrzeby społeczne. Np. na Zachodzie od pokoleń funkcjonuje pewien model robienia zakupów. Wówczas jest to okazja do tego, by się spotkać ze znajomymi lub przy okazji iść do restauracji. W tym celu stworzono duże centra handlowe powszechnie znane w języku angielskim jako mall. To bardzo duże budynki lub kompleksy mniejszych zabudowań, gdzie znajdować będzie się kilkadziesiąt lub nawet więcej różnych punktów handlowych. Jest to więc także do pewnego stopnia pewien model kulturowy. Wiele osób uczęszcza do takich miejsc nie tyle po to, by robić zakupy, ale z czystej takiej społecznej ciekawości. Ma to w sobie coś ze zwykłego spaceru i zwiedzania. Chodzi się po prostu oglądać witryny sklepowe. Są też ludzie, którzy odwiedzają takie miejsca, aby po prostu pobyć w towarzystwie innych i poczuć się częścią nowoczesnego społeczeństwa.
Innowacje w sferze technologii internetowych również nie pozostają bez wpływu na naszą świadomość, a także funkcjonowanie całej gospodarki. Nasze przyzwyczajenia zakupowe coraz częściej są związane z surfowaniem po sieci. Jest to o tyle wygodne, że możemy po prostu sobie wpisać jakąś frazę lub hasło albo całe zdanie i automatycznie pojawiają nam się odnośniki do naszych ulubionych sklepów, lub do nieznanych, które mogą nam zagwarantować liczne promocje. Poprzez internet możemy także ustawić sobie pewne preferencje. Są liczne filtry udostępnione w sklepach internetowych, a także na portalach aukcyjnych. Dzięki nim możemy sobie określić zakres cenowy albo konkretnych producentów, czy też może parametry takich artykułów. To rozwiązanie stanowi bardzo dużą konkurencję dla zakupów tradycyjnych, bo możemy je robić w każdym miejscu i o każdej porze dnia i nocy. Sklepy i serwisy aukcyjne oferują nam także jedynie dodawanie produktów do koszyka, a finalizację zakupów w innym terminie. Praktycznym rozwiązaniem jest także subskrypcja i posiadanie własnego konta w sklepie. Dzięki temu jesteśmy informowani o nowościach i o promocjach, a także czasie dostawy.
Trudno, więc stwierdzić, która forma zakupów jest lepsza, ponieważ obydwie mają swoje plusy i minusy. Najlepszym dowodem na to jest to, że konsumenci na całym świecie balansują sobie i lawirują pomiędzy zakupami offline i online. Należy, więc stwierdzić, że chyba lubimy robić obydwie te rzeczy i tym bardziej jesteśmy jako istoty konsumpcyjne zadowoleni z różnorodności oferowanej przez czasy współczesne i możliwości wyboru. Innymi słowy, czujemy większą wolność jako konsumenci.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie