Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, iż w uzgodnieniu z Organizatorem publicznego transportu zbiorowego od dnia 03.03.2025 (poniedziałek) wprowadza nowe stawki cen biletów jednorazowych w II i III strefie czasowej oraz biletów okresowych obowiązujących na linii WKD, w związku z rosnącymi kosztami działalności Spółki WKD jako Przewoźnika, a zarazem zarządcy infrastruktury kolejowej.
Ostatnia podwyżka cen biletów WKD miała miejsce 5 lat temu, tj. na początku 2020 roku. W tym czasie znacząco wzrosły koszty funkcjonowania Spółki, na co wpływ miały przede wszystkim znaczne wzrosty cen energii elektrycznej, inflacja, wzrost kosztów osobowych wynikających z systematycznego podwyższania płacy minimalnej oraz wzrost kosztów rodzajowych obejmujących, m.in. koszty utrzymania infrastruktury i taboru kolejowego (wzrost kosztów związanych z wymianą części, podzespołów, elementów zamiennych do taboru kolejowego, czy materiałów eksploatacyjnych związanych z zarządzaną infrastrukturą, m.in. przewodów sieci trakcyjnej i elementów systemu sterowania ruchem kolejowym).
Ceny biletów jednorazowych oraz okresowych obowiązujących od dnia 03.03.2025 przedstawiono w załącznikach nr 1 i nr 2 do niniejszego komunikatu.
Ceny biletów jednorazowych za przejazdy w I strefie czasowej pozostają bez zmian, na obecnym poziomie.
Bilety okresowe zakupione przed dniem 03.03.2025 zachowują swoją ważność do końca terminu ważności wskazanego na bilecie.
ZWROTY BILETÓW JEDNORAZOWYCH O NIEAKTUALNEJ WARTOŚCI NOMINALNEJ
W związku ze zmianą cen biletów jednorazowych wyłącznie w II i III strefie czasowej (kartkowych do kasowników elektronicznych), podróżni, którzy po dniu 02.03.2025 będą posiadali bilety jednorazowe o nieaktualnej wartości nominalnej, mogą dokonać zwrotu biletów jednorazowych, zakupionych przed 03.03.2025 w drodze pisemnej reklamacji zgodnie z §12 Regulaminu przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez spółkę Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o.
Zwrotu biletów jednorazowych dokonuje Wieloosobowe stanowisko ds. rozpatrywania reklamacji, skarg i wniosków w drodze pisemnej reklamacji. Reklamacje wraz z oryginałami niewykorzystanych biletów można składać w terminie 6 miesięcy od daty wprowadzenia zmiany cen:
W przypadku biletów zakupionych w stacjonarnych automatach biletowych – reklamacje w sprawie zwrotu należności za bilety jednorazowe o nieaktualnej wartości nominalnej przyjmowane są w punkcie obsługi w Warszawie – Aleje Jerozolimskie 181A, 02-222 Warszawa, tel.
801-789-405, [email protected]. Punkt czynny jest od poniedziałku do piątku w godz. 9:00-17:00.
Dodatkowo od dnia 03.03.2025 wprowadzone zostaną następujące zmiany w systemie taryfowym i sprzedaży biletów:
Zniesiona zostaje możliwość zakupu biletów jednorazowych w uprawnionych dotychczas punktach handlowych, tj. w kioskach przy p.o. Grodzisk Maz. Piaskowa oraz przy stacji Komorów, a także w sklepie w pobliżu p.o. Kanie Helenowskie.
Zniesiona zostaje oferta „bilet okresowy kwartalny bezimienny według taryfy normalnej”. Sprzedaż biletów kwartalnych bezimiennych w dostępnych kanałach sprzedaży prowadzona jest wyłącznie do dnia 02.03.2025. Zakupione bilety zachowują ważność do końca terminu określonego na bilecie.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie