Reklama

5 powodów dla których warto wdrożyć Digital Signage

Myśląc o strategii rozwoju swojej działalności biznesowej, warto uwzględnić w niej wdrożenie systemów Digital Signage. Przynoszą one korzyści, na które liczą przedsiębiorcze osoby. Poznajmy główne powody, dla których warto zainwestować w omawiane rozwiązanie.

Gdzie spotykamy Digital Signage?

Ekrany przeznaczone do Digital Signage, spotykamy najczęściej w galeriach i centrach handlowych. Towarzyszą nam także na lotniskach, dworcach, w szpitalach, urzędach, hotelach i wielu innych miejscach. Pojawiają się wszędzie tam, gdzie istnieje potrzeba przekazania informacji lub reklamy.

Rozwiązania Digital Signage sprawdzają się także, jako narzędzie skutecznej komunikacji wewnętrznej z pracownikami. Pomagają też zarządzać ruchem ludzkim. Przykładem tego zadania jest wayfinding w hotelach, usprawniający poruszanie się klientów po obiekcie. A to nie koniec zalet Digital Signage.

Przyciąganie uwagi i usprawnienie pracy

Czasy papierowej reklamy i informacji odchodzą w przeszłość. W dobie technologii multimedialnych, każdy odbiorca treści oczekuje bowiem jej nowoczesnej formy przekazu. Musi być ona aktualna i interaktywna, jak ta emitowana poprzez system Digital Signage. Tylko taka forma przekazu budzi zainteresowanie i angażuje uwagę. Przyciąga też dynamicznym i barwnym obrazem, zapadającym w pamięci.

W komunikacji wewnętrznej natomiast, Digital Signage skupia uwagę pracowników czytelnymi i aktualnymi informacji. Dzięki temu pracownicy są zawsze dobrze poinformowani i są na bieżąco z wydarzeniami w firmie. System ten może mieć różnorodne zastosowanie, między innymi pomaga również rezerwować sale konferencyjne i pojazdy służbowe.

Kontrola emitowanych treści

Każda osoba, emitująca treści reklamowe poprzez system Digital Signage, może modyfikować je w dowolny sposób. Emitowaną treść można dopasować do cech ludzi, miejsca, pory dnia czy nawet pogody za oknem. Na ekranach, odpowiedzialnych za emisję, można bowiem wyświetlić wszystko – co się chce i kiedy się chce. A jeśli wkradnie się jakiś błąd – korektę można wykonać „od ręki”.

To samo dotyczy informacji prezentowanych wśród pracowników. Na bieżąco można modyfikować informacje o rezerwacji sal konferencyjnych czy samochodów oraz prezentować dane sprzedażowe firmy. Zastosowany z kolei wayfinding TV w hotelach (lub biurach), skutecznie pokieruje ruchem klientów. Przekaże im także aktualną ofertę tych miejsc.

Personalizacja treści

Dzięki wdrożeniu systemu Digital Signage, emitowane treści można personalizować. Przykładowo, jeśli popołudniami jakieś miejsce odwiedza więcej młodzieży, reklama będzie kierowana głównie do niej. Jeśli wieczorem, to samo miejsce odwiedzają pary, prezentowany kontent zmieni się i będzie dopasowany do tej grupy odbiorców.

Dzięki temu przekaz zawsze trafi do grupy docelowej, którą zainteresowany jest nadawca treści. Ułatwi mu to sprzedanie produktu lub usługi. Klienci natomiast zyskają dostęp do tych informacji, które znajdują się w kręgu ich zainteresowania. Nie będą więc „atakowani” niechcianymi, drażniącymi ich reklamami.

Korzyści finansowe i oszczędności

Inwestycja w system Digital Signage zwraca się w postaci zwiększonej liczby klientów i zrealizowanych usług. Jest to wydatek, który ponosi się raz – w przeciwieństwie do reklamy drukowanej, wymagającej regularnej aktualizacji. Co więcej, osoba posiadająca system Digital Signage, może za opłatą emitować treści reklamowe swoich partnerów. Korzyści finansowe są więc podwójne.

Interaktywna relacja z klientem

Digital Signage to nie tylko jednostronny przekaz, ale i możliwość wejścia w interakcję z klientem. Może on przesłać swoją opinię na temat usługi lub produktu, korzystając z interaktywnego tabletu. Dzięki temu klient ma realny wpływ na markę i jej produkty. Właściciel natomiast, może łatwiej dopasować swoją ofertę do oczekiwań i potrzeb klientów, zyskując w ich oczach i zwiększając sprzedaż.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do