
Sieć sklepów Biedronka wspiera czwartą edycję programu edukacyjno-profilaktycznego „Chroń Dziecięce Uśmiechy”, prowadzonego przez Wrigley Poland wspólnie z Polskim Czerwonym Krzyżem. Na potrzeby tegorocznej akcji Biedronka przygotowała 10 000 pakietów edukacyjnych, które trafią do najmłodszych.
Znajduje się w nich szczoteczka do zębów, pasta, zestaw bezcukrowych gum Orbit for Kids i instrukcja szczotkowania.
Cel projektu to budowa wśród uczniów szkół podstawowych świadomości, jak ważna jest pielęgnacja zębów oraz jak skutecznie dbać o higienę jamy ustnej. Program „Chroń Dziecięce Uśmiechy” powstał w odpowiedzi na duży problem społeczny, który stanowi w Polsce próchnica u dzieci. W ramach jego IV edycji około 9 000 dzieci w wieku 5-13 lat poddanych zostanie przeglądom dentystycznym w wybranych szkołach podstawowych na terenie 5 województw. Dodatkowo 100 000 uczniów weźmie udział w zajęciach edukacyjnych na temat prawidłowej higieny jamy ustnej.
Edukacja podstawą działalności społecznie odpowiedzialnej
Biedronka, świadoma swojego oddziaływania na otoczenie i wychodząca naprzeciw problemom społeczności lokalnych, od wielu lat stara się realizować działania edukacyjne skierowane zarówno do pracowników, jak i klientów. Jedną z wieloletnich kampanii w zakresie zdrowia i profilaktyki jest program „Razem zadbajmy o zdrowie”. Umożliwia on pracownikom poszerzanie wiedzy o profilaktyce zdrowotnej oraz skorzystanie ze specjalistycznych badań. Kampania informacyjna adresowana jest także do klientów sklepów Biedronka.
Jednocześnie sieć stawia na edukację już od najmłodszych lat. Służy temu m.in. program edukacyjny „Śniadanie daje moc”, propagujący wśród uczniów klas 0-3 szkół podstawowych zasady zdrowego odżywiania. Do jego 5. edycji w roku szkolnym 2015/16 zgłosiło się 7400 szkół, a 185 tys. uczniów świętowało Dzień Śniadanie Daje Moc, obchodzony 8 listopada. Kolejny projekt to warsztaty kulinarno-edukacyjne „Zielona Kraina” dla uczniów klas czwartych szkół podstawowych i ich nauczycieli, mające na celu kształtowanie odpowiednich nawyków żywieniowych dzieci i młodzieży. W 1. edycji programu w 2016 r. w ponad 200 bezpłatnych warsztatach udział wzięło ponad 4 tys. uczniów i 200 nauczycieli.
Opis akcji
Program edukacyjno-profilaktyczny „Chroń Dziecięce Uśmiechy” ma za zadanie budować wśród uczniów szkół podstawowych świadomość, jak ważna jest pielęgnacja zębów oraz jak skutecznie dbać o higienę jamy ustnej. Poprzez realizację programu organizatorzy, Wrigley Poland, producent bezcukrowych gum do żucia Orbit®, wspólnie z Polskim Czerwonym, chcą realnie wpłynąć na zmniejszenie liczby dzieci z próchnicą w Polsce. Partnerami akcji są: Polskie Towarzystwo Stomatologiczne oraz Polskie Towarzystwo Stomatologii Dziecięcej, wspiera ją sieć sklepów Biedronka.
W ramach IV edycji programu zostaną zorganizowane bezpłatne przeglądy stomatologiczne dla około 9 000 dzieci z kilku polskich województw: zachodniopomorskiego, warmińsko-mazurskiego, mazowieckiego, śląskiego i opolskiego. W tym celu w wybranych szkołach podstawowych utworzone zostaną specjalne, tymczasowe gabinety dentystyczne. Dodatkowo, od września 2016 r. do czerwca 2017 r. przeszkoleni nauczyciele i wolontariusze Polskiego Czerwonego Krzyża poprowadzą lekcje dla około 100 000 dzieci w wybranych szkołach podstawowych w Polsce, podczas których najmłodsi dowiedzą się, jak prawidłowo dbać o zęby.
Po zakończeniu akcji oraz podsumowaniu wszystkich danych, zostanie opracowany specjalny raport na temat stanu uzębienia dzieci z regionów, w których zrealizowano projekt. Publikacja raportu jest planowana na marzec 2017 r.
Co roku na realizację programu „Chroń Dziecięce Uśmiechy” Wrigley przekazuje 1% ze sprzedaży dowolnych gum Orbit® w danym okresie. W tym roku na przeglądy dentystyczne i lekcje dbania o zęby dla dzieci w wybranych szkołach podstawowych w Polsce firma przekaże środki ze sprzedaży gum Orbit® m.in. w sklepach Biedronka w okresie od 1 września do 31 października 2016 r. Od początku trwania programu „Chroń Dziecięce Uśmiechy” przekazano 2 500 000 złotych na organizację 25 000 przeglądów dentystycznych i edukację blisko 250 000 dzieci w całej Polsce.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie