Kupując bilet na warszawską komunikację miejską każdy znajdzie coś dla siebie. I nie chodzi tu tylko o szeroką ofertę taryfową, ale także o rozbudowaną sieć dystrybucji biletów. Osoby o tradycyjnych upodobaniach mają do dyspozycji ponad 1400 stacjonarnych punktów sprzedaży, gdzie zostaną obsłużone przez kasjera lub sprzedawcę. Pasażerowie, którym przede wszystkim zależy na czasie mogą wybierać pomiędzy automatami biletowymi, biletem przez komórkę oraz biletem on-line.
Bilet on-line
Za pomocą aplikacji na stronie internetowej Zarządu Transportu Miejskiego, w zakładce „kup bilet on-line”, można kupić bilety okresowe ZTM: 30- i 90-dniowe oraz Bilet Seniora. Przy zakupie biletu po raz pierwszy, należy założyć konto w zakładce „kup bilet on-line” oraz posiadać spersonalizowaną Warszawską Kartę Miejską. Transakcji można dokonać po zalogowaniu się
w serwisie. Płatności są realizowane za pomocą przelewu bankowego lub karty płatniczej.
Bilety zakupione metodą on-line należy zakodować w jednym ze specjalnie przystosowanych urządzeń. Urządzenia kodujące są dostępne na: stacjach metra (przymocowane do ściany bocznej automatów biletowych zlokalizowanych przed wejściem na perony stacji metra), w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM (Żelazna 61, Centrum, Świętokrzyska, Ratusz Arsenał, Plac Wilsona, Marymont), w wybranych stacjonarnych automatach biletowych Mennicy Polskiej oraz
w pojazdowych automatach biletowych, zainstalowanych w wybranych autobusach Miejskich Zakładów Autobusowych. Szczegółowe informacje o lokalizacjach urządzeń kodujących zostały zamieszczone na stronie internetowej www.ztm.waw.pl, w zakładce „znajdź punkt sprzedaży”.
Bilety kupione on-line, ale niezakodowane nie uprawniają do korzystania z komunikacji miejskiej.
U prowadzącego pojazd
Warto pamiętać, że jeśli nie ma możliwości zakupu biletu w kiosku, w okolicy nie ma stacjonarnego automatu biletowego, a w pojeździe nie zainstalowano automatu mobilnego lub pojazdowego to bilet można kupić u prowadzącego pojazd.
W autobusach i tramwajach można kupić bilety jednorazowe (bilety normalne i ulgowe). Pasażer, płacąc za bilet powinien przygotować odliczoną kwotę. Kierowca lub motorniczy może jednak odmówić sprzedaży biletu, gdy opóźnienie pojazdu wynosi więcej niż trzy minuty w stosunku do rozkładu jazdy. Bilet kupiony u prowadzącego pojazd należy skasować w najbliższym kasowniku.
Wyjątek wśród pojazdów warszawskiej komunikacji miejskiej stanowią pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej, w których kierownicy pociągu nie sprzedają biletów. We wszystkich pociągach SKM zamontowane są automaty biletowe, w których można kupić bilety czasowe, jednorazowe
i krótkookresowe.
Przypominamy istotną informacją dla pasażerów – brak możliwości zakupu biletu w mobilnym automacie biletowym lub u prowadzącego pojazd nie zwalnia go z odpowiedzialności za przejazd bez ważnego biletu.
Kioski najpopularniejsze
Miejscami, w których pasażerowie najchętniej kupują bilety ZTM pozostają stacjonarne punkty sprzedaży, czyli np. kioski, sklepy i Punkty Obsługi Pasażerów ZTM. Drugim najpopularniejszym kanałem dystrybucji są stacjonarne automaty biletowe. Coraz większym zainteresowaniem – w przypadku biletów krótkookresowych, czasowych i jednorazowych – cieszą się automaty mobilne.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie