Reklama

Nowe zaplecze utrzymaniowo-naprawcze dla Kolei Mazowieckich

20/09/2016 00:23


 


Koleje Mazowieckie przygotowują procedurę zamówienia publicznego na wybór partnera prywatnego do realizacji inwestycji budowy bazy utrzymaniowo-naprawczej taboru w Sochaczewie. Spółka zakupiła już niezbędne grunty o łącznej powierzchni 6,6 ha, na których powstanie nowoczesne zaplecze.


- Na najbliższe lata Spółka planuje nie tylko inwestycje w nowoczesny tabor kolejowy, czyli zakup 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych, ale także rozbudowę zapleczy technicznych do ich utrzymania. Głównym projektem jest budowa od podstaw nowoczesnej bazy utrzymaniowo-naprawczej taboru kolejowego w Sochaczewie – mówi Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich - Baza posłuży do wykonywania przeglądów w poziomie utrzymania P4 pojazdów wszystkich serii eksploatowanych przez nas teraz i w przyszłości.


Obecnie przygotowywana jest procedura zamówienia publicznego na wybór partnera prywatnego do realizacji inwestycji. Inwestor prywatny, w ramach prowadzonej działalności, będzie mógł wykonywać naprawy taboru dla innych przewoźników kolejowych.


Nowa inwestycja będzie przyległa do istniejącej Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru w Sochaczewie i będzie składała się z: hali napraw nadwozi wraz z malarnią, przesuwni wraz z przesuwnicą, specjalistycznych warsztatów naprawczych i przeglądowych, powierzchni magazynowych, całopociągowej myjni taboru i torów postojowych. Zadania z zakresu napraw P4 po stronie inwestora prywatnego obejmą między innymi demontaż i montaż urządzeń, malaturę pojazdów oraz czynności naprawcze wynikające z Dokumentacji Systemu Utrzymania (DSU).


Atutem wybranej dla inwestycji lokalizacji jest bezpośrednie sąsiedztwo z linią kolejową E-20 Warszawa – Poznań – Terespol. W niewielkiej odległości znajduje się również dworzec kolejowy Sochaczew oraz autostrada A2. Usytuowanie nowej bazy w Sochaczewie jest także korzystne z punktu widzenia odległości od Warszawy, która wynosi niewiele ponad 50 km.


Głównym celem realizacji projektu w Sochaczewie jest obniżenie kosztów napraw okresowych taboru, szczególnie napraw w poziomie utrzymania P4. Realizacja założeń projektu pozwoli na dalszą poprawę jakości świadczonych usług przewozowych, a także poprawę bezpieczeństwa. Szacunkowa wartość inwestycji może wynieść około ćwierć miliarda złotych.




 
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do