
W związku z wybudowaniem tunelu w ciągu ul. Działkowej w Pruszkowie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poinformowały Prezydenta Miasta Pruszkowa o zamiarze zamknięcia tymczasowego przejazdu kolejowo-drogowego kat. A km 18,478 linii kolejowej nr 1 i 447 w miejscowości Parzniew.
Prezydent Miasta Pruszkowa podjął rozmowy z PKP PLK o utrzymaniu tymczasowego przejazdu kolejowego do momentu wybudowania przez Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie drogi wojewódzkiej „Paszkowianki”. PKP PLK wystąpiły do zainteresowanych stron: Prezydenta Miasta Pruszkowa, Starosty Pruszkowskiego oraz Burmistrza Gminy Brwinów o partycypację w kosztach dostosowania przedmiotowego przejazdu do obowiązujących przepisów w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa oraz kosztów bieżącego utrzymania.
W przeciwnym razie PKP PLK będą zmuszone do zamknięcia przejazdu, który powstał na czas budowy tunelu w ciągu ul. Działkowej. PKP PLK w chwili obecnej nie widzą możliwości funkcjonowania powyższego przejazdu z uwagi na przekazanie do użytku docelowego układu komunikacyjnego – tunelu oraz braku urządzeń przejazdowych dla kat. A i uzależnienie w systemie sterowania ruchem kolejowym eksploatowanym obecnie na obszarze LCS Grodzisk Mazowiecki.
Dostosowanie przejazdu kolejowego do obowiązujących standardów PKP PLK oszacowały na kwotę 2 030 000,00 zł netto oraz roczne utrzymanie na kwotę 460 260,00 zł netto. Z przeprowadzonych rozmów wynika, iż PKP PLK są w stanie pokryć połowę kosztów związanych z przebudową przejazdu oraz utrzymaniem bieżącym, natomiast pozostałą część kosztów muszą ponieść samorządy – Prezydent Miasta Pruszkowa, Starosta Pruszkowski oraz Burmistrz Gminy Brwinów.
Z uwagi, iż tymczasowy przejazd kolejowy jest bardzo ważnym elementem infrastruktury drogowej dla samochodów ciężarowych, Prezydent Miasta Pruszkowa dołoży wszelkich starań, aby utrzymać wyżej wymienione połączenie komunikacyjne.
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie