Reklama

W przyszłym roku do parku taborowego KM dołączą Impulsy z Newagu

03/11/2014 03:04



Umowa na dostawę 12 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych została podpisana 28 listopada 2014 r. Oprócz samej dostawy pojazdów umowa gwarantuje świadczenie usług serwisowych, dostawę pakietu pozderzeniowego, a także przeszkolenie pracowników przewoźnika. Ostatni z Impulsów dotrze do Kolei Mazowieckich w listopadzie 2015 r.


Nowoczesne Impulsy, które wyjadą na tory w barwach Kolei Mazowieckich, to pięcioczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne o wysokim standardzie wykończenia wnętrz. Każdy z zamówionych składów będzie mieć po 206 miejsc siedzących w układzie otwartym oraz po 325 miejsc stojących. Dla pasażerów przewidziano szereg udogodnień; każdy z pojazdów wyposażony będzie w klimatyzację, wi-fi, gniazdka elektryczne, system informacji pasażerskiej oraz intercom. Przewidziano także dodatkową przestrzeń na większy bagaż.


Ze strony wykonawcy umowę podpisał Zbigniew Konieczek, prezes zarządu NEWAG S.A., a ze strony przewoźnika: Artur Radwan, prezes zarządu oraz Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny, w obecności Dariusza Grajdy, członka zarządu, dyrektora handlowego KM i przedstawicieli właściciela: Waldemara Kulińskiego, przewodniczącego rady nadzorczej KM oraz Moniki Sokulskiej, członka rady nadzorczej.


Komfort pasażerów jest dla nas priorytetem – a ten niewątpliwie uzależniony jest od ilości pojazdów, jakimi dysponujemy – dlatego zrobiliśmy wszystko, by doszło do realizacji tak istotnego w strategii spółki projektu. Dzięki temu znacznie poprawi się komfort jazdy na linii, gdzie potrzeby przewozowe są największe – powiedział Artur Radwan, podpisując umowę z prezesem Newagu.


Przyszły rok zarówno pod względem inwestycji taborowych, jak i tych związanych z zapleczem technicznym, zapowiada się dla Kolei Mazowieckich imponująco. Pojazdy, które dołączą do parku taborowego do końca przyszłego roku – obok pięcioczłonowych ezt z Newagu, także „piętrusy” od Pesy – będą dla nas solidnym wsparciem w realizacji przewozów na liniach o największych potokach podróżnych. Tego rodzaju zakupy są niezbędne przy wciąż zwiększającej się liczbie podróżnych, którzy chcą korzystać z przejazdów naszymi pociągami – dodał Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny KM.


Duży nacisk położono na wygodę podróżowania osób niepełnosprawnych. Oprócz specjalnie przystosowanych miejsc dla pasażerów poruszających się na wózkach inwalidzkich, do dyspozycji będą urządzenia ułatwiające wjazd do pociągu oraz specjalnie przystosowane toalety. Dla osób podróżujących z małymi dziećmi dostępny będzie przewijak.


Jest to największy kontrakt, jaki podpisałem w tym roku. Za rok o tej porze Koleje Mazowieckie będą dysponowały 12 nowoczesnymi Impulsami – powiedział Zbigniew Konieczek, Prezes NEWAG S.A. – Dodam, że będą to pierwsze pięcioczłonowe Impulsy 45WE wyprodukowane w Newagu. Dzięki tej umowie rozszerzamy nasze portfolio produktowe – dodał prezes Konieczek.


Pociągi będą mogły rozwijać prędkość do 160 km/h. Pierwsze pojazdy wyjadą na tory w II kwartale 2015 r. i zostaną włączone do obsługi pasażerów na jednej z linii, gdzie potoki podróżnych są największe, tj. linii nr 1.


Koszt zamówienia to ponad 257 mln zł brutto.


Dodatkowych informacji udzielają:


Donata Nowakowska – Rzecznik Prasowy „Kolei Mazowieckich – KM”


e-mail: [email protected]; tel. (22) 47 37 551, kom.: 661-929-207


Urszula Makosz – Rzecznik Prasowy Grupy Kapitałowej NEWAG


e-mail: [email protected]; tel. 660 617 356



Koleje Mazowieckie – informacje o spółce


„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. została powołana 29.07.2004 r. przez Samorząd Województwa Mazowieckiego (51 proc. udziałów) i „PKP Przewozy Regionalne” sp. z o.o. (49 proc. udziałów). Od 2008 r., po odkupieniu udziałów od „PKP Przewozy Regionalne”, jedynym właścicielem spółki jest Samorząd Województwa. Obecnie Koleje Mazowieckie


to najnowocześniejszy regionalny przewoźnik kolejowy w kraju i spółka z ponad 23 proc. udziałem w rynku przewozów pasażerskich. W 2013 roku z usług Kolei Mazowieckich skorzystało ponad 62 mln osób. W ciągu doby spółka uruchamia około 800 pociągów.


Prezesem Zarządu KM jest Artur Radwan.


Przewodniczącym Rady Nadzorczej KM jest Waldemar Kuliński.



Grupa kapitałowa NEWAG zajmuje się produkcją, modernizacją oraz naprawami taboru kolejowego i szynowego. W zakładach spółki w Nowym Sączu prowadzone są prace w segmencie elektrycznych i spalinowych zespołów trakcyjnych, wagonów osobowych i lokomotyw spalinowych. Należąca do grupy spółka NEWAG Gliwice S.A. specjalizuje się w obszarze produkcji oraz modernizacji lokomotyw elektrycznych. Grupa zatrudnia ok. 1900 osób.


Grupa NEWAG prowadzi działalność w zakresie:


• produkcji i modernizacji lokomotyw spalinowych (ok. 100% udziałów w krajowym rynku w 2013 r.)


• produkcji i modernizacji lokomotyw elektrycznych (ok. 54% udziałów w krajowym rynku w 2013 r.) – pierwsza od ok. 30 lat elektryczna lokomotywa polskiej konstrukcji „Dragon”, pierwsza polska wielosystemowa lokomotywa elektryczna „Griffin”


• produkcji i modernizacji elektrycznych zespołów trakcyjnych (ok. 85% udziałów w krajowym rynku produkcji elektrycznych zespołów trakcyjnych w 2013 r.) – pierwszy polski pojazd szynowy, który przekroczył prędkość 211,6 km/h


• produkcji spalinowych zespołów trakcyjnych (ok. 62% udziałów w krajowym rynku w 2013 r.)


• produkcji tramwajów – nowoczesny „Nevelo”


NEWAG to także partner pierwszego wyboru dla międzynarodowych koncernów (GE, Siemens AG, Stadler AG, Bombardier) – wspólnie z Siemensem realizuje kontrakt o wartości 1,07 mld zł na dostawę pociągów dla Warszawskiego Metra, a ze Stadlerem – na dostawę i utrzymanie 20 EZT dla PKP Intercity – wartość kontraktu to ponad 1,6 mld zł.





Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do