Reklama

Zdalny copywriter – zalety i wady domowego biura

Większość prac kojarzy nam się z dojazdami do biura, by spędzić tam 8 godzin, wykonując swoje codzienne obowiązki. Niektóre branże tego wymagają – inne – wręcz odwrotnie. W dzisiejszym artykule omówimy kwestię pracy jako zdalny copywriter oraz jakie są zalety i wady takiego rozwiązania.

 

Na czym polega praca zdalna?

Praca zdalna – nazywana inaczej telepracą lub e-pracą – to możliwość wykonywania obowiązków służbowych poza siedzibą firmy. W takim trybie mogą pracować osoby zajmujące się między innymi marketingiem, grafiką, branżą IT, pozycjonowaniem, tłumaczeniami czy copywritingiem. Lista zawodów, które można połączyć z pracą zdalną, jest długa i ciągle otwarta. W tym artykule zajmiemy się tą ostatnią grupą – copywriterami.

 

Zdalny copywriter czy praca stacjonarna – co wybrać?

Copywriting to jedno z tych zajęć, które można z powodzeniem wykonywać zdalnie – by tworzyć profesjonalne treści, nie trzeba spędzać ośmiu godzin w biurze. Oczywiście, są osoby, które wolą pracować stacjonarnie, mogą się wtedy lepiej skupić i nic ich nie rozprasza. Wybór należy do copywritera – jest to kwestia indywidualnych upodobań i dogadania się z przełożonym.

 

Praca jako zdalny copywriter – jakie są zalety?

 

Praca jako zdalny copywriter niesie szereg korzyści zarówno dla pracodawcy, jak i pracownika – przeanalizujmy je zatem.

Korzyści dla pracodawcy:

  1. nie trzeba zatrudniać pracownika na umowę o pracę – może to być umowa zlecenie lub o dzieło
               
  2. możliwość zatrudnienia wysokiej klasy zdalnych copywriterów z całej Polski – ograniczając się tylko do jednego miasta, w którym mamy siedzibę firmy, możemy narazić się na brak wystarczających kompetencji
               
  3. nie trzeba wynajmować dodatkowej powierzchni biurowej, by urządzić dla pracownika miejsce pracy
     

Korzyści dla pracownika:

  1. tworzenie większej ilości treści – z uwagi na fakt, że nie trzeba dojeżdżać do biura i tracić czasu na stanie w korkach
               
  2. nienormowany czas pracy – zdalny copywriter sam sobie ustala harmonogram zajęć    
               
  3. możliwość wykonywania e-pracy z dowolnego zakątka świata – może to być wygodna kanapa w domu, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by pracować na ławce w parku lub na plaży na Wyspach Kanaryjskich
               
  4. sprawna realizacja – copywriter może od razu po przebudzeniu przystąpić do realizacji naglących zleceń
     

 

Praca jako zdalny copywriter – jakie są wady?

Niestety, nic w życiu nie jest czarno-białe – nie inaczej jest z pracą zdalną w copywritingu.

Minusy dla pracodawcy:

  1. brak integracji – poczucie wspólnoty ma duże znaczenie w zespole. Jeśli copywriter wykonuje swoje obowiązki zdalnie, to trudniej jest nawiązywać takie relacje międzyludzkie, jak ma to miejsce w pracy stacjonarnej
               
  2. ograniczona możliwość kontrolowania pracownika – pracodawca nie wie, czy pracownik wywiązuje się ze swoich obowiązków i nie może tego sprawdzić
     

Minusy dla pracownika:

  1. samodyscyplina – czasem trudno oprzeć się pokusie, by nie wydłużyć sobie przerwy. W pracy zdalnej bardzo ważna jest umiejętność zarządzania własnym czasem
               
  2. brak bezpośredniego kontaktu z innymi pracownikami i przełożonym            
               
  3. brak motywacji do pracy      
               
  4. problem z oddzieleniem spraw osobistych od pracy – często granica między życiem zawodowym a rodzinnym zaciera się
     

 

Podsumowanie

Praca jako zdalny copywriter, mimo że daje szereg korzyści, z pewnością nie jest dla każdego. Decyzja o podjęciu takiej formy zatrudnienia powinna być uzależniona od naszych osobistych preferencji – co dla jednego człowieka będzie wadą, dla drugiego będzie ogromną zaletą. Sprawdź też: Copywriter Warszawa!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama
Reklama
Wróć do